Gå til innhold

Fargelegging for voksne

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist
Skrevet

Sikker på at det var Lost Ocean? Den skal jo ikke komme ut før i oktober?

Gleder meg også til den, selv om jeg absolutt ikke trenger flere bøker!

Oi, det vet jeg ikke. Så bare at det lå ei bok med sjømotiv på bordet. Kan godt hende at jeg forveksler forfattere også. 

Skrevet

Det er nok en annen bok ja, Lost Ocean slippes i hele verden i oktober :)

Skrevet

Eirasi: Det ble utrolig fint!

Så fint! :-) jeg elsker rødt hår!! :-)
Synes hun med rødt hår, ligner på en amerikansk skuspillerinne men kommer ikke på hva hun heter ! :-)

Anonymous poster hash: 02874...41e

Kan det være Kate Winslet du tenker på? Jeg syns nemlig det ligner på ho.

AnonymBruker
Skrevet

Eirasi: Det ble utrolig fint!

Kan det være Kate Winslet du tenker på? Jeg syns nemlig det ligner på ho.

Det var et godt tips, men det er ikke hun jeg tenker på. Jeg kan se hun klart for meg, men kommer ikke på hva hun hr spilt i..

Skal lete litt å se om jeg finner hun :-)

Anonymous poster hash: 02874...41e

Skrevet

Du kan også kjøpe bøker på internett. Ebay har mange fine bøker

Ja, skal bestille noen - men da jeg skrev disse postene hadde jeg det travelt fordi jeg skulle ha med tegnesaker på hytta på fredag. :)
Skrevet

Ok, her kommer en liten post om litt forskjellige blyanter jeg har testet. Dere som ikke er interessert får unnskylde innlegget, og scrolle forbi :)

Dette blir en svært lite teknisk post, da jeg egentlig ikke har peiling på hva jeg driver med :ler: Har lagt bilder i spoilertag, for å ikke "spamme ned" tråden.

For et fantastisk innlegg! :) Jeg hadde sett for meg at jeg skulle finne noen tusjer å teste ut, men jeg tror, min santen, at jeg har blitt inspirert til å kjøpe blyanter (Caran d'ache) i stedet :)

Det svir nok snart litt i lommeboka :redd:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer jo knapt å fargelegge innenfor strekene. :lete:

Anbefaler Derwent viskelærblyant (kjøpt på Clas Ohlson). Et must have!

Anonymous poster hash: 684c6...224

AnonymBruker
Skrevet

Unngå for all del disse pastell-blyantene til fargelegging http://www.clasohlson.com/no/Derwent-Pastel-blyanter-/34-9521

Umulig å få til detaljer, smuler og gnis utover så fargen smitter der den ikke skal! Måtte viske vekk en halv side i den hemmelige hagen da jeg ga opp testingen og gikk tilbake til "billig-blyantene".

Nå skal jeg teste Inktense...

Anonymous poster hash: 684c6...224
Gjest pærecider
Skrevet

Unngå for all del disse pastell-blyantene til fargelegging http://www.clasohlson.com/no/Derwent-Pastel-blyanter-/34-9521 Umulig å få til detaljer, smuler og gnis utover så fargen smitter der den ikke skal! Måtte viske vekk en halv side i den hemmelige hagen da jeg ga opp testingen og gikk tilbake til "billig-blyantene". Nå skal jeg teste Inktense... Anonymous poster hash: 684c6...224

De der egner seg nok dårlig, ja. Pastelblyanter blir jo mer brukt til andre typer tegning, og da må man ha fikserspray for at det skal funke. Inktense er jeg veldig fornøyd med, da.

Skrevet

For et fantastisk innlegg! :) Jeg hadde sett for meg at jeg skulle finne noen tusjer å teste ut, men jeg tror, min santen, at jeg har blitt inspirert til å kjøpe blyanter (Caran d'ache) i stedet :)

Det svir nok snart litt i lommeboka :redd:

:)

Jeg har hørt at Faber Castell Polychromos og Albrecht Dürer skal være ganske like Caran d'Ache Pablo og Supracolor. Kan være verdt å undersøke, for de er litt billigere og lettere å få tak i i Norge :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for gode tips og oppmuntrende ord folkens. Regner med å legge ut et bilde av noe jeg har fargelagt i løpet av høsten (hvis folk er interessert).

Jeg fargelegger både med venstre og høyre hånd og har såååå lyst til å klare å fargelegge med begge samtidig!

Endret av The Kitten
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig interessert! Synes det er så gøy å se hvordan alle gjør det, det er noe av det jeg synes det er kulest med denne hobbyen, å se hvor unik hver person er :D

Skrevet

Hvordan legger jeg ut bilde her?

Skrevet

Hei

Har ikke lest hele tråden, men lurte på om dere har en konkret slik avansert fargeleggingsbok å anbefale til en gutt? Altså en der motivene ikke bare er blomsterranker og pene damer, men mer kunstverk, arkitektur, landskap, mønstre osv. Gutten er 12, og utrolig flink til å tegne, bedre enn de fleste voksne, og vi forsøker å oppmuntre ham til å fortsette, han har ikke så mange inspirasjonskilder.

Ser for meg at slike bøker kan være flotte å øve seg på med hensyn til teknikk, skyggelegging, 3d-effekter, prøve ut blyanter og maling osv. Har bare sett slike bøker med blomster og bladverk i salg.

Skrevet

:)

Jeg har hørt at Faber Castell Polychromos og Albrecht Dürer skal være ganske like Caran d'Ache Pablo og Supracolor. Kan være verdt å undersøke, for de er litt billigere og lettere å få tak i i Norge :)

Takk for tips! :)

Gjest Fluttershy
Skrevet

Hei

Har ikke lest hele tråden, men lurte på om dere har en konkret slik avansert fargeleggingsbok å anbefale til en gutt? Altså en der motivene ikke bare er blomsterranker og pene damer, men mer kunstverk, arkitektur, landskap, mønstre osv. Gutten er 12, og utrolig flink til å tegne, bedre enn de fleste voksne, og vi forsøker å oppmuntre ham til å fortsette, han har ikke så mange inspirasjonskilder.

Ser for meg at slike bøker kan være flotte å øve seg på med hensyn til teknikk, skyggelegging, 3d-effekter, prøve ut blyanter og maling osv. Har bare sett slike bøker med blomster og bladverk i salg.

Jeg venter på denne boken. Kunne det vert noe?http://m.bookdepository.com/Tattoo-Colouring-Book-Megamunden/9781780670126
Gjest Tekola
Skrevet

Hvordan legger jeg ut bilde her?

Hvis du går i Full editor kan du laste opp bilder på pc :) Du kan også laste opp til Photobucket og lignende og så lime inn bildene her :)

Gjest Tekola
Skrevet

Hei

Har ikke lest hele tråden, men lurte på om dere har en konkret slik avansert fargeleggingsbok å anbefale til en gutt? Altså en der motivene ikke bare er blomsterranker og pene damer, men mer kunstverk, arkitektur, landskap, mønstre osv. Gutten er 12, og utrolig flink til å tegne, bedre enn de fleste voksne, og vi forsøker å oppmuntre ham til å fortsette, han har ikke så mange inspirasjonskilder.

Ser for meg at slike bøker kan være flotte å øve seg på med hensyn til teknikk, skyggelegging, 3d-effekter, prøve ut blyanter og maling osv. Har bare sett slike bøker med blomster og bladverk i salg.

Kanskje du får noen ideer her? Og så kan du kjøpe fra Amazon eller Bookdepository :)http://www.buzzfeed.com/jamiejones/colouring-books-that-are-perfect-for-adults#.okMRglX4X

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...