Aldrisur Skrevet 24. mai 2015 #101 Del Skrevet 24. mai 2015 Ja, man blir helt hekta! Synes det blir veldig fint med fargeblyanter også. Dust og fint og lekkert fargevalg AB over her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 24. mai 2015 #102 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Regner med at dere forstår at jeg er litt over normalt hektet på denne fargeleggingen. Tenkte jeg skulle foreslå tusjer jeg bruker som ikke slår gjennom arket. Faber-Castell Stabiks 0.4 Staedtler 0.3 Stabiks Neon Hobbymarker Metallica Twinklette Glitterpenner Begreen gull/sølv Uni-ball gull/sølv (Kjøkkenbordet mitt ser ut som en fargeleggingsbutikk) Bilde: OI! Hvor har du fått tak i et så stort sett med fargeblyanter? Jeg har kikket overalt, men finner ingen sett med mer enn 24 farger... Edit: Og en ting til - dere som må fargelegge blader grønne, husk at det finnes høstfarger også! Jeg fargela alt grønt til å begynne med og ble lei, men så fant jeg ut at brun, oransje, gul og rød også var naturlige farger, og ga litt mer spillerom enn bare grønt. Endret 24. mai 2015 av Duckie 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 24. mai 2015 #103 Del Skrevet 24. mai 2015 Inspirert av praten om grønne blader bestemte jeg meg for ikke å bruke noe grønt på det bildet jeg holdt på med. Det ble ikke en veldig stor suksess; siden jeg allerede hadde begynt passet ikke alle fargene sammen. Særlig den røde og den ene oransje ser ganske fæle ut. I tillegg er jeg syk nå så jeg har ikke vært like nøye som vanlig men det var nå et interessant prosjekt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. mai 2015 #104 Del Skrevet 24. mai 2015 OI! Hvor har du fått tak i et så stort sett med fargeblyanter? Jeg har kikket overalt, men finner ingen sett med mer enn 24 farger... Edit: Og en ting til - dere som må fargelegge blader grønne, husk at det finnes høstfarger også! Jeg fargela alt grønt til å begynne med og ble lei, men så fant jeg ut at brun, oransje, gul og rød også var naturlige farger, og ga litt mer spillerom enn bare grønt. Det er dette skrinet Duckie! Jeg har hatt disse i mange år, men tenker du får kjøpt det i bokhandlere eller evt. hobbybutikker eller lete på nettet kanskje? Det er 80 farger som du jo ser på lokket. Inspirert av praten om grønne blader bestemte jeg meg for ikke å bruke noe grønt på det bildet jeg holdt på med. Det ble ikke en veldig stor suksess; siden jeg allerede hadde begynt passet ikke alle fargene sammen. Særlig den røde og den ene oransje ser ganske fæle ut. I tillegg er jeg syk nå så jeg har ikke vært like nøye som vanlig men det var nå et interessant prosjekt! image.jpg Fint var det, og uansett så det er jo gleden over å gjøre noe avslappende og fargelegge tegningene som er det viktigste? Masse god bedring til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. mai 2015 #105 Del Skrevet 24. mai 2015 Jeg har kommer meg bort fra bare naturlige farger, så jeg har laget multicolor stamme. Men siden stammen er så fargeglad tenkte jeg å ha alle bladene grønne 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. mai 2015 #106 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Også har jeg denne, litt kjedelig. Den andre jeg fargela, så fortsatt stuck på grønne blader Og denne var da jeg frigjorde meg fra grønne blader Denne begynte jeg på, og tenkte jeg skulle ha litt høst også, men ble ikke fornøyd Endret 24. mai 2015 av Mynona 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. mai 2015 #107 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Hmm.. noe rart med linkene ser jeg... Sånn.. rettet opp! Jeg synes fuglene mine blir så stygge jeg! De blir ikke sånn som jeg tenker de skal bli. Endret 24. mai 2015 av Mynona 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #108 Del Skrevet 24. mai 2015 Er det virkelig noe voksne mennesker driver med? Hva er poenget? Ja, det er noe vi driver med og det er utrolig koselig å holde på med. I disse er det flotte og avanserte mønstre og det er utrolig gøy for ungene at mamma har sin egen fargebok. Vi sitter ofte rundt bordet mens vi drikker kakao og fargelegger. Anonymous poster hash: 1be2f...d4a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #109 Del Skrevet 24. mai 2015 Fikk endelig kjøpt meg en bok og blyanter! Var på Staples og de hadde bare en bok, Mandala Storkoser meg! Jeg sliter med alt mulig stress og det var så behagelig å bare konsentrere meg om det her. Har andre bilder av det dere har fargelagt? Panduro Hobby har fine fargebøker. Der kan du også kjøpe en liten bok med kort som du kan fargelegge og sende til venner. Mye bedre enn de standardkortene som det går 20 av på dusinet. Anonymous poster hash: 1be2f...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 24. mai 2015 #110 Del Skrevet 24. mai 2015 Hmm.. noe rart med linkene ser jeg... Sånn.. rettet opp! Jeg synes fuglene mine blir så stygge jeg! De blir ikke sånn som jeg tenker de skal bli. Fugler er vanskelige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 24. mai 2015 #111 Del Skrevet 24. mai 2015 Det er en tegnebutikk ved Vulkan i Oslo som heter noe sånt som Torso tror jeg. Der vil jeg tro de har alt man kan tenke seg av fargeblyanter, tusjer osv hvis noen var på jakt etter en spesiell type og tilfeldigvis bor Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #112 Del Skrevet 24. mai 2015 Ja, det er noe vi driver med og det er utrolig koselig å holde på med. I disse er det flotte og avanserte mønstre og det er utrolig gøy for ungene at mamma har sin egen fargebok. Vi sitter ofte rundt bordet mens vi drikker kakao og fargelegger. Anonymous poster hash: 1be2f...d4a Nettbrett legges bort til fordel for fargeblaynter? Det er en god utvikling. Tror det er sunt for barn (og oss voksne også absolutt) at se at det er helt ok ting går i litt saktere tempo. Anonymous poster hash: ec59b...8aa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #113 Del Skrevet 24. mai 2015 Hva heter slike stifter man tegner med, som man kan ta vann på etterpå, så flyter fargene litt? Anonymous poster hash: 1d7e2...412 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 24. mai 2015 #114 Del Skrevet 24. mai 2015 Akvarellblyanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 25. mai 2015 #115 Del Skrevet 25. mai 2015 Glemte å si: Mynona, dine var kjempefine! Jeg syntes bladlabyrinten var kjempekul. Her er kveldens: Kameraet har nesten visket ut fargene... Det er mer forskjellige nyanser i virkeligheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeane Skrevet 25. mai 2015 #116 Del Skrevet 25. mai 2015 Noen som vet om en norsk nettbutikk hvor man kan få kjøpt store skrin, altså 80/120, med caran d'ache blyanter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 25. mai 2015 #117 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Ja, det er noe vi driver med og det er utrolig koselig å holde på med. I disse er det flotte og avanserte mønstre og det er utrolig gøy for ungene at mamma har sin egen fargebok. Vi sitter ofte rundt bordet mens vi drikker kakao og fargelegger. Anonymous poster hash: 1be2f...d4a Skjønner at det er en ok greie å gjøre, men jeg syns bare det blir for firkanta og lite inspirerende hele konseptet med å fargelegge ferdige print. Jeg sitter ofte og lager perlebilder med ungene mine, bygger lego med dem (helst uten instruksjoner) og tegner masse sammen med dem. Men jeg oppfordrer dem til å ta sjansen på å være kreative og skape sine egne kreasjoner, sine egne tekninger som de kan fargelegge. 1000 ganger morsommere fordi det er ditt eget verk. Men mange voksne syns det er alt for skummelt, og da er det jo absolutt bedre at man bruker fargeleggingsbøker. Litt off topic dette her. Endret 25. mai 2015 av palamina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 25. mai 2015 #118 Del Skrevet 25. mai 2015 Jeg har aldri fått teken på å strikke, og har endel begrensinger som gjør strikking oh andre hobbyer vanskelige. Jeg bruker fargelegging som avslappende tidsfordriv istedet for de typiske andre hobbyene. Jeg tegner i tillegg, det er to vidt forskjellige ting for meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 25. mai 2015 #119 Del Skrevet 25. mai 2015 Skjønner at det er en ok greie å gjøre, men jeg syns bare det blir for firkanta og lite inspirerende hele konseptet med å fargelegge ferdige print. Jeg sitter ofte og lager perlebilder med ungene mine, bygger lego med dem (helst uten instruksjoner) og tegner masse sammen med dem. Men jeg oppfordrer dem til å ta sjansen på å være kreative og skape sine egne kreasjoner, sine egne tekninger som de kan fargelegge. 1000 ganger morsommere fordi det er ditt eget verk. Men mange voksne syns det er alt for skummelt, og da er det jo absolutt bedre at man bruker fargeleggingsbøker. Litt off topic dette her. Det har jo overhodet ingenting med at det er "skummelt" å lage egne verk. Jeg er ikke så flink til å tegne, og får dermed ikke så mye ut av å gjøre det. Jeg er ikke spesielt kreativ, og må da bruke tid på å finne på noe å tegne. Det gidder jeg ikke. Fargelegging er terapi for meg. Jeg gjør det enten i fred og ro, eller med en podcast eller lydbok på øret. Jeg forsvinner inn i en annen verden, får slappet av, uten å behøve å tenke eller analysere. Jeg liker prosessen i å gå fra en hvit side med sorte streker til en fargerik side. Det er utrolig enkelt og krever ingenting av meg, noe jeg trenger for å koble av innimellom. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
palamina Skrevet 25. mai 2015 #120 Del Skrevet 25. mai 2015 Det har jo overhodet ingenting med at det er "skummelt" å lage egne verk. Jeg er ikke så flink til å tegne, og får dermed ikke så mye ut av å gjøre det. Jeg er ikke spesielt kreativ, og må da bruke tid på å finne på noe å tegne. Det gidder jeg ikke. Fargelegging er terapi for meg. Jeg gjør det enten i fred og ro, eller med en podcast eller lydbok på øret. Jeg forsvinner inn i en annen verden, får slappet av, uten å behøve å tenke eller analysere. Jeg liker prosessen i å gå fra en hvit side med sorte streker til en fargerik side. Det er utrolig enkelt og krever ingenting av meg, noe jeg trenger for å koble av innimellom. Skjønner godt at det kan være veldig givende for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå