Gå til innhold

Er kvinner som tar epidural feige?


WubWub

Anbefalte innlegg

Med tanke på målinger som har blitt gjort av kvinner under fødsel, så er det mer enn bare litt vondt du. Fødselssmerter er blant de verre smertene man kan ha, og scorer høyt på smertescalaen.

De færreste begynner fødsel med epidural. De fleste får det på et punkt hvor det ikke er til å holde ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk stapper jo i seg paracet og ibux så snart de kjenner litt hodepine eller småsmerter her og der. Fødsel er jo mye verre - skjønner godt at folk velger smertelindring. Man har jo muligheten liksom... hvorfor lide.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er mann, så du har ikke mulighet til å forestille deg kroppsdelene det gjør vondt i.

Etter 1.5 time med konstante stormrier i mage og rygg, ble jeg veldig glad da jordmor foreslo epidural! Hvorfor hun foreslo det? Jeg fikk ikke tid til å hente inn pusten, eller å samle kroppen. Dvs, jeg ba ikke, jeg ble tilbudt og sa ja. Den fungerte ikke, da barnet var ute 3 minutt etter den var satt.

Epidural gis ved behov, ikke bare fordi en er redd smertene.

Forstår ikke behovet ditt for å starte en slik diskusjon, da formålet ditt tydelig er å få de som måtte ha epidural til å føle seg som pingler. Skjerpings, og vær glad det er du som slipper

Anonymous poster hash: 4ac27...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Revne du liksom, og dette skal du få meg til å tro? Dette er tull og tøys fra ende til annen og dette vet vi alle

Jeg har rapportert deg! Har sett meg lei på disse provoserende og tullete inleggene done. Du eier ikke kunnskap om dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært ei kjerring så hadde jeg tatt fødselen som en mann å biti tenna sammen. Syntes det er feigt å ta epidural, og feig er det siste jeg er. Ergo ville jeg fødet naturlig. Greit nok, kanskje det hadde gjort bittelitt vondt men litt smerte er ikke verdes undergang

Det var forresten en mannlig overlege som kom inn og bestemte at jeg skulle ha epidural - jeg ba aldri om det. Mest fordi jeg ikke klarte formulere setninger under riestormen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere gidder å svare han engang..

Anonymous poster hash: 8889c...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Dette har blitt diskutert rikelig i bøtter og spann på andre forum. Og de fleste deler min mening utifra det jeg har forstått.

Hadde jeg vært ei kjerring så hadde jeg tatt fødselen som en mann å biti tenna sammen. Syntes det er feigt å ta epidural, og feig er det siste jeg er. Ergo ville jeg fødet naturlig. Greit nok, kanskje det hadde gjort bittelitt vondt men litt smerte er ikke verdes undergang

Hadde du vært igjennom det hadde du vært som andre menn som har føtt stimulert slike smerter, hylt og skriki etter smertelindring. Fødsel og rier er smerter du ikke kan forestille deg, det kan ikke sammenlignes med andre smerter jeg har hatt. Hos meg bestilte overlege epidural uten at jeg hadde bedt om det selv.

Jeg synes generelt du bør holde deg unna graviditets forum, du har helt klart og tydelig ikke peiling på hva du snakker om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er mulig pms og fødsels smerter noe oppskrytt. Mitt inntrykk er at mange kvinner uffer og au'er ikke nødvendigvis fordi de har det så vondt, men for å få sympati, oppmerksomhet og omsorg. Men jeg tenker jo at litt må man jo tåle? Kan da umulig gjøre så vondt.

Er epidural den feige løsningen? Kvinner er jo bygd for å føde naturlig så strengt tatt vil det i de fleste tilfeller ikke være nødvendig med smertelindring i form av medisiner.

Du trenger oppsøke en optiker.

Og nå fikk jeg iallefall svar på hvem som sannsynligvis lager alle disse teite trådene her på KG :P

Anonymous poster hash: 4bdfa...a94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger oppsøke en optiker.

Og nå fikk jeg iallefall svar på hvem som sannsynligvis lager alle disse teite trådene her på KG :P

Anonymous poster hash: 4bdfa...a94

Ja jeg står bak alle teite tråder på KG :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er mulig pms og fødsels smerter noe oppskrytt. Mitt inntrykk er at mange kvinner uffer og au'er ikke nødvendigvis fordi de har det så vondt, men for å få sympati, oppmerksomhet og omsorg. Men jeg tenker jo at litt må man jo tåle? Kan da umulig gjøre så vondt.

Er epidural den feige løsningen? Kvinner er jo bygd for å føde naturlig så strengt tatt vil det i de fleste tilfeller ikke være nødvendig med smertelindring i form av medisiner.

Hehe, jo, så vondt gjør det faktisk. :)

Fødte vanlig første gange, og det var vondt i flere timer mens riene holdt på. Tenkte selv på forhånd at det umulig kunne være så vondt, fordi jeg er ganske tøff til vanlig.

Men nei, jeg sa at jeg ønsket epidural ASAP da jeg kom til sykehuset. Fikk det, og effekten var fantastisk! Kunne ligge avslappet i sengen på rommet og se på TV, lese i blader, spise sjokolade, snakke. Så kom den siste timen med pressrier -det var ekstremt jævlig.

Neste gang fikk jeg manipulert meg til et keisersnitt ved å late som om jeg hadde såkalt "fødselsangst."

Om jeg mot formodning skal ha et tredje barn, blir det garantert keisersnitt.

Orker rett og slett ikke de vanvittige smertene ved en fødsel når vi har teknologi, kunnskap og ferdigheter nok til å utføre keisersnitt. :)

Anonymous poster hash: 8ab1d...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig tråd.

Minner meg litt om denne stripa. Er det kanskje her du har hentet inspirasjon?

reveland-1347832800.jpg



Anonymous poster hash: 3c87f...5da
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, det var ufattelig deilig å presse ut en unge på 4,6kg og hodeomkrets på 39cm uten noe smertestillende og kjenne at f***a revnet. Var forsåvidt også nesten orgasmisk å bli sydd på operasjonsbordet i halvannen time med smertestillende som ikke fungerte som det skulle :-)

Anonymous poster hash: d724c...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært igjennom det hadde du vært som andre menn som har føtt stimulert slike smerter, hylt og skriki etter smertelindring. Fødsel og rier er smerter du ikke kan forestille deg, det kan ikke sammenlignes med andre smerter jeg har hatt. Hos meg bestilte overlege epidural uten at jeg hadde bedt om det selv.

Jeg synes generelt du bør holde deg unna graviditets forum, du har helt klart og tydelig ikke peiling på hva du snakker om

Skjønner ikke hvorfor du er så sinna, når du er på et diskusjonsforum må du tåle meninger som ikke stemmer overens med dine egne uten at man skal klikke helt i vinkel.

Hvorfor er du så sint? Har du det ikke godt med deg selv? Får lyst til å gi deg en klem når jeg ser at du sliter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor du er så sinna, når du er på et diskusjonsforum må du tåle meninger som ikke stemmer overens med dine egne uten at man skal klikke helt i vinkel.

Hvorfor er du så sint? Har du det ikke godt med deg selv? Får lyst til å gi deg en klem når jeg ser at du sliter

Det er klart og tydelig at det er du som sliter, er det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Skjønner ikke hvorfor du er så sinna, når du er på et diskusjonsforum må du tåle meninger som ikke stemmer overens med dine egne uten at man skal klikke helt i vinkel.

Hvorfor er du så sint? Har du det ikke godt med deg selv? Får lyst til å gi deg en klem når jeg ser at du sliter

Vel, meninger tåler jeg, idioti nei. Synes igrunn du skal slutte å ha meninger og lage idiotiske tråder om temaer du ikke har kunnskap om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mine øyne er mulig pms og fødsels smerter noe oppskrytt. Mitt inntrykk er at mange kvinner uffer og au'er ikke nødvendigvis fordi de har det så vondt, men for å få sympati, oppmerksomhet og omsorg. Men jeg tenker jo at litt må man jo tåle? Kan da umulig gjøre så vondt.

Er epidural den feige løsningen? Kvinner er jo bygd for å føde naturlig så strengt tatt vil det i de fleste tilfeller ikke være nødvendig med smertelindring i form av medisiner.

I en tråd her på forumet blir det sagt at norske kvinner ikke er feminine nok, ettersom vi ikke lenger viser følelser eller uttrykker behov for å få sympati og omsorg fra mannen.

Anonymous poster hash: 41f3a...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tråd her på forumet blir det sagt at norske kvinner ikke er feminine nok, ettersom vi ikke lenger viser følelser eller uttrykker behov for å få sympati og omsorg fra mannen.

Anonymous poster hash: 41f3a...fea

Og nå blir det hevdet at vi kvinne som uttrykker følelser, og som har behov for støtte og omsorg fra mannen, at vi bare spiller skuespill og er feige. Synes dere KG-menn burde bestemme dere snart. Enten er norske kvinner laget av jern og frie for følelser, eller så er vi alt for følelsesmessig anlagt. Uansett er det tydeligvis feil.

P.S.: Mye av grunnen til at det er så smertefullt for mennesker å føde er fordi man i utgangspunktet ble laget for å være firbeinte. Derav dyr som ikke lager mye lyd når de føder, kontra fødsel for kvinner der bekkenet ikke har vært laget for et liv på to føtter. Jeg lurer også på hvordan du kan mene at en vagina, som i utgangspunktet så vidt kan romme en gjennomsnittelig agurk, skal klare å presse ut et barn på 3-4 kilo uten at dette skal være smertefullt?

Anonymous poster hash: 41f3a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mødre sitter på facebook gjennom fødselen...

how_do_people_even_get_this_dumb_honestl



Anonymous poster hash: 916be...e29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mødre sitter på facebook gjennom fødselen...

how_do_people_even_get_this_dumb_honestl

Anonymous poster hash: 916be...e29

Ja, fordi ett bilde beskriver selvsagt alle de millionene av kvinner som føder hver dag. Dersom én kvinne gjør det, gjør alle det. Det samme gjelder dersom én mann poster på Facebook eller Twitter at hans barn er blitt født, noe man kan finne millioner at eksempler på på Internett. Hvis disse finnes, betyr det tydeligvis at alle er slik, selv om statistikken viser at fåtallet er sånn.

Anonymous poster hash: 41f3a...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...