Gå til innhold

Sniking


-Fisken-

Sniker du?  

1 stemme

  1. 1. Sniker du?

    • Aldri
      47
    • sjeldent
      8
    • Ofte
      5


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slutta å snike etter at jeg slutta å studere.

Før det hendte det seg kanskje en gang i mellom. Men synes det er for dumt å snike når man har råd til billett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker aldri. Mest fordi man selvsagt må betale for tjenestene man får, hadde alle sluttet å snike hadde nok billettprisene sunket betraktelig. Men, også litt fordi jeg rett og slett ikke tør, det må være ultraflaut å bli tatt for sniking, særlig når sånne som meg ser på og godter seg skikkelig når de blir tatt. Boten for sniking burde vært mye høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig vitsen? For meg er problemstillingen ganske enkel: 25 kroner for en billett, eller det å bli ydmyket foran en fullsatt buss? Gee..thats a ponder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd for å miste billetten min på t-banen, trikken eller bussen. Stort sett sitter jeg og tviholder på den i frykt for at den skal forsvinne i veska eller lomma.

Jeg sniker altså ikke. Det har bare skjedd EN gang. Da virket ikke automaten på t-banestasjonen (ikke en av sentrums-stasjonene), det silregnet og og var allerede sent ute. Da MÅTTE jeg bare snike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg sniker aldri. Av prinsipp (kollektivsystemet blir ikke bedre av at folk ikke betaler), og fordi jeg ikke tør. Har sneket en gang, og det var ikke med vilje en gang. Oppdaget i det jeg satte med på trikken at jeg hadde glemt lommeboka med månedskortet hjemme. Hoppet av på første stopp og lusket hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg har blitt tatt i sniking 3 ganger sånn akkurat når månedskortet/ukeskortet var gått ut. Ordnet seg hver gang fordi jeg sparer på de gamle og kan vise til at jeg er en ærlig mann : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sneket en eneste gang på trikken fra Grunerløkka og holdt på å dø fordi jeg var så nervøs.Til slutt måtte vi bare hoppe av flere stasjoner før vi egentlig skulle av fordi jeg ikke turte mere.Hørte jeg pyse? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker altså ikke. Det har bare skjedd EN gang. Da virket ikke automaten på t-banestasjonen (ikke en av sentrums-stasjonene)' date=' det silregnet og og var allerede sent ute. Da MÅTTE jeg bare snike.[/quote']

Hvis du hadde blitt stoppet da og du hadde fortalt hvilken stasjon du hadde gått på på så hadde de sjekket om det var sant at automaten der ikke virket. Var det sant hadde du ikke fått bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Jeg har sneket noen ganger, men pleier ikke gjøre det. Men jeg snek for ikke så lenge siden. Var helt blakk, og skulle fått lønning kl. 16.00, men den hadde ikke kommet inn på konto av en eller annen grunn. Så jeg snek. Seff var det sivilkontroll. Jeg satt ved siden av en dame som også skrek. Hun lagde et stort føss ut av det, og begynte å dra til kontrolløren. Sånn typisk jentegreie, fekte ut i lufta med åpne håndflater i håp om å treffe noe. :ler: Da han kom til meg tenkte jeg ok, jeg sniker, jeg får bare ta i mot boten med et smil, så jeg holdt klart bankkortet mitt. (De spør jo etter ID) Men fyren bare så på meg og gikk videre. Sikkert fordi han ble stressa av den gale damen. Så jeg slapp heldigvis unna. Heldigvis, for det må da være flaut å bli ferska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel innrømme at jeg gjorde det en del ganger da jeg var fattig student :oops: . Nå skjønner jeg ikke at jeg torde og jeg forstår heller ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på det. Har en mistanke om at femtilappen jeg prøvde å putte på maskinen var en anelse våt og krøllete. Men det kom ei dame bak meg som også hadde problemer. Men det er jo mulig at hennes seddel var våt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sniker ikke nei. Men har sneket et par ganger på trikken for en ti år siden. Men det skal sies at de gangene jeg har satt meg på "betjent vogn" for å kjøpe togbillett på veien og det ikke har kommet noen og solgt billetter, da har jeg heller ikke betalt på stasjonen når jeg har kommet frem. Er jo egentlig litt sniking det når jeg tenker etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tatt i sniking 3 ganger sånn akkurat når månedskortet/ukeskortet var gått ut. Ordnet seg hver gang fordi jeg sparer på de gamle og kan vise til at jeg er en ærlig mann : )

Er du mann?? :oops:

Burde vel lukta den lunta tidligere.....

Sniker aldri. Av prinsipp.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker aldri nå mer, men jeg og venninnene mine snek en del da vi gikk på ungdomsskolen, litt fordi vi sjelden hadde mye penger, og litt for sportens skyld. Ingen av oss ble noensinne tatt, men det var nære på et par ganger. Jeg har ikke spesielt dårlig samvittighet for det, jeg har da virkelig betalt for meg siden. :tunge1: Månedskort er dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sneket endel før, da jeg gikk på Blindern. Nå er jeg så gammel at jeg syns det hadde vært flaut å bli tatt - dessuten har jeg råd til betale billetten.

Men jeg er litt stolt av at jeg har klart å sippe meg unna bot i kontroll - hele to ganger! Det må være fordi jeg ser så uskyldig ut. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...