Gå til innhold

Flytting og søke jobb

adiva

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal flytte til drammen nå, og bor for tiden halvannen time unna. Problemet mitt er at jeg ikke har fått jobb enda.

Har jobb der jeg bor nå, men det blir jo litt vanskelig å ta toget i halvannen time for å komme meg på jobb, for ikke å snakke om at det er dyrt?

Burde jeg vente med å si opp jobben min, til jeg har fått ny jobb, eller er det likesågreit å si opp med en gang?

Kan jo være litt risky hvis jeg ikke får ny jobb...

Noen som kan gi meg tips/råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil nå tro at det beste er å beholde jobben til du har fått en ny jobb. Da slipper man å stresse at "NÅ må jeg bare finne meg en jobb" + at man slipper å bekymre seg om pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det er lettest å få jobb når man er i jobb fra før, men jeg vet ikke hvor mye det stemmer.

Selv er jeg i en lignende situasjon, har flyttet fra Stavanger til Trondheim og er i full jobbsøking nå.

Hvis du trenger pengene vil jeg anbefale deg å beholde jobben, så slipper du å føle at du må ta den første og beste jobben som dukker opp.

Får håpe at drømmejobben dukker opp for oss begge! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og lykke til til deg oxo!:)

Man får det vel til med litt tid i baklomma! :)

Er bare så fryktelig frustrerende at det ikke er jobber å søke på engang, og å måtte bruke så mye reisepenger og tid på å jobbe der jeg skal flytte fra......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så fryktelig frustrerende at det ikke er jobber å søke på engang' date=' og å måtte bruke så mye reisepenger og tid på å jobbe der jeg skal flytte fra......[/quote']

Hvis det attpåtil kan være vanskelig å få jobb på det nye stedet, så ville jeg iallfall beholdt jobben jeg hadde!

Å gå arbeidsledig er fryktelig kjedelig, man har timesvis med ledig tid man kunne brukt til å gjøre alt man ellers ikke har hatt tid til - men så har man ikke penger til å gjøre det siden a-trygden er så liten. Frustrerende.

Hvis du søker på jobber nå før du flytter, så husk å skrive i søknaden at du skal flytte dit. Ellers blir kanskje søknaden din lagt bort fordi du bor for langt unna.

Er det forresten noen jobber utafor Drammen du kunne søkt på da? Jeg mener nærmere enn du bor nå.

Jeg er ikke særlig kjent i geografien i det området - har bare vært en time i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite relevante stillinger å søke på i Trondheim også, men jeg har faktisk større tro på å få napp ved å sende generelle søknader til aktuelle bedrifter.

Har allerede vært til to intervju, det ene fikk jeg ved å søke på en utlyst stilling og det andre ved å sende en generell søknad. Desverre var ikke jobbene noe for meg, så jeg sa de i fra meg.

Og som Dreyer sier er det fryktelig kjedelig å gå arbeidsledig med dårlig økonomi. Har så lyst til å freshe opp håret hos frisøren, med klipp, farge og røde striper! Men det må nok vente litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestilt meg time hos et vikarbyrå nå, dem sa det var store muligheter hos dem.. Da er det bare å krysse fingrene og håpe på det beste. :)

Ellers har det ikke vært en eneste jobbannonse jeg kan søke på på en uke omtrent.... Urk

Er jeg havnet på helt feil tid av året å lete etter jobb eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adiva: hvilket vikarbyrå var det og hvilke jobber søker du på?

Jeg har meldt meg hos Manpower og Aetat vikarbyrå, men tror jeg skal melde meg hos Kelly også.

Jeg søker først og fremst på butikkjobber, men er åpen for det meste unntatt produksjon og telefonsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fru Blå

wops, litt treg med å svare her...

Har bare fått meldt meg hos ett vikarbyrå, har vært så mye reising i utland og flytting.... Det heter vaffal Talent Vikar og Rekruttering.

Sagt ja til å jobbe med det meste bortsett fra telefon jobber og matvareforretninger.

Har enda ikke fått meg jobb, noe som er forbanna dritt, siden jeg da må jobbe der jeg har vært ansatt i et år nå, halvannen time med tog fra nye hjemmet mitt... Grrrrr....

Får vel melde meg opp til diverse andre vikarbyråer oxo tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvilke type jobb er du ute etter da? Jobbmarkedet er ikke av de letteste. Mange fra Drammen pendler innover mot/til Oslo og da er det enklere å få jobb.

Anbefaler deg å holde på jobben din. Halvannen time på tog er ikke så ille og det går fint for en periode. Bruk tiden til å lese, sove etc. Det er greit og billig å parkere ved togstasjonen for pendlere, men skal du ha plass så bør du ikke parkere senere enn kl. 7. Kommer du 7.30 så skal du være heldig dersom du finner plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holde på jobben min, det må jeg jo uansett. Men om det er noe poeng, vet jeg ikke, i og med at tur retur med toget koster nesten 250 spenn!

Neh, ordner seg nok etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å måtte bruke så mye tid og penger på å komme seg på jobb.

Jeg har fått ett intervju til en jobb som det tar ca. 55 min i bussreise, men det koster i allefall ikke så mye med buss siden det er innen samme sone.

Så spørs det hvilke arbeidstider jeg eventuellt får om det blir en jobb jeg kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er kjedelig å bruke mye penger på reise, men det finnes jo månedskort/halvmånedskort. Noen steder finnes det kombinert månedskort buss/tog/bane. Og reiseutgifter kan ha betydning for selvangivelsen. Jeg pendlet tidligere (ca 10 mil pr. dag) og fikk da igjen 6000 på skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...