Gå til innhold

Alkohol


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg behøver da ikke unnskylde at jeg drikker' date='det er det som er normalt faktisk. Jeg liker øl og jeg liker å bli full,var det forklaring godt nok?[/quote']

Jepp, Valhalla, til å komme fra deg så er det forklaring bra nok. Ler som f. Og jeg behøver heller ikke unnskylde at jeg ikke drikker, selv om det er det "unormale"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Devil's Spawn
Jeg behøver da ikke unnskylde at jeg drikker' date='det er det som er normalt faktisk. Jeg liker øl og jeg liker å bli full,var det forklaring godt nok?[/quote']

Hvorfor er det mer normalt å drikke enn å ikke drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Slangen! :klem: Har nesten ikke sett deg i hele dag, jo! Og nei, jeg har ikke et større problem enn jeg gjør det til selv, vettu. :sjarmor::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
* Det handler mer om å disiplinere seg og å finne sunne verdier.

Jeg følger også mine egne sunne verdier.

Hvis man bare følger følelsene av hva man har "lyst til"' date=' så hadde vel samtlige rusa seg stadig vekk for å oppnå "den gode følelsen". Jeg skjønner ikke motivet ditt for å drikke, sorry.[/quote']

Nein,det er viktig å følge sine lyster for å bli et lykkelig menneske. Jeg jobber aktivt for å oppnå det jeg har lyst til. Det inkluderer å drikke seg full med kamerater og dra på byen. Du høres faktisk litt ut som min avholdsmor som aldri fikk prakket på meg sin propaganda om alkoholens ubrukelighet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Hvorfor er det mer normalt å drikke enn å ikke drikke?

Det vet jeg ikke,fordi det er godt og gøy og har vært en del av de fleste kulturer i lang lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Det vet jeg ikke,fordi det er godt og gøy og har vært en del av de fleste kulturer i lang lang tid?

Ser ikke på avholdsfolk som unormale jeg. Syns forøvrig denne debatten begynner å bli dum. Kan ikke folk få gjøre det de vil.

Jeg også har begynt å drikke mindre med årene. Liker vin til maten og en øl eller tre, men blir aldri full lenger. Ser bare ikke vitsen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du sikter til meg har jeg en tendens til å forsvinne når debattene blir meningsløse.

Merkelig at du fortsatt er her da??? Og at du velger å kommentere disse små stikkene her, framfor en annen tråd som kanskje ville vært mer meningsfull å kommentere..Jaja;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så oppe og avgjort at sunnhet og avholdenhet hører sammen?

Det har jeg overhodet ingen tro på.

God gammelnorsk kristenfrykt, er ikke det samme som å være sunn!

De to tingene er motsetninger.

"Jeg skåler oftere enn jeg viser pekefingeren.

Ergo er jeg er godt menneske."

Pinnochio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Denne tråden så jeg ikke før nå.. Først så skal jeg komentere hovedinnlegget:

Når jeg drikker alkohol så er det som oftest i form av øl. Prøvde en stund å drikke alkoholfri øl men etter og ha testet alle de alkoholfri øltypene så kom jeg frem til at de smakte dårlig. Øl smaker altså best med alkohol. Dessuten så interisserer jeg meg for ølbrygging og den kulturen og historien som ligger bak øl generelt.

Jeg vil også si følgende til Isabella: Ikke så eplekjekk nå.. Syns du er meget fordomsfull i din karakterisering av Valhalla og Tom krus. Noen av dine kommentarer vitner jo om en holdning som er helt på trynet! Hvis jeg forstår deg riktig så mener du at alle som drikker alkohol mangler sunne verdier i livet!?

:roll: jau jau fiskehaug.. Du får fortsette å misjonere denne holdningen og se hvor mange nye venner du får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! Denne tråden så jeg ikke før nå.. Først så skal jeg komentere hovedinnlegget:

Når jeg drikker alkohol så er det som oftest i form av øl. Prøvde en stund å drikke alkoholfri øl men etter og ha testet alle de alkoholfri øltypene så kom jeg frem til at de smakte dårlig. Øl smaker altså best med alkohol. Dessuten så interisserer jeg meg for ølbrygging og den kulturen og historien som ligger bak øl generelt.

Jeg vil også si følgende til Isabella: Ikke så eplekjekk nå.. Syns du er meget fordomsfull i din karakterisering av Valhalla og Tom krus. Noen av dine kommentarer vitner jo om en holdning som er helt på trynet! Hvis jeg forstår deg riktig så mener du at alle som drikker alkohol mangler sunne verdier i livet!?

:roll: jau jau fiskehaug.. Du får fortsette å misjonere denne holdningen og se hvor mange nye venner du får..

Synes du kunne spart deg kommentarene dine overhodet jeg;P Tolker rimelig fritt og i hytt&gevær selv unge herremann;P Folk får gjøre/mene som de vil, drikke det de lyster. At jeg velger å leve livet mitt uten skadelige substanser er ikke ensbetydende med at jeg forakter de som tar seg et glass vin av og til, ei heller de som konsumerer alkohol daglig, for den skaks skyld. Så du tolker meg feil, muligens med vilje. Men jeg mener helt klart at det å være avholds representerer sunnere evrdier enn det å drikke, da sikter jeg til drikking hver helg etc. Og ikke dermed sagt at drikking gjør en til et dårligere menneske, jeg tenker på hva kroppen har godt av og ikke godt av. Og det er vel opplest og vedtatt at alkohol er skadelig, selv i moderate mengder. Har man evnen til å disiplinere seg mht alkohol, har man gjerne den evnen også på andre livsområder, noen mer, andre mindre. Sånn er det bare.

Forøvrig er 90% av mine mange venner avholds, og de som ikke er det, ja, de trenger jeg ikke nødvendigvis henge med når de er på fylla. Geddit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener helt klart at det å være avholds representerer sunnere evrdier enn det å drikke, da sikter jeg til drikking hver helg etc.

Jeg tar meg et glass eller tre stort sett hver helg. Jeg mener fortsatt at jeg innehar sunne verdier. Jeg vil faktisk gå så langt å påstå at du tar regelrett feil.

Og ikke dermed sagt at drikking gjør en til et dårligere menneske, jeg tenker på hva kroppen har godt av og ikke godt av. Og det er vel opplest og vedtatt at alkohol er skadelig, selv i moderate mengder.

Jasså? jeg har lest flere steder at et glass vin i ny og ne er sunt..

Har man evnen til å disiplinere seg mht alkohol, har man gjerne den evnen også på andre livsområder, noen mer, andre mindre. Sånn er det bare.

Sånn er det nok ikke.. Livet er ikke så sort/hvitt som du her påstår. Jeg klarer fint å disiplinere meg når det gjelder andre livsområder. Når det gjelder alkohol så ønsker jeg ikke disiplinere meg. Hvorfor skulle jeg "disiplinere meg" til å ikke drikke et par glass øl i helgene? Hvorfor mener du at dette vil være til beste for meg? Det som passer for deg passer ikke nødvendigvis for alle andre vet du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg et glass eller tre stort sett hver helg. Jeg mener fortsatt at jeg innehar sunne verdier. Jeg vil faktisk gå så langt å påstå at du tar regelrett feil.

Jasså? jeg har lest flere steder at et glass vin i ny og ne er sunt..

Sånn er det nok ikke.. Livet er ikke så sort/hvitt som du her påstår. Jeg klarer fint å disiplinere meg når det gjelder andre livsområder. Når det gjelder alkohol så ønsker jeg ikke disiplinere meg. Hvorfor skulle jeg "disiplinere meg" til å ikke drikke et par glass øl i helgene? Hvorfor mener du at dette vil være til beste for meg? Det som passer for deg passer ikke nødvendigvis for alle andre vet du..

Må jeg gjenta meg selv IGJEN? Jeg sier at det å være avholds for megr epresenterer SUNNERE verdier enn det å drikke. Hadde det vært likegyldig for meg, hadde jeg vel drikki sjæl. Å vurdere noen ting som bedre og mer evrdifullt enn annet, er normalt, det leder oss mht hva vi velger å prioritere. Som sagt så betyr ikke dette på noen som helst måte at fulle folk er useriøse og karaktersvake. De kan ha mange andre verdier i tillegg til alkoholen sin ;P Jeg mener kun at ALKOHOL er skadelig. Slutt å ypp, blir sliten av det..

Ja, du får holde deg til forsker-uttalelser om at hjertet - vin = sant, sikker på at det motsatte er tilfelle også.

Lev livet ditt som du vil, bare du vet hva som passer for deg. Men generelt sett er det slik at de som lever sunnere og er mer bevisst ift hva de propper i seg av mat og drikke, de har en utstudert filosofi som også reflekteres på andre områder. If you don`t like it, then don`t blame me.

Ps. Hvis du lar deg provosere av en person som du oppfatter at rakker ned på din måte å være på etc, og begynner å forsvare deg på den måten du gjør, ved å trekke ting ut av sin sammenheng og ikke høre etter argumentene du får servert, da har vel DU et problem..;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener kun at ALKOHOL er skadelig. Slutt å ypp' date=' blir sliten av det.. [/quote']

Det er mye her i livet som er skadelig.. :wink:

Jepp jeg har nok et stooort problem :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker alkohol fordi alkoholfri vin er så fordømt vondt!!

Hva angår Isabella Moons argumenter om at folk som drikker alkohol er mindre disiplinerte, synes jeg i så fall det er eiendommelig at av alle folk jeg har kjenskap til, kjenner jeg ikke ETT avholdsmenneske som har en virkelig god jobb og gjør bra penger - men jeg kjenner mange som drikker hver helg og gjør det veldig bra. Vil faktisk gå så langt som å si at i det private næringsliv er det et handicap å være avholds! :tunge1:

Isabella Moon - tror du trenger å ta deg et glass vin og se lyst på livet. Er det ikke slitsomt å være så sinna på alle som ikke velger å leve som deg?

If you can't beat them, join them. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker alkoholholdig øl når jeg drikker øl fordi alkoholfri eller lettøl ikke er godt. Nå skal det derimot sies at jeg svært sjelden drikker store mengder alkohol. Store alkoholmengder og familieliv går dårlig sammen. Jeg er derimot FOR en avgiftsreduksjon på alkohol (og en stor en sådan) da jegsynes det er bedre å fåforbruket inn i mer kontrollerte former enn at folk drikker hjemmebrent eller smuglersprit. (Dersom noen vil argumentere mot dette så kjenner jeg allerede alle motargumentene, bare synd det ikke finnes noen dokumentasjon/lite dokumentasjon FOR det dere sier). Ellers synes jeg det er morro med en orntli' fest et par ganger i året. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker alkohol fordi alkoholfri vin er så fordømt vondt!!

Hva angår Isabella Moons argumenter om at folk som drikker alkohol er mindre disiplinerte, synes jeg i så fall det er eiendommelig at av alle folk jeg har kjenskap til, kjenner jeg ikke ETT avholdsmenneske som har en virkelig god jobb og gjør bra penger - men jeg kjenner mange som drikker hver helg og gjør det veldig bra. Vil faktisk gå så langt som å si at i det private næringsliv er det et handicap å være avholds! :tunge1:

Isabella Moon - tror du trenger å ta deg et glass vin og se lyst på livet. Er det ikke slitsomt å være så sinna på alle som ikke velger å leve som deg?

If you can't beat them, join them. :sjarmor:

Halla Gjest

Så du synes jeg virker sinna? Kan trøste deg med at det ikke er tilfelle. Leser du innleggene mine vil du sikkert kunne klare å ressonere deg fram til at dette handler om personlige valg og verdier - nothing more, nothing less.

Og btw.. INGEN av de som kom videre på den utdannelsen jeg holder på meg, hvor nåløyet er så knapt at det blir atomisk, var av de som festa eller vanket på byen hver helg. De strøyk med glans, eller de måtte ta opp igjen og i tillegg revurdere hvor mye de skulle lese kontra fesiting. Sosiale aktiviteter er forøvrig viktig for å klare lesepress mener jeg..men festing og fyll krever endel unødvendig energi.. I tillegg kan suksess defineres på så mange måter, å ha fred med seg selv, være i optimal balanse mentalt og fysisk, tjene mætti spenn og drikke de opp .. ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet. Jeg henviser til regler om personangrep - det gjelder også mødre.

Jeg henviser til snikk-snakk, personlig, og pm-er for innbyrdes tjatring og krangling.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor er det så oppe og avgjort at sunnhet og avholdenhet hører sammen?

Det har jeg overhodet ingen tro på.

God gammelnorsk kristenfrykt, er ikke det samme som å være sunn!

De to tingene er motsetninger.

"Jeg skåler oftere enn jeg viser pekefingeren.

Ergo er jeg er godt menneske."

Pinnochio.

Synest du hever pekefingeren litt her allikevel :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker alkohol når jeg har lyst på noe annet en vann, da jeg kun tåler vann, juice og noen yderst få rusbruser (mindre kullsyre en i vanlig brus, som jeg ikke kan drikke)

Jeg HATER å bli beruset, og drikker aldri (lenger) så jeg kjenner noe. Jeg har hatt mine år hvor jeg var både full og dritings ganske mange helger i løpet av året.... og hadde det kjempeartig også da.

Jeg blir superfyllesjuk bare etter tre øl, det er èn viktig grunn til at jeg ikke drikker tre øl...

+ at jeg hater å ikke ha 100% kontroll, så når jeg blir brisen, og ikke har full kontroll, da får jeg spader og slutter brått og bælmer innpå vann så det spruter ut øra....

meningene til Isabella Moon tror jeg dere aldri kommer til å forstå, og er hun som mange andre organiserte avholdsfolk, så kan INGEN fremmed noengang endre deres negative holdning mot de som drikker!! Og den ER negativ, OG dømmende!

Har vært i miljøet (kom aldri så langt som til Juvente, sluttet før det, var ikke ett miljø jeg ønsket å være i, på ihvertfall ikke da), har store deler av familien som er eller har vært totaltavholds og "organisert" avholds så lenge jeg har vært.

Mamma hadde liknende holdninger til "de som drakk", de var både svake og dumme.... :roll: inntil nederlaget kom når hun måtte innse at hennes egen datter drakk.. det endret litt ihvertfall. :wink:

Kan fremdeles ikke fortelle alle i familien at jeg ikke er avholds....

det er lett å dra sine egne valg for langt Isabella Moon, å dømme andre som VELGER annerledes er snevert.

(og nei, selv om jeg ikke hadde sansen for Juvente-miljøet, så ville jeg aldri mobbet dem, selv om de/dere "mobber" de som velger annerledes en dere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjellebassen dreg inn alkoholavgiftene og påstår at desse har liten eller ingen innverknad på alkoholbruken og eventuelle negative følgjer av denne.

Ein artikkel i Aftenposten 18. august (http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article844888.ece) syner bl.a. til avgiftskuttet i Finland. Der er overskrifta: "Økt skadeeffekt med lavere avgifter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...