Gå til innhold

Medisin til pas.. Har jeg eller hun rett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et saklig innlegg. Det er nettopp dette som er så farlig med slike tråder. Slike tråder bør ikke være på diskusjonsforum da man ikke aner hva slags kompetanse brukerne besitter.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

Jeg blir helt oppgitt.

Så du ikke at TS skulle spørre fagperson? Hva er da problemet med at man spør noen andre i mellomtiden?

Anonymous poster hash: c9ad8...69a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper du er en av kongene på bleie-haugen som endelig så din sjanse til å rakke ned på noen under deg?

Strenge regler?Mange sykepleiere kan jo ikke enkel matematikk engang.Det er en grunn til at det er leger, og ikke sykepleiere,som ordinerer doser.

Anonymous poster hash: 1c7ee...6c4

Kongene på bleie-haugen, er det oss sykepleiere? Hvis du hadde lest i tråden hadde du sett at vi forsvarer TS.

Anonymous poster hash: c9ad8...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er en av kongene på bleie-haugen som endelig så din sjanse til å rakke ned på noen under deg?

Strenge regler?Mange sykepleiere kan jo ikke enkel matematikk engang.Det er en grunn til at det er leger, og ikke sykepleiere,som ordinerer doser.

Anonymous poster hash: 1c7ee...6c4

Her tar du kraftig feil. Hvorfor tror du det er medikamentregning på sykepleierutdannelsen?

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt.

Så du ikke at TS skulle spørre fagperson? Hva er da problemet med at man spør noen andre i mellomtiden?

Anonymous poster hash: c9ad8...69a

Det har jeg allerede svart på. Det er nok litt lurt å ikke dra ut enkeltinnlegg fra sin kontekst.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er en av kongene på bleie-haugen som endelig så din sjanse til å rakke ned på noen under deg? Strenge regler?Mange sykepleiere kan jo ikke enkel matematikk engang.Det er en grunn til at det er leger, og ikke sykepleiere,som ordinerer doser. Anonymous poster hash: 1c7ee...6c4

Hva i all verden snakker du om?

Anonymous poster hash: f4bc8...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et saklig innlegg. Det er nettopp dette som er så farlig med slike tråder. Slike tråder bør ikke være på diskusjonsforum da man ikke aner hva slags kompetanse brukerne besitter.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

Hvis en slik tråd er farlig for autorisert helsepersonell, så er det farlig for helsepersonell å i det hele tatt gå ut døra.

Anonymous poster hash: 81eec...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

For et saklig innlegg. Det er nettopp dette som er så farlig med slike tråder. Slike tråder bør ikke være på diskusjonsforum da man ikke aner hva slags kompetanse brukerne besitter.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

Da bør du rapportere tråden. Moddene er ganske flinke til å slette tråder hvor det blir gitt råd om medisinering. Bedre å rapportere noe du mener kan være farlig, enn å forlenge trådens levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du virkelig ikke at dette er alvorlig?

Hvorfor tror du det er så strenge regler rundt hvem som får håndtere medisiner?

Og hvorfor tror du at du får et riktig svar når du spør på et forum fullt av ufaglærte mennesker?Anonymous poster hash: f4bc8...c8b

Æsj, så arrogant du er. Oppfører du deg slik ute i den virkelige verden også?

Anonymous poster hash: aa23f...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en slik tråd er farlig for autorisert helsepersonell, så er det farlig for helsepersonell å i det hele tatt gå ut døra.

Anonymous poster hash: 81eec...d08

Nei. Det var heller ikke det jeg skrev. Verken TS eller alle som deler ut medisiner er autorisert helsepersonell. Det er jo det som er problemet med denne tråden.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det var heller ikke det jeg skrev. Verken TS eller alle som deler ut medisiner er autorisert helsepersonell. Det er jo det som er problemet med denne tråden.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

Dette kan tolkes litt feil. Jeg mener at alle som deler ut medisiner ikke nødvendigvis er autorisert helsepersonell, særlig når det gjelder sykehjem. Selvsagt er det også autorisert helsepersonell som deler ut.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar du kraftig feil. Hvorfor tror du det er medikamentregning på sykepleierutdannelsen?

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

Vel, vi ordinerer fortsatt ikke dosene. Mvh sykepleier

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så arrogant du er. Oppfører du deg slik ute i den virkelige verden også?Anonymous poster hash: aa23f...d49

Det er ikke arrogant å være nøye på noe som kan ha så alvorlige konsekvenser som lemfeldig håndtering av medikamenter og tilstøtende regelverk.

Anonymous poster hash: f4bc8...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke arrogant å være nøye på noe som kan ha så alvorlige konsekvenser som lemfeldig håndtering av medikamenter og tilstøtende regelverk.

Anonymous poster hash: f4bc8...c8b

Det er arrogant å påstå at folk her inne er så nek at de blir inspirert av en forumtråd til å gi feile medisiner i det virkelige liv.

Anonymous poster hash: 81eec...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er flytende medisiner er det alltid viktig å sjekke hvor mange mg det er pr ml. For deretter å sjekke hvor mange ml det er i den aktuelle ampullen. Hvis man gjør det, skal det bli riktig :)

Endret av Helen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er arrogant å påstå at folk her inne er så nek at de blir inspirert av en forumtråd til å gi feile medisiner i det virkelige liv. Anonymous poster hash: 81eec...d08

Det er jeg sterkt uenig i. Hvis man ikke vil vektlegge svar man får, er det meningsløst å poste spørsmålet. Jeg kan ikke se det som noe annet enn uforsvarlig.

Anonymous poster hash: f4bc8...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt folkens!! TS bar bekymret og klarte ikke å slippe tak i det selvom hun var nesten overbevist om at sykepleieren hadde rett og hun tok feil. Det viser at hun faktisk tar jobben sin seriøst og var oppriktig talt bekymret for pasienten. Hun oppsøkte KG for å få litt innspill og evt bli beroliget her inne av noen med riktig kompetanse om at hun tok feil, før hun går på skift og kan ta det opp med noen der. Det er absolutt det riktige å gjøre. Det handler om menneskeliv gjerne og da er det faktisk bedre å være 100% sikker. Det er nok av sykehustabber der ute gjort av både sløve sykepleiere og leger, så at noen faktisk bryr seg om å sjekke er veldig viktig. Og selvfølgelig hadde hun ikke bruk KG-svar som fasit!! Da legger dere virkelig vrangvilja til for å oppfatte det slik.

Stå på TS! Det var samvittighetsfullt og riktig av deg å handle som du gjore :)

Anonymous poster hash: 25c88...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for støtten:)

Om noen andre skulle finne på og bruke dette til noe fasit er det faktisk den enkelte sitt ansvar. Jeg syns ikke at det var galt og spørre her, og om noen andre som lurer på det samme er det jo bare for dem og lese hele tråden så ser de jo at spl. Hadde rett og jeg lærte noe av dette. Her er ingen skade skjedd.

Mvh ts

Anonymous poster hash: 0124f...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det var heller ikke det jeg skrev. Verken TS eller alle som deler ut medisiner er autorisert helsepersonell. Det er jo det som er problemet med denne tråden.

Anonymous poster hash: 5dcc5...dd7

Jeg er faktisk autorisert helsepersonell

Mvh ts

Anonymous poster hash: 0124f...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...