Gå til innhold

Må bare få syte litt..... den som vill må hange seg på


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

I dag har vært en sånn dage som man skulle ønske man kunne sovet seg gjennom....

Begynnte som en vanelig dag....sto opp trøtt og sliten og lage frokost for å så vekke sammboer......

Før dette har jeg tatt opp det lille trolle mitt og vasket og byttet på henne og gitt henne frokost....

Så spiser vi frokost...begynnte i går og få ømme bryster noe jeg pleier før jeg får mensen...og det er jo da ingen tvil om at den lille jenten skal ta tak og knipe meg på puppen.....

Begynnte å få verk i magen....helt normalt på denne tiden i månden.... :(

Sambor forsvannt ut i 09.00 tiden og jeg stå ved oppvaskebenken som vanelig.....

Vaskemaskinen går får andre gang og tørketrommelen er på god vei til å bli ferdig.....

Trolle mitt løper rundt og gjør allt unntatt det som hun har lov til og jeg kjefter og kjefter og kjefter....og hun fortsetter....

Så kommer sammnboer hjem og trakker inn med sko...og jeg som netopp hadde vasket gulvene.....klokken er no 11.00......

Så tar vi på oss alle tre og går ut på en spaser tur......det regnet tydligvis i natt og det er dammer alleveier.....og hvem er det som prøver å trammpe i alle sammen.....jo min lille trille....

Og vi løper etter henne og hun blir sinna og setter seg ned og skriker.....Jeg bobbler og begynner å bli stresset.....

Vi kommer oss til butikken der vi kjøper drikke og litt mat.....

Trasker oppigjenn.....

Da klarer selvfølgelig den lille jenten og legge seg i en dam og vi forter oss hjem og hun må bade....

Noe hun ikke har noe i mot......

No er klokken 12.30....Og trolle er nybadet og vi spiser lønsj og tar oss en biltur....

Hun sovner i bilen sover en time.....

Vi er hjemme rundt 14,30 og jeg lager middag of Lille trolle løper rundt som en virvel vind....

Spiser middag og sammboer går på jobb.....klokken er da 16.00....

Går ned igejnn på butikken for å handle skikkelig siden det er ingen andre i huset enn meg som vet hva vi treger.....og hvist jeg er stresset og ikke husker på hva vi skal ha så får vi gå ned en gang til....

Trolle går hele veien og når vi er bede ved butikken tar jeg henne oppi vognen og hun begynner å skrike.......hele veien rundt i butikken så skriker hun og alle ser sykkt på meg...

-KOSELIG-

Vi går oppigjenn og leker litt utenfor slik at hun blir god å trøtt.....Klokken er no 18.30

Når vi kommer hjem så vasker jeg gulvet for andre gang siden jeg bare støvsugde etter den kort tenkte handlingen til sammboer....

Da jeg er ferdig så rivver trolle ut en hel hau med jord på hele stue gulvet....og jeg må vaske det en gang til.....

-HYGGELIG-

Vasker badene og setter på tørketommlen og vaskemaskinen en gang til mens jeg forbanner den som oppfant klær......

Bretter klær til jeg er grønn i tryne.....

Får å så legge på plass....da jeg kom inn på romme til jentungen fikk jeg en allt annet enn flott overaskelse.......Hun hadde revet ut alle klærene fra skuffene sine.....jeg bretter og rydder mens jeg teller til ti på så mange måter som jeg kan.....

Så var det tid for kvelds da er klokken 19.30....hun spiser og ser ut til å kose seg.....jeg vasker litt rundt om på kjøkkenet....pluttelig så hører jeg glasse hennes treffe baken....

Hva har hun gjort jo kastet glasse med melk på det nyvaskete gulvet.....og selfølgelig så hadde hun hellt en del på seg selv først.....

Tar av henne de våte klærene og vasker henne for å så vaske gulvet for sistegang håper jeg......

Legger henne klokken 20.00....hun vil ikke sove ligger og protisterer inne på rommet sitt.....

Sove det skal hun.....det har jeg bestemmt....er legge tid nå....

Tror dere at jeg er ferdig med husarbeid og sånnt da.....

Nei har ennda en del igjenn og på toppen av det hele skal jeg lage mat til samboer kommer hjem fra senvakt......

-BARE HYGGELIG-

Har lyst å sette meg ned og begynne og grine ........ :cry:

FANEN FOR EN DAG.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Janna

Eh, er det sånn det blir? :o

Neida... Uff, det må ha vært en dag fra helvete Lottemor :wink: *trøste*

Bit tenna sammen og klistre et dumt smil på ansiktet ditt, lag rare grimaser til ungen og be henne oppføre seg. (aner ikke om det hjelper, du har jo sikkert prøvd allerede..)

Du får trøste deg med at en dag blir hun voksen og ansvarsfull og gleder sin stolte mor med frokost på senga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Ikke for å skremme deg Vinga men det er sånne dager jevnt over det hele.....

Av og til så blir man bare så lei at man har lyst å sette seg ned å skrike.......

Det går over...no er jeg helt fin igjenn og i morgen er det en ny dag med nye muligheter... :)

Takk for trøsten det var godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ei husmor har ikke lønn, for hun har jo ingen jobb! :wink:

Joda, hun har jobb, og den varer ikke fra 9 til 16:00...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Det kan jeg skrive under på........

"sukker" er ikke bare bare....enkelte dager skulle jeg ønske at jeg kunne stå opp og gå på jobb...det er så myyyye mer avslappende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Regner med at ungen vår, hvis h*n blir like sta som faren, blir litt av et troll å stri med :wink:

Trøst deg med at det er kun et par perioder i livet det er sånn. Den siste er forhåpentligvis når hun når tenårene, bare at da er det ikke velting av glass det handler om lengre :wink:

Hege, du har så rett, så rett..... Som vanlig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det er mannen som kommer hjem fra jobb og er så sliten, så sliten.

Best å legge seg litt på sofaen...

Jada, jeg vet jeg er litt stygg nå, måtte bare med den komentaren. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Ja men det er sånn.....

Av og til så tror jeg at det er en sånn uskrevet regel at menn ALLTIDkan bli gal av mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vaskemaskin har kun to knapper og jeg veit det er slitsomt å sitte å røyke på sofaen mens potene koker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Waco da... skal du koke potene dine?

Jenter... hva med å skaffe seg hjelp i huset et par ganger i uken? Tenåringer kan både vaske klær og gulv, samt leke med ungen en stund. Ikke koster det noe særlig heller.

Kjeft litt på ungene deres og få dem til å oppføre seg.. det hjelper ikke å telle til ti!

Og hva med å ta en prat med mannfolka deres. Gi dem oppgaver og få dem med på husarbeidet. La dem passe barnet en time mens dere handler i fred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke peil du waco.

Det er ikke alle dager som er så enkle, skal jeg si deg.

Her sitter ikke jeg på sofaen og røyker mens potetene koker.

Jeg rydder, vasker klær, bretter sammen klær, tørker støv, lager mat til ungene, skifter bleier, handler mat, støvsuger.........

Mange av dine innlegg er latterlige, men dette tar kaka. Tror du virkelig at vi er supermammaer? Vi og har rett på en pause innimellom og hverdagen blir ikke akkurat lettere med en trassig 2 åring som prøver å "ta livet" av sin lillebror

Livet er ikke en dans på roser, vet det, men når det går i ett, så må man få lov til å slippe ut litt damp og slippe sånne kommentarer som du kommer med :x

Hvis du hadde hatt barn, så hadde du visst hvor tøft det kan være innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea, her har jeg prøvd å gi han oppgaver, men han faller hele tiden ut, så det går ikke.

Avlasting er ikke en mulighet da jeg ikke har noen til å avlaste meg, så jeg må ta alt selv.

Og når mannfolkene kommer hjem fra jobb, så er de jo så slitne stakkar.

Mye mer slitne enn oss.

Ja, jøss, samboeren har jo en så forferdelig krevende jobb som gjør at han blir så forferdelig sliten, stakkar :hoho:

Det er synd i han gitt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere klager fælt, jeg må få lov til å si det. Min oldemor var en av ni, og tror du mammaen hennes klagde? Dette var rundt unionsoppløsningen, og da hadde dem verken vaskemaskin med vaskeball, komfyr eller støvsuger.

Forresten trenger man vaske kun en gang i uka. Handle mat annen eller hver tredje dag, da blir det lite arbeid igjen, og hva skal en fylle den dautiden med?

Noen skravler med venninner, andre krangler på nett, noen få er med sin elsker og resten tror jeg sitter og ser på tv.

men jeg glemte... så upassende av meg... dere damer liker jo å syte.

Jeg tror dere har det ganske lett jeg.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner problemet med menn som ikke husker oppgavene sine.

Hva med å snakke skikkelig med ham. Fortell hva dere føler. Gi ham EN oppgave som er enkel og grei. Sette på EN maskin daglig f.eks.

Begynn i det små og legg til en oppgave her og der. Det MÅ gjentas ofte for de klarer jo ikke å huske denne ene oppgaven, men gjentagelse hjelper.

Jeg har ikke barn selv, men en samboer med en fryktelig krevende jobb. Han må jo jobber over 7 timer om dagen. Selv om jeg har lengre arbeidsdag enn ham må jeg da skjønne at han ikke orker å sette på oppvaskmaskinen når han kommer hjem.

Menn er enkle skjønner dere! Bare la dem få litt tid og repetisjoner. Om de klarer en liten ting daglig, så er det bedre enn ikke noe.

Min kan nå:

-Støvsuge i stua (men kun på lørdager),

-tørke støv (men bare av høytalerene),

-lage middag (men bare ostesmørbrød og grandiosa),

-sette på oppvaskmaskinen (men bare hvis pulvertablettene ligger i fra før)

Heldigvis er han ganske mye bedre enn da jeg traff ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka?? :o

Her går den hver dag. Jeg har to unger og det er masse gulping og grising på klær og sengetøy o.l.

Jeg har ikke så mye dautid, for den blir fylt opp med barn og husarbeid, gå ut og leke.....

Jeg skravler ikke med venninner, jeg krangler heller ikke på nett ( for det gidder jeg ikke ), jeg ser ikke så mye på tv mens ungene er våkne

( kanskje vi ser litt på tegnefilmer sammen ) og jeg er heller ikke på nett når ugnene er våkne.

Jeg går ikke ut på kafeer og skravler heller, for jeg har husarbeid å gjøre.

Og handling blir gjort ofte. Vi tar og handler for en mnd på lønningsdagen, mens melk, brød, pålegg, saft o.. blir kjøpt iallefall 2 ganger i uken, for det forsvinner jo som dugg for solen.

Ok, handling er jo ikke så vanskelig, men dagen går i ett med barn, så noe avslapping blir det ikke her gitt.

Jeg klager overhodet ikke fælt. Som jeg sa så er ikke hverdagen lett med en veldig trassig to åring og en 7 mnd gammel unge.

Så min hverdag er fylt fra topp til tå.

Men en ting er sikkert: jeg er glad for at jeg har støvsuger, komfyr, vaskemaskin, oppvaskemaskin og tørketrommel.

Det gjør hverdagen lettere, men det betyr ikke at det blir mye dautid pga av vi har tilgang til de tingene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Er det bare min pappa som hjelper til hjemme...? :o

Her i gården er det full likestilling på alle områder, og har alltid vært det :) Tror nok fossilene har fått skiftet like mange bæsjebleier og tørket like mye gulp...

Men så er pappa'n min litt spes og da. Han er den eneste mannen jeg vet om som henger opp sokkene sine (par!) med navnede klesklyper *humre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...