Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #1 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg liker å lese når folk påstår at Israel/Palestina konflikten ikke handler om antisemittisme. At det bare handler om Palestinerenes frigjørelse og Israels undertrykkelse. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article268866.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 23. august 2004 #2 Del Skrevet 23. august 2004 Frankrike har en lang antijødisk historie. http://www.frontpagemagazine.com/Articles/...le.asp?ID=14752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 23. august 2004 #3 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg liker å lese når folk påstår at Israel/Palestina konflikten ikke handler om antisemittisme. At det bare handler om Palestinerenes frigjørelse og Israels undertrykkelse. http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article268866.ece Så klart vil noen mene at dette har mest med jøder og muslimer å gjøre, og ikke okkupasjon og frihetskamp. Verden består ikke bare av mennesker med samme mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #4 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg for min del liker ikke at langvarige, dype og vanskelige konflikter reduseres til et spørsmål om antisemittisme eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #5 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg for min del liker ikke at langvarige' date=' dype og vanskelige konflikter reduseres til et spørsmål om antisemittisme eller ikke.[/quote'] Jeg prøver bare å påpeke at venstresiden i alle år har påpekt at antisemittisme aldri har vært en del av konfliktbildet. Det ville ikke være passende om venstresiden støttet en konfliktpart som i stor grad er motivert av rasistiske holdninger mens Israelerene som kjent bevisst har gått inn for å ikke la konflikten skli over i ignorant rasehat. Israel har en stor arabisk befolkning og disse lever i fred og harmoni med sine jødiske landsmenn. Jeg synes som sagt bare det er påfallende at venstresiden benekter at antisemittisme er en del av konfliktbildet. Jeg reduserer ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #6 Del Skrevet 23. august 2004 Hvem og hva er "venstresiden" du snakker om? Ganske imponerende hvis en hel side har vært samkjørt i en argumentasjon... ...eller har det sammenheng med at enkelte på motsatt side oppfatter enhver kritikk av Israels ymse og ikke alltid like heldige handlemåter som uttrykk for antisemittisme..? Dét har i hvert fall slått meg; at ethvert forsøk på å kritisere Israels stadige avtalebrudd blir møtt med påstander om antisemittisme. Ikke det beste grunnlaget for diskusjon, fred og harmoni... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den utstøtte Skrevet 23. august 2004 #7 Del Skrevet 23. august 2004 Både jøder og arabere er semitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #8 Del Skrevet 23. august 2004 Israel har en stor arabisk befolkning og disse lever i fred og harmoni med sine jødiske landsmenn. Dette er en sannhet med modifikasjoner. Araberne som levde i Palestina før 48, ble mot sin vilje statsborgere i staten Israel. Staten Israel har et problem ved at den insisterer på at den skal være "Israel is Jewish in essence and democratic in character." Spørsmålet er hvordan man kan hevde å være demokratisk all den tid en de har en stor ikke-jødisk minoritet som israelske statsborgere. Dette er selvfølgelig noe som påvirker situasjonen for de araberne som bor i Israel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #9 Del Skrevet 23. august 2004 Kjære gjester; kan dere ikke iføre dere "kunstnernavn" i tråder som dette, det er ikke spesielt klargjørende når minst tre som heter "gjest" krangler og irettesetter hverandre. Her er noen forslag: Antisemitt Antiantisemitt Motantisemitt HeiaIsrael Shalom alechem Salam aleikum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #10 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg starter en aktuell debatt basert på en rykende fersk nyhetssak og denne blir flyttet til Skråblikk og Generaliseringer? Tør jeg spørre på hvilket grunnlag? Jeg aksepterer at dere modererer og sensurer forumet med politiske motiver all den tid dere eier forumet, men jeg synes dere burde gi beskjed om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #11 Del Skrevet 23. august 2004 Vel, du har i hvert fall generalisert. Dessuten tilsier vel erfaringen med slike tråder at de hører hjemme på denne siden. Fortsett diskusjonen, du. Eller mener du at KG-moderatoren er antisemittisk? ...og skaff deg et kunstnernavn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #12 Del Skrevet 23. august 2004 Venstresiden har historie for antisemitisme. Muslimer kan ikke godta at "deres" land blir overtatt av deres fiender. Det vil aldri bli fred der nede med mindre landene som truer det demokratiske Israel blir demokratiske og kvitter seg med religion. Israel som stat vil selvsagt bestå fordi Usa i motsetning til det svake, ettergivende Europa forsvarer demokratiets utpost i ørkensanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #13 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg tar tilbake det om kunstnernavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #14 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg er ikke noen av gjestene hvis det var det du trodde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #15 Del Skrevet 23. august 2004 Snakket ikke om deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 24. august 2004 #16 Del Skrevet 24. august 2004 Selvsagt er det også antisemittisme (eller jødehat om man vil) i Israel / palestinerne-konflikten. Araberne var jo ikke direkte negative til nazistene etter 2. verdenskrig heller, har jeg skjønt. Og Klassekampen er veldig dyktige til å bruke ordet jøder når de skrive rom Israels politikk. Æsj. Marxistene er ikke hakket bedre enn nazistene nesten....Dette skal jo stå under skråblikk, så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. august 2004 #17 Del Skrevet 24. august 2004 Araberne var jo ikke direkte negative til nazistene etter 2. verdenskrig heller, har jeg skjønt. Kan legge til at muslimer samarbeidet med nazistene for å få utryddet jøder under annen verdenskrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 24. august 2004 #18 Del Skrevet 24. august 2004 Kan legge til at muslimer samarbeidet med nazistene for å få utryddet jøder under annen verdenskrig. Har du troverdig på kilde, eller? Tru'kke dem hadde blitt gassa selv, hvis dem var i Europa, da? Jeg vet at i følge mine kilder så gjemte naziene seg i arabiske land også (altså i tillegg til i Sør-Amerika). Under Eichmann rettsaken fryktet man at arberne ville skyte Eichmann fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. august 2004 #19 Del Skrevet 24. august 2004 Vil minne om at det da og nå var muslimske områder i europa,tidligere jugoslavia f.eks Skal finne linker til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. august 2004 #20 Del Skrevet 24. august 2004 Masse info på nettet Her om den arabiske Grand Mufti av Israel som møtte med hitler og diskuterte deres felles fiende. http://www.palestinefacts.org/pf_mandate_g...grand_mufti.php http://www.shalomjerusalem.com/jerusalem/j...erusalem96.html Gjør et søk på Grand Mufti of Israel forresten Bosniske rekrutter for nazi tyskland http://www.srpska-mreza.com/handzar/handzar.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå