Gå til innhold

Bachelor nr.2? Muligheter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet barnevernspedagog men ønsker å jobbe på barneskolen. Har tenkt på å gå grunnskolelærer, men har allerede en bachelor så det frister ikke så mye å gå fire år til..

Er det noen andre muligheter ?

Tusen takk for svar!

Anonymous poster hash: 4d0d9...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesialpedagogikk for eksempel? Da kan du jobbe i skolen, tror jeg. Også kan du kanskje ta undervisningsfag (årsstudie i feks norsk osv) og PPU og få undervisningskompetanse.. mener jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialpedagogikk for eksempel? Da kan du jobbe i skolen, tror jeg. Også kan du kanskje ta undervisningsfag (årsstudie i feks norsk osv) og PPU og få undervisningskompetanse.. mener jeg på :)

Men da får jeg vel bare jobb i vgs ? Har tenkt på spesialpedagogikk :) men hvis jeg skal ta det og ppu og andre fag blir det nesten like mange år som å ta lærerutdanningen. Men spes ped virker veldig spennende ! Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med årsstudie og PPU tror jeg faktisk bare du blir adjunkt (eller adjunkt med tillegg ellernoe), slik at du kan undervise på lavere trinn også! :) Og ett årsstudium + PPU tar jo bare 2 år :) Men fagsammensetningen vil jo naturligvis ha litt å si for hvor interessant du er for arb.giver. Der kan realfag og språk (norsk spesielt) sikkert slå an som positivt :) Det sies at for å jobbe i vgs må du ha master + ppu, så du kvalifiserer faktisk i høyere grad til ungdomsskole og lavere nivå teoretisk sett. Men ofte i praksis har jeg hørt at de velger å ansette de med lavere utdanning i vgs (=ikke master) fordi det er billigere (eller noe slikt), så du har vel egentlig alle muligheter åpne! :)

Spesialped. er jo også bare en toårig master som skaper masse spennende muligheter der du får brukt utdanningen du alt har, så håper du synes noen av rådene var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar selv en bachelor som krever at jeg går tilbake og tar 3.5 år med fag for å gå på masteren i stedet. Har tenkt å ta master selv og planen er å få unna så mange fag som mulig ved kun å lese for meg selv og gå opp til eksamener for så og ta unna masteren raskt på et år eller to.

Jeg tenker at du kan gjøre noe liknende, bruke 2-3 år på å ta unna så mye som mulig mens du jobber fullt som barnevernspedagog for så og ta en siste kraftøkt og bli lærer på feks et år?

Anonymous poster hash: 83c88...355
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med årsstudie og PPU tror jeg faktisk bare du blir adjunkt (eller adjunkt med tillegg ellernoe), slik at du kan undervise på lavere trinn også! :) Og ett årsstudium + PPU tar jo bare 2 år :) Men fagsammensetningen vil jo naturligvis ha litt å si for hvor interessant du er for arb.giver. Der kan realfag og språk (norsk spesielt) sikkert slå an som positivt :) Det sies at for å jobbe i vgs må du ha master + ppu, så du kvalifiserer faktisk i høyere grad til ungdomsskole og lavere nivå teoretisk sett. Men ofte i praksis har jeg hørt at de velger å ansette de med lavere utdanning i vgs (=ikke master) fordi det er billigere (eller noe slikt), så du har vel egentlig alle muligheter åpne! :)

Spesialped. er jo også bare en toårig master som skaper masse spennende muligheter der du får brukt utdanningen du alt har, så håper du synes noen av rådene var til hjelp :)

Ja, tusen takk for veldig god hjelp ! :) setter veldig pris på det og ble klokere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da får jeg vel bare jobb i vgs ? Har tenkt på spesialpedagogikk :) men hvis jeg skal ta det og ppu og andre fag blir det nesten like mange år som å ta lærerutdanningen. Men spes ped virker veldig spennende ! Tusen takk for hjelp!

Hvis du tar 60 studiepoeng spes.ped. Fag, så kvalifiserer du til master i Spes. Ped. Ved UiO i alle fall. Da kan du jobbe som spes. Ped. Lærer, pp-rådgiver, logoped ( hvis du går den retningen) etc. Mange muligheter...

Anonymous poster hash: be330...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...