Gå til innhold

Tips til problemstilling om kultur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vil gi meg en bra problemstilling der det handler om kultur? Jeg skal få inn årsaker til konflikter mellom individer og ekteskapets funksjoner i ulike kulturer. Takk på forhånd! :))))

Anonymous poster hash: 72d97...5a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vgs i faget sosiologi og antropologi hadde jeg eksamen i konfliktforståelser. Da valgte jeg typisk norsk jente om sommeren, bikini og solbriller. Og Jente fra muslimsk religion, med burka. Det jeg fikk ekstra bra på var når jeg prøvde å vise begge ungdommenes syn på hverandre.

Hun i bikini : For en mannsdominerende verden vi lever i, alt utenom øynene er dekket til hos henne.

Hun i burka: For en mannsdominerende verden vi lever i, ingenting bortsett fra øynene er dekket til hos henne.

Anonymous poster hash: 744a3...d9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vgs i faget sosiologi og antropologi hadde jeg eksamen i konfliktforståelser. Da valgte jeg typisk norsk jente om sommeren, bikini og solbriller. Og Jente fra muslimsk religion, med burka. Det jeg fikk ekstra bra på var når jeg prøvde å vise begge ungdommenes syn på hverandre.

Hun i bikini : For en mannsdominerende verden vi lever i, alt utenom øynene er dekket til hos henne.

Hun i burka: For en mannsdominerende verden vi lever i, ingenting bortsett fra øynene er dekket til hos henne.

Dette var jo bra, tips til hvordan jeg kan skrive problemstillingen? Altså, jeg må ha en setning der problemstillingen står klart, som jeg svarer på senere.. sliter litt med å vite åssen jeg skal formulere den. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo bra, tips til hvordan jeg kan skrive problemstillingen? Altså, jeg må ha en setning der problemstillingen står klart, som jeg svarer på senere.. sliter litt med å vite åssen jeg skal formulere den. :sjokkert:

Er ikke det en del av oppgaven som du selv må gjøre?

Anonymous poster hash: 5cb38...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en del av oppgaven som du selv må gjøre?

Anonymous poster hash: 5cb38...e45

Hele oppgaven må jeg gjøre selv, hadde det vært ulovlig å spørre etter tips hadde jeg ikke laget et innlegg her i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vgs i faget sosiologi og antropologi hadde jeg eksamen i konfliktforståelser. Da valgte jeg typisk norsk jente om sommeren, bikini og solbriller. Og Jente fra muslimsk religion, med burka. Det jeg fikk ekstra bra på var når jeg prøvde å vise begge ungdommenes syn på hverandre.Hun i bikini : For en mannsdominerende verden vi lever i, alt utenom øynene er dekket til hos henne.Hun i burka: For en mannsdominerende verden vi lever i, ingenting bortsett fra øynene er dekket til hos henne. Anonymous poster hash: 744a3...d9b

Dette synes ihvertfall jeg var en interessant problemstilling. Vet at det finnes muslimske damer som synes at kvinner i vesten blir behandlet på en forferdelig måte og beskrev det slik: De må ta deg av hus, barn og hjem i tillegg til full jobb, attpåtil blir de behandlet som horer, presset plastiske operasjoner, til å gå halvnakne og fremstå som sexopbjekter for menn.

Anonymous poster hash: acfdb...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som at du ønsker tips, men en fiks ferdig problemstilling. En av de viktigste Er dette på vgs?

Anonymous poster hash: 2ced1...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som at du ønsker tips, men en fiks ferdig problemstilling. En av de viktigste Er dette på vgs?

Ops! Det jeg også skulle skrive var at det å finne på en god og interessant problemstilling er en av de viktigste momentene i skrive en oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppnå best mulig resultater bør du skrive problemstillingen helst selv. For å vise at du forstår dette, får du senere spørsmål rundt dette er det veldig greit å ha litt kunnskap.

Du kan evt komme med eksempler så kan vi hjelpe deg på riktig vei, men det bør komme fra deg selv :)

Og som noen andre lurte, er dette VGS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...