Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

fant ut at jeg var gravid i uke 19, er dette regnet som seint? Det virker sånn på andre, men dette var ikke planlagt og har hatt ikke hatt noe spesielt med plager

Anonymous poster hash: 57880...22c
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Ja det er jo sent å oppdage det da, men er ikke noe stress.

Skrevet

Hvordan fant du de ut?

AnonymBruker
Skrevet

For meg er alt etter abortgrensen sent. Å oppdage en graviditet etter det er en av mine største frykter, men hvis det er en ønsket graviditet så er det jo ikke noe problem å oppdate det sent.

Anonymous poster hash: 22f51...5d8
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ønsker barnet så er det jo ikke noe problem da :) Og så lenge du ikke har røyka/drukket osv :) Men ja det er nok litt spesielt å ikke oppdage en graviditet før man er halvveis i svangerskapet...

Gratulerer med graviditeten!

Anonymous poster hash: 67950...c43

Skrevet

Jeg synes det var sent - har du hatt mensen de første månedene i svangerskapet da, eller du har kanskje veldig uregelmessig/lang syklus?

Uansett - jordmor sa til meg at en del faktisk oppdager graviditeten sent, og at det ikke trenger å være noen big deal selv om de da ikke tar hensyn til at de er gravide (ift. mat/drikke... de færreste går jo ofte på fylla liksom, eller blir syke av diverse matvarer). Det trenger ikke ha noe å si.

Men litt uvanlig er det jo. Men så er det jo ikke alle som får veldig mye symptomer heller, eller de kan forveksles med annen hormonkrøll/sykdom (kvalmen, altså). Noen har mensturasjon i graviditeten, og andre går på prevensjon (eller har gått på...) som gir rare sykluser. Magen kommer jo ikke før halvveis i svangerskapet hos mange heller, så jeg tenker at det ikke er så rart at det skjer.

Noen er symptomjegere her inne - andre ville tolket de samme symptomene som tegn på noe helt annet enn graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...