Gå til innhold

innkalt til dialogmøt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ble idag innkaldt til dialogmøte fra min arbeidsgiver. Han krevde at jeg skulle møte i morgen 12:00. så jeg ble innkalt 20 timer før møtet skulle avholdes. Jeg har vært sykemeldt i 4mnd. Søkt litt og ser at arbeidsgiver skal kalle inn til slikt møte senest innen 7 uker fra første sykemelding.

Så spørsmålet mitt er. Har det noe konsekvenser siden han ikke innkaller før nå? Og har han lov til å innkalle meg på bare 20 timers varsel?

Takker for svar :)

Anonymous poster hash: b5e03...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei og ja.

For din egen del burde du absolutt møte i morgen.

Anonymous poster hash: d2b6e...4bd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten sykemeldt pga det psykososiale i bedrifta. Og lider av deprisjon. Jeg har Vært i drøftingmøte for vurdering av mitt arbeidsforhold tidligere. Og leter nå etter ny arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å stille på møtet og si det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be tillitsvalgte til å stille sammen med deg, dersom h*n ikke kan så sier du i fra til arbeidsgiver at møtet må utsettes.

Dersom du er organisert så tar du med en representant derfra.

https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging+og+rapportering/Oppfolging+av+sykmeldte/Relatert+informasjon/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte+arbeidstakere.394782.cms?kap=394781

"Dialogmøte 1 skal avholdes på arbeidsplassen senest innen 7 uker, med mindre det er åpenbart unødvendig.

Delvis sykmeldte arbeidstakere skal innkalles til dialogmøte hvis arbeidsgiver, arbeidstaker eller sykmelder mener det er hensiktsmessig.
Plikten til å avholde dialogmøte skal overholdes uavhengig av om det foregår annen oppfølging og dialog på arbeidsplassen."

Anonymous poster hash: 48619...df4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeprEsjon. Og ja, du må møte, det kan få konsekvenser for sykepengene om du uteblir.

Anonymous poster hash: 24117...2f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemeldt fordi du ikke kommer overens med andre ansatte? Makan er det virkelig mulig? Om jeg ikke tåler trynet på andre kolleger så jeg kan jeg sykemelde meg å fremdeles lønnes mens jeg sitter på ræva hjemme?

Hvorfor ikke bare slutte i jobben om du ikke greier sosialisere deg?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d kan du faktisk. men jeg har ikke sagt at jeg har problemer med de ansatte på arbeidsplassen? det psykososiale kan være så mangt. men som jeg skrev lenger her oppe så sier jeg vel at jeg leter etter ny arbeidplass?

om jeg slutter så får jeg ikke stønad fra nav. så kan ikke gjøre det bare uten videre. må nesten finne en ny plass før jeg slutter i den gamle. som viser seg å ikke være så enkelt.

Men til poenget. Har arbeidsgiver lov til å innkalle til et møte der jeg har mulighet til å ta med meg tillitsvalg, reprensentant eller sykemelder på bare 20timers varsel? og hva er konsekvensene for at arbeidgiver ikke har gjort dette før no? når han skal gjøre dette innen 7 uker? nå har d gått 16. Når jeg nevnte dette til arbeidsgiver så fikk jeg bare til svar at han forventet at jeg møtte til tidspunktet med eller uten følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d kan du faktisk. men jeg har ikke sagt at jeg har problemer med de ansatte på arbeidsplassen? det psykososiale kan være så mangt. men som jeg skrev lenger her oppe så sier jeg vel at jeg leter etter ny arbeidplass?

om jeg slutter så får jeg ikke stønad fra nav. så kan ikke gjøre det bare uten videre. må nesten finne en ny plass før jeg slutter i den gamle. som viser seg å ikke være så enkelt.

Men til poenget. Har arbeidsgiver lov til å innkalle til et møte der jeg har mulighet til å ta med meg tillitsvalg, reprensentant eller sykemelder på bare 20timers varsel? og hva er konsekvensene for at arbeidgiver ikke har gjort dette før no? når han skal gjøre dette innen 7 uker? nå har d gått 16. Når jeg nevnte dette til arbeidsgiver så fikk jeg bare til svar at han forventet at jeg møtte til tidspunktet med eller uten følge.

Ja.

Grunnen til at det ikke ble gjort innen 7 uker er fordi det åpenbart var unødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at arbeidsgiver ikke har krav på å få vite diagnose, og det skal heller ikke diskuteres under møtet.

Anonymous poster hash: cc6ac...36e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppdatere dere ja. Fikk nytt tidspunkt til møtet, 21 timer før møtet skulle avholdes. Jeg svarte at dette ikke passer for tillitsvalgte som jeg ønsker og ha med meg. Har ikke fått noe nytt svar enda.

De skriver i mail at de ikke skjønner problemet med at jeg ikke kan møte.

Men jeg har sagt at tidspunktet med så kort varsel ikke passer. Fordi jeg ønsker og ha med meg en tillitsvalgt.

Grunnen til at jeg ikke ønsker og gå på et møte alene med arbeidsgiver og dagligleder (det er de to skal skal være tilstede på møtet) er fordi jeg i november ble innkalt til medarbeidersamtale på 5 timers varsel. noe som sikkert dere er kjent med ikke er helt slikt en medarbeidersamtale skal være. Jeg forsøkte å forklare at dette ikke er helt slik det skal være. men da fikk jeg bare til svar at " du er en medarbeider, vi skal ha en samtale. medarbidersamtale" tenkte da for meg selv at jeg får vel bare bite sammen tenna å møte.

Når jeg kommer til samtalen, som holder sted på møterommet i bedriftens lokale, sitter der en advokat, daglig leder og arbeidgiver/ admdir. Jeg ble da slaktet, det ble en ganske stor krangel og kjefting frem og tilbake. Noe jeg ikke tok så lett siden jeg ble tatt av 3stk. og jeg var helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...