Gå til innhold

tbanebillett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Indianlady
hvordan er det egentlig med billettene og reglene rundt dette på tbanen? har en billett som går ut kl 1145 imorgen' date=' hva om jeg da tar banen kl 1135 og turen min ender ca kl 1205, gjelder denne billetten for hele turen da?[/quote']

Om du går inn forbi kontrollsonen på T-banen 11.44 så gjelder billettene til du er ferdig med reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slik jeg forstår det som står om reglene på trafikanten også, men hvordan søren beviser man at man gikk innenfor kontrollsonen før den og den tiden? man merkes jo ikke, så det er jo noe alle kan si det, uansett om det stemmer eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Det er slik jeg forstår det som står om reglene på trafikanten også, men hvordan søren beviser man at man gikk innenfor kontrollsonen før den og den tiden? man merkes jo ikke, så det er jo noe alle kan si det, uansett om det stemmer eller ei?

Tviler på at det er et utbredt problem med slik svindel, så t-banen taper vel ikke mye på å være litt runde i kantene her. Tror heller de taper på det hvis de er helt rigide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianlady

Hei Aline :)

Vi som jobber i bilettkontrollen viser skjønn,og godtar og hører på kunden.Du trenger ikke å bevise noe bare ha med deg billetten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Tviler på at det er et utbredt problem med slik svindel, så t-banen taper vel ikke mye på å være litt runde i kantene her. Tror heller de taper på det hvis de er helt rigide.

sant nok, men jeg er skikkelig pinglete når det kommer til dette, har aldri turt å satse på at de var runde...

og det er jo nok sniking, så det virker som (ihvertfall på bussen) som om de er ganske harde i å slå ned på de uten gyldig billett... men har aldri sett noen vise frem en som nettopp har gått ut heller, eller iså tilfelle så har de ikke reagert.... så det er sikkert ikke noe skummelt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da sett i allefall én gang at en person fikk bot når billetten hadde gått ut for 15 minutter siden. Jeg ville nok ikke satse på det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også lest i reglene, og i alle år vært 100% "sikker" på, at så lenge biletten er gyldig når du går på bussen/trikken/banen er det greit.

Rart at man får forskjellig svar alt etter hvor man spørr, men det er jo ikke så uvanlig det at folk ikke er enige om hvordan deres egne regler er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail fra sporveiene nå og de sa at så lenge billetten var gyldig da jeg gikk på tbanen så var det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...