Gå til innhold

tbanebillett


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hvordan er det egentlig med billettene og reglene rundt dette på tbanen? har en billett som går ut kl 1145 imorgen, hva om jeg da tar banen kl 1135 og turen min ender ca kl 1205, gjelder denne billetten for hele turen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge billetten er gyldig da du går inn på t-banen så er den gyldig til du går ut uanset om tiden på billetten går ut først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan skal de som sjekker vite at du virkelig gikk på T-banen før billetten gikk ut? Det står faktisk på billetten at den skal være gyldig helt til reisens slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge billetten er gyldig da du går inn på t-banen så er den gyldig til du går ut uanset om tiden på billetten går ut først!

Nei, det stemmer ikke. Den skal være gyldig hele reisen. Hvordan skal kontrollørene vite når du gikk på t-banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg har spurt buss-sjåføren om dette har svaret vært at det går bra når billetten er gyldig når turen starter. Og de samme reglene gjelder for bane og trikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber litt for Sporveiene, og vet at dette ikke stemmer :) Men kontrollørene er som regel greie, men man kan jo være uheldig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber litt for Sporveiene' date=' og vet at dette ikke stemmer :) Men kontrollørene er som regel greie, men man kan jo være uheldig også.[/quote']

Hva i sporveiene jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Sånn er det, noen sier en ting sier det motsatte. Stoler på det kontrollørene sier, jeg. At en altså kan bli tatt for sniking hvis en er på buss/trikk/bane uten gyldig billett. Selv om den var gyldig da en gikk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporveiene har liksom sagt noe helt annet til meg

Det er nok feil. Men for all del, kontrollører viser skjønn..er det 3 minutter siden billetten gikk ut, så får man vanligvis ikke bot. Men billetten skal være gyldig hele reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

jeg ringte 177 og hun jeg fikk snakke med mente at dersom billetten var gyldig i det du gikk på så skulle det være i orden, selvom den gikk ut i løpet av reisen, da jeg spurte hvordan billettmannen kunne stole på dette regnet hun med at han ville regne ut ettersom hvilken stasjon du gikk på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
jeg ringte 177 og hun jeg fikk snakke med mente at dersom billetten var gyldig i det du gikk på så skulle det være i orden' date=' selvom den gikk ut i løpet av reisen, da jeg spurte hvordan billettmannen kunne stole på dette regnet hun med at han ville regne ut ettersom hvilken stasjon du gikk på..[/quote']

Antar at de fleste kontrollører ikke tror at det er en utbredt svindel å gå på t-banen med billetter som gikk ut for ett minutt siden, så regner med at de fleste er litt runde i kantene for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...