Sitri Skrevet 2. juli 2002 #1 Del Skrevet 2. juli 2002 Her har det ikke blitt mye sex siden vi fikk vårt første barn Jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg har ikke så mye lyst. Jeg har sagt til han at det har ikke noe med han å gjøre og at det hjelper ikke at han maser og maser. Men det er jo akkurat det han gjør.... Jeg er hjemmeværende og tar meg av barn og hus. Om kvelden er jeg utslitt, utbrent, trøtt og sliten. Sånn har jeg følt meg i lang tid nå. Jeg har ingen til å avlaste meg heller. På lørdag skal vi sitte på oss forlovelsesringer. Men hva skjer etterpå? Han sa i går at han vil ikke bare gå ut å spise, sette på ringer og så gå hjem og legge seg som om det var en vanlig dag liksom. Snakk om å ligge press på meg da :x Men jeg har ikke lyst, så enkelt er det. Men nå har det vært sånn i 2 år og noe må gjøres. Vi har prøvd familierådgivning, det hjalp ikke. Jeg føler meg ekkel og stygg og vil ikke at noen skal ta på meg. Hvordan får jeg løst opp denne sperren Man må jo ha et godt sexliv og da, men hvordan få det til??? Jeg blir sprø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 2. juli 2002 #2 Del Skrevet 2. juli 2002 Hei vennen!! At man må ha ett fantastisk sexliv hele tiden er en myte. Livet svinger og det gjör sexlysten også. Som regel er det noe som ligger bak. To år er jo lang tid, kanskje du skal gå å snakke med noen alene siden familieterapi ikke hjalp? Jeg har i perioder enorme humörsvigninger og når jeg er deppa har jeg absolutt ingen sexlyst. Som du sier gjör det bare vondt verre å bli påminnet om det ved at partneren "maser" (på den ene eller andre måten). Etter mye fram og tilbake har vi funnet noe som funker for oss. Han lar meg helt i fred når han merker at jeg er langt nede. Det gjör det faktisk enklere å komme tilbake. For det förste syns jeg du skal fortelle samboeren din hvordan du föler deg når han maser. Gjör det igjen og igjen. Det er ikke lett for ham å forstå, heller, vet du, så det beste du kan gjöre er å fortelle ham dine fölelser der og da. For det andre syns jeg du skal finne noen du kan prate med det om, som har taushetsplikt, en rådgiver eller psykolog. Så kanskje du kan få hjelp til å lete i deg selv etter sexlysten! For den er der helt sikkert, du må bare finne ut hva som ligger over og lette litt på det!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knut Skrevet 2. juli 2002 #3 Del Skrevet 2. juli 2002 Denne situasjonen er det mange som har prøvd å gjøre noe med, ja, faktisk kastet bort flere år på "å tro" at alt skal bli bedre, men uten å lykkes. Sikkert ingen trøst, men iblant må man bare "face" virkeligheten, å innse at det ikke er liv laga for forholdet. Sexlysten din er det nok ikke noe i veien med, men den retter seg ikke mot han som er far til ditt barn... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 2. juli 2002 #4 Del Skrevet 2. juli 2002 Hei... Jeg tror heller ikke at alle har et perfekt sexliv hele tiden - det har iallefall ikke vi... Jeg er av de som i blandt (perioder) jobber veldig mye - etter 10-12 timer på jobb er det hjem å gjøre det som må tas hjemme og så stupe i seng...tro meg, sex er ikke det jeg ønsker da! Men etter en sånn periode passer vi på å reise bort en helg eller gjøre noe annet spesielt så vi får tid til å bare være kjærester igjen, vi...Det har endret seg for oss etter vi fant ut av det :D Men du, jeg tror ikke han synes du er ekkel og stygg....da hadde han vel ikke ønsket å forlove seg!! Tror det er litt "oppe i hodet" ditt, jeg...Du er vel ikke gla´ i ham bare pga hvordan han ser ut??!! Vet ikke om det hjelper, men hva med en time masasje/make-up time eller bare ta litt sol på lørdagen før dere skal ut (om han har mulighet til å ha med seg barnet...)- ta litt tid til deg selv....jeg føler meg iallefall bedre etter noe sånt - stelle meg litt... Sperren kan jeg ikke hjelpe med - den må du nok overvinne selv...men jeg vet iallefall at om man er utslitt er ikke sex det man tenker på....Prøv å få litt tid for deg selv er mitt tips.... Håper det løser seg for deg/dere !!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 2. juli 2002 #5 Del Skrevet 2. juli 2002 Hmmm... Mener du virkelig at du har nektet ham sex i to, TO år???? Hvordan tror du han føler seg da? Tror du han føler seg sexy når han har ei kone som ikke tåler ham i årevis? Nei, kjære... Det er klart at du har en psykisk sperre, men det er også mest ditt ansvar å AKTIVT overvinne den. Negative tanker må fordrives. Hvis du tenker at du ikke har lyst, så får du heller ikke lyst. Skjønner jo at det er en kjip situasjon for deg, men husk at dere er to om dette. Jeg hadde ikke hatt det godt i et forhold der partneren nektet seksuell konntakt over så lang tid. Derfor mener jeg at du bør utfordre kåtheten din og som det blir sagt her, gjøre noe for å freshe opp selvtilliten. Begynn å trene. Eks... Kjøp noe nytt i klær og sminke. Det er helt naturlig å dette litt stilmessig etter en graviditet.. men så er det fullt mulig å rette dette opp etter en rehab-tid... Dersom du ikke klarer dette alene, søk profesjonell hjelp, hvis du vil beholde ekteskapet. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 2. juli 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 2. juli 2002 Mener du virkelig at du har nektet ham sex i to, TO år???? Hvordan tror du han føler seg da? - Jeg har ikke nektet han sex i to år. Vi har sex, men svært sjelden. Tror du han føler seg sexy når han har ei kone som ikke tåler ham i årevis? - Jeg tåler han og jeg har sagt at det ikke har noe med han å gjøre, men han gjør det verre ved å mase og mase og mase Nei, kjære... Det er klart at du har en psykisk sperre, men det er også mest ditt ansvar å AKTIVT overvinne den. Negative tanker må fordrives. Hvis du tenker at du ikke har lyst, så får du heller ikke lyst. - Jeg har prøvd, men så var det dette med unger og formen da......Jeg bruker ikke det som en unnskyldning, men jeg føler også at jeg må få fri fra barn og hus, at vi får tid til å være kjærester og ta det som det kommer, men den anledningen kommer aldri, for når ungene først er på overnattingsbesøk, så vil jeg/vi bare slappe av og lade opp og få sjans til å sove ut fordi jeg/vi er så forferdelig slitne. Skjønner jo at det er en kjip situasjon for deg, men husk at dere er to om dette. Jeg hadde ikke hatt det godt i et forhold der partneren nektet seksuell konntakt over så lang tid. Derfor mener jeg at du bør utfordre kåtheten din og som det blir sagt her, gjøre noe for å freshe opp selvtilliten. Begynn å trene. Eks... Kjøp noe nytt i klær og sminke. Det er helt naturlig å dette litt stilmessig etter en graviditet.. men så er det fullt mulig å rette dette opp etter en rehab-tid... - Har gjort alt det der. Har medlemsskap på sats, det går ut neste mnd. Men jeg kan ikke trene pga ryggen, det har fysioterapauten sagt...så der er jeg like langt Kjøpe klær er ikke enkelt og det gjør meg deppa fordi jeg har mesteparten av overvekten rundt magen, så det ser ut som om at jeg er gravid i 6-7 mnd.....Så akkurat det er et helvete. Og dessuten så er det så forferdelig dyrt...... :-? Han vet hvordan jeg har det med meg selv, men jeg/vi får jo ikke sjans til å få tid til meg selv/oss selv nesten. Men jeg prøver for tiden å slanke meg, så jeg håper også da at iallefall litt av selvtilliten kommer igjen Noe må gjøres med overvekten, for det pga overvekten at jeg har vondt i ryggen. Når jeg har klart det, så er forhåpentligvis ryggproblemene borte. Iallefall for en stund. Dersom du ikke klarer dette alene, søk profesjonell hjelp, hvis du vil beholde ekteskapet - vel, å gå å snakke med en psykolog er det siste jeg vil, for tar jeg det skrittet så vil jeg føle meg som en idiot som må gå til en psykolog og jeg blir flau når jeg må snakke om sexlivet mitt rett og slett. Men sambo tar ikke noe intiativ selv når det gjelder barnepass o.l. Jeg har som sagt ikke mulighet til avlasting fra familien for de har jobb og barn selv. Men press fra han er absolutt det siste jeg trenger. Jeg vet at man blir sprø av å ha et sjeldent sexliv og jeg vil gjerne fikse på dette, for vi hadde jo et flott sexliv før vi fikk barn. Det er helt normalt at lysten går ned og vi er ikke det eneste paret som sliter sånn som dette. Han vet jo at vi sliter med dette, men vil likevel forlove seg med meg. Jeg håper jo at dette bedrer seg, men han tar jo ikke intiativ til f eks rådgivning, skaffe barnepass, planglegge en kveld for bare oss to osv. Men det er jo veldig vanskelig og da, siden vi ikke alltid har muligheten for det pga økonomien. Jeg fatter ikke hva som har skjedd, men jeg får ikke løst opp den sperren. Jeg trodde virkelig ikke at det skulle bli så vanskelig etter 2 graviditeter. Og jeg vil gjerne prøve å løse dette selv, før jeg søker fagfolk. Men da må han hjelpe til, støtte meg og ikke mase. Kanskje det finnes noen bøker jeg kan lese. Finnes det noen bøker som handler om sexlivet etter svangerskap og fødsel og dets problemer? Og til rufus: den retter seg heller ikke mot det du tenkte på. Det området har også visnet hen....... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 2. juli 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 2. juli 2002 Den siste linjen var til Knut.....begynner kanskje å bli litt trøtt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 3. juli 2002 #8 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei Arielle :-) Jeg som gammel dame skal prøve å hjelpe deg tenker,kan være at det er en psykose du er kommet inn i etter fødsel og svangerskap.Det er mange som har det slik i flere år,har du sjekket med lege og helse senter om det kan være noe slikt.Da kan du få profesjonell hjelp med problemet og det tar tid,2 svangerskap og fødsel tar på kroppen på mange hvis så det kan ikke du noe for at det er blitt slik. Jeg tenker også om du må bli litt forelsket i mannen din igjen,jeg hadde det slik da jeg var utbrent fra jobb.jeg var syk og måtte hvile ,gubben maste ikke og han hjelp meg gjennon situasjonen.Jeg ble mer og mer forselsket i gubben og vi har det kjempe fint nå.Han hjelper meg mer nå i hus og heim for vi vil ikke ha de dagene igjen,og jeg har klart å roe ned tempoet betraktlig på jobb.Jeg veit ikke om det er mye til hjelp for deg men det var det jeg kunne varte opp med i dag. Kjempe trøsteklem til deg og jeg håper at det ordner seg i det beste for dere begge to hilsen indianlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 3. juli 2002 #9 Del Skrevet 3. juli 2002 - vel, å gå å snakke med en psykolog er det siste jeg vil, for tar jeg det skrittet så vil jeg føle meg som en idiot som må gå til en psykolog og jeg blir flau når jeg må snakke om sexlivet mitt rett og slett. Hei! Skal ikke komme her og være bedreviter, men jeg kjenner meg så igjen i din situasjon. Jeg fikk dype barselsdepresjoner som legene nektet å behandle. Alle så det, bortsett fra hun som skulle behandle meg. Hun mente at fordi jeg 'smilte og lo' var jeg ikke deprimert. Dette gjorde ikke situasjonen min noe bedre i det hele tatt. Uansett.. Du trenger ikke å gå til psykolog for å legge ut om sexlivet ditt. Det kan være andre ting som ligger til grunn for at du ikke orker å ha sex. Hvis du vil komme deg videre er det nok lurt å søke professjonell hjelp. Det er enkelte ting man ikke klarer, og det må man bare innse. Et alternativ til psykolog kan være psykiatrisk sykepleier på psyk. pol. Lykke til! Maggie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeger Skrevet 3. juli 2002 #10 Del Skrevet 3. juli 2002 Høres ut på meg som om du har ett kjempe problem med ditt eget selvbilde av deg selv. Det hjelper lite å bruke trøtt og sliten som unskylning, ta deg sammen kvinne og gjør ting som du føler at du treng, ta en mnd eller to og bli super egoist. Tenk igjennom om det du gjør får deg til å føle deg bedre, hvis ikke, ikke gjør det. Husk at det er ingen rundt deg som har det sælig bra om du ikke har det bra med deg selv. Derfor denne egotrippen som jeg foreslår. Det du gjør i dag, skal også påvirke deg positivt i morgen. Klarer du å følge en så enkel regel er du på god vei. Tenk posietivt, se de små gleder i hverdagen så kommer de store av seg selv. HUSK HVIS DE RUNDT DEG SKAL HA DET BRA, SÅ MÅ DU HA DET BRA MED DEG SELV FØRST. Ikke ha dårlig samvitighet for at du tenker på deg selv, for det er det første man må gjøre for å kunne bry seg om andre.......... Stå på! livet er for kort til å bekymre seg. Ønsker deg hele og lykke i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. juli 2002 #11 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei Noen av min venniner har gåt til noe som psykolog som spesialisere seg på få bearbeidet sperringer/hindringer rundt sexlivet. De har ikke vært i din situasjon men hatt vonde oppleveser med voldtekt eller rundt kjæresteforhold. Dette har hjelpet dem til å kunne få ny gnist og ett nærmest normalt sexliv igjen. Bare ett lite tips fra meg. Vet at andre som har mistet lysten har begynt i det stille med å sette av tid til seg selv. For å fantasere for seg selv, utforske sin egen kropp, kjøpe kuler, staver m.m for å kunne kose seg. Nærmere bestemt å prøve å finne tilbake litt av de følelsene man hadde de første årene, da man utforsket sin egenkropp og spenningen rundt det hele med sexen. Håper at du finner ut av det og lykke til! dElFi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Cassandra Skrevet 3. juli 2002 #12 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg trodde at de fleste fysioteraputer oppfordret til trening jeg. Det er jo det en gjør hos fysioteraputer. Det er kanskje ikke all form for trening du kan gjøre, men NOE trening må jo være bra for deg om du har rygg problemer?? Min samboer har hatt en rygg operasjon og trener to til tre ganger i uka. Hos fysioterapeuten. Men det var jo ikke DET som var hjerte sukket ditt.... Jeg tror at et samliv uten sex går i oppløsning før eller senere. Sex er en viktig del av forholdet. Og det må være i begges interesse å opprettholde seksual livet. Men hos deg mangler interessen. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg var selv minimalt interessert i sex etter barnefødsler osv. Tilslutt røk ekteskapet også. Jeg tror du skal tenke over de svarene du har fått her. Du har fått mange gode tips og råd. Bruk dem!! Det er viktig at du får tid alene. Til å gjøre noe du har lyst til. Noe som ikke involverer mann og barn. Kanskje innebærer det å senke noen av kravene du har til deg selv?? Kanskje kan støv få være støv en dag, og at du heller "sparer" den energien til å finne på noe med din samboer? Mine erfaringer sier at dersom en mann og en kvinne er mentalt på bølgelengde, så kommer det andre av seg selv. Kan det være en ide å slå av tv'n. Ikke synke passivt foran den når kvelden kommer og barnet er i seng. Som et alternativ kan dere prate sammen. Det er greit å slappe av hjemme når dere har avlastning. Det er forskjellige måter å slappe av på da. Det er mulig med en romantisk middag for to. Danse tett i tett på stue gulvet osv osv osv... Det er ikke alltid en trenger å reise bort for å komme i en romantisk stemning. Men hvis du setter deg ned og har bestemt deg for at du er uattraktiv... så er det ikke så mye din samboer kan gjøre, er det vel? La ham synes du er vakker. Det er DEG han har valgt å få barn med. Klart han finner deg tiltrekkende!! Det virker likevel på meg som det første dere må gjøre er å PRATE sammen. Le sammen. For da vil du sikkert se alle de kvalitetene med ham som gjorde at du falt for ham i utgangspunktet. Og da får du kanskje lysten tilbake også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitri Skrevet 3. juli 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 3. juli 2002 Til cassandra Jo, jeg fikk tips om svømming, men her koster det 200,- pr gang og det blir fort over 2000,- pr mnd hvis man går og svømmer 2-3 ganger i uken ( noe jeg må gjøre for å holde det ved like o.l. ). Så der er jeg også like langt. Jeg mener ikke å være vanskelig, men man kan liksom ikke ta seg så god råd når man bare har en inntekt...... Jeg måtte til og med slutte hos fysioterapauten for til og med det var for dyrt for oss. Men jeg er jo bedre i ryggen da ( plagene kommer i perioder ). Jeg må gå ned i vekt for å bli kvitt ryggplagene. Var på legevakten når jeg var gravid, fordi jeg hadde så forferdelig vondt i ryggen og høyrefoten og da undersøkte legen korsryggen min og joda.....når han trykket der så kom smerten løpende. Jeg husker ikke helt hva han sa, men det var der problemet lå. Vi har pratet sammen. Og ledd sammen. Vi kan ligge i sengen og klø hverandre på ryggen. Han synes jeg er fin sånn som jeg er. Jeg har det helt fint med meg selv nå sånn som jeg ser ut, men hvis jeg skulle finne på å handle klær så synker jeg rett ned igjen. Det er så mange ting som spiller inn her at jeg har ikke kontroll. Jeg vil jo ikke at forholdet skal ryke, men jeg mener at man bør prøve alt som står i deres makt før man går fra hverandre. Et vennepar av oss sliter med akkurat det samme. Og de har det nå veldig fint sammen for det. Men så er de jo også mer sammen enn oss og de går ikke i hverandre 24/7. Pluss at de kommer seg mer ut. Ja ja, jeg håper dette løser seg opp som sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå