Gå til innhold

Gå på visning i leiligheten til eksen - risikabelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men, dette er en leilighet i et sentralt område, mulig jeg kan "gå med strømmen," eller evt. gå vekk om jeg hører eller ser på avstand at han er der.

Er det for øvrig vanlig at eier er med på visning?

Anonymous poster hash: 1634d...276

Jeg var tilstede da jeg solgte leiligheten min, og på den ene visningen var det faktisk veldig få som dukket opp.

Nei, ikke utsett deg selv for en sånn ydmykelse.

Anonymous poster hash: d0b6f...cae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gå i burka :fnise:

Hehe, har ingen. Men tror det ville vakt mer oppsikt enn om jeg går som meg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var tilstede da jeg solgte leiligheten min, og på den ene visningen var det faktisk veldig få som dukket opp.

Nei, ikke utsett deg selv for en sånn ydmykelse.

Hvordan ville du ha reagert om en eks hadde kommet innom visningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stalking? Dette er en offentlig annonsert visning, det er ikke som at jeg dukker opp tilfeldig når som helst.

Dette er virkelig ikke stalking.

Jo jo, dette ER stalking. Du har tenkt til å møte opp på visningen hans for å spørre megler om det er barn på vei?? Kanskje luske litt rundt å se om du ser noen spor? Du drar dit jo for å stalke, ikke for å kjøpe leiligheten?? Nei, ring til en psykolog og få hjelp med å komme deg videre i livet ❤️

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, dette er en leilighet i et sentralt område, mulig jeg kan "gå med strømmen," eller evt. gå vekk om jeg hører eller ser på avstand at han er der.

Er det for øvrig vanlig at eier er med på visning?

Jeg aner ikke, neppe like vanlig her jeg bor nå feks, i Oslo... Men som sagt, det vet man aldri.

Hva gjør du feks hvis du har kommet deg godt inn i leiligheten, står og diskuterer årsaken til salg med megler, og bak deg dukker han opp med en interessent han har vært ute og vist frem garasjen til?

Dette skjedde nemlig i min leilighet - megler sto inne med noen, mens jeg gikk ut med en som ville se boder og garasjen.

Søk hjelp, helt ærlig, dette er ikke sunt :(

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan ville du ha reagert om en eks hadde kommet innom visningen?

Ville 1) blitt skikkelig forbannet og 2) tenkt at han var gått helt av skaftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hehe, har ingen. Men tror det ville vakt mer oppsikt enn om jeg går som meg selv.

Jeg tror det ville vakt nøyaktig like mye oppsikt, faktisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo jo, dette ER stalking. Du har tenkt til å møte opp på visningen hans for å spørre megler om det er barn på vei?? Kanskje luske litt rundt å se om du ser noen spor? Du drar dit jo for å stalke, ikke for å kjøpe leiligheten?? Nei, ring til en psykolog og få hjelp med å komme deg videre i livet ❤️

Nei. Å stalke er jo å spionere på noen, oppsøke dem hjemme, på jobben ligge på lur etc. Det er jo noe helt annet enn å gå på en visning (selv om jeg egentlig ønsker svar, ikke å kjøpe ny bolig).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

mhm, politiet og PST blir koblet inn: " Dame i burka spør om pregnant lady, vil sikkert senere kidnappe bebi og selge dyrt til utlandet ". lol :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stalking? Dette er en offentlig annonsert visning, det er ikke som at jeg dukker opp tilfeldig når som helst.

Dette er virkelig ikke stalking.

Ho, dette er stalking fordi du prøver å holde deg oppdatert på hva han gjør og hvordan livet hans er nå ved å 1. Stalke andre av hans familiemedlemmer /venner for å finne ut hva de driver med og 2. Vurderer å møte opp i deres hus, på en visning hvor du ikke er der for å se på huset/Intr. i å kjøpe, men å snoke etter privat informasjon om han og dama.

Dette ER stalking, og du er tydeligvis ikke klar over det selv eller benekter det ovenfor deg selv.

Anonymous poster hash: 82d8e...b46

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg aner ikke, neppe like vanlig her jeg bor nå feks, i Oslo... Men som sagt, det vet man aldri.

Hva gjør du feks hvis du har kommet deg godt inn i leiligheten, står og diskuterer årsaken til salg med megler, og bak deg dukker han opp med en interessent han har vært ute og vist frem garasjen til?

Dette skjedde nemlig i min leilighet - megler sto inne med noen, mens jeg gikk ut med en som ville se boder og garasjen.

Søk hjelp, helt ærlig, dette er ikke sunt :(

Vet ikke, det ville vært pinlig, grusomt, vondt. Men vet ikke hva som er verst; å aldri få noen svar, eller å faktisk prøve å finne noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sa du til legen for å få medisiner og henvisning til psykolog? Og, hvordan i det hele tatt få hastetime? Anonymous poster hash: 1634d...276

For å få hastetime ringte jeg legekontoret med en gang de åpnet og sa jeg trengte en hastetime, kontorsjef spurte hvorfor og jeg sa at jeg trodde jeg var deprimert.

Til legen forklarte jeg så godt jeg kunne at jeg hadde gått gjennom et brudd for et år siden, ikke fungerte i jobb og jeg gråt så mye mens jeg sa det at det neppe var noen tvil. Legen respondere med å ta en depresjonstest (hvor man svarer på en del spørsmål om hvordan man føler seg og får en poengsum ut fra det) og siden jeg scoret høyt sa hun at jeg i første omgang skulle bli sykemeldt. Fikk en ny time en uke etter hvor vi snakket om sykemeldingen hadde hjulpet og hun sa at jeg, fordi jeg var så veldig deprimert, ville ha nytte av både antidepressiva og psykolog. Så jeg fikk resept og i lekse å skrive et brev til psykologen om hvordan jeg hadde det til neste time. Brevet ble sendt sammen med legens vurdering til en psykolog med kognitiv terapi som spesialfelt.

Anonymous poster hash: 66e70...221

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Å stalke er jo å spionere på noen, oppsøke dem hjemme, på jobben ligge på lur etc. Det er jo noe helt annet enn å gå på en visning (selv om jeg egentlig ønsker svar, ikke å kjøpe ny bolig).

På en måte så "ligger du på lur". Får litt frysninger av det. Signerer de andre og håper du søker profesjonell hjelp, for din egen del.

Lurer litt på hvorfor du absolutt må vite om hun er gravid eller ikke, uansett så har det jo ingenting med deg å gjøre.

Anonymous poster hash: 1fba4...7c3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke, det ville vært pinlig, grusomt, vondt. Men vet ikke hva som er verst; å aldri få noen svar, eller å faktisk prøve å finne noen.

Men kjære deg, hvilke(t) spørsmål kan en visning, hvor du risikerer å ydmyke deg selv fullstendig, gi svar på? Vær så snill og søk hjelp. Du har jo mistet perspektivene helt her og ser ikke at det er stalking du vurderer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er da feil med å ta kontakt med ham direkte?

Hvis du tror han vil lage helvete av det, kommer han ihvertfall garantert til å lage oppstandelse dersom han finner ut hva du gjør for å finne ut om ham?

Send en melding og si det som det er, at du har det dritt, lurer på hvordan det går med ham og hans, og at du bare trenger en siste closure?

Synes dette også kanskje høres litt fjernt ut mens jeg skriver det, men det meste er bedre enn å dukke opp i leiligheten hans...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hva er da feil med å ta kontakt med ham direkte?

Hvis du tror han vil lage helvete av det, kommer han ihvertfall garantert til å lage oppstandelse dersom han finner ut hva du gjør for å finne ut om ham?

Send en melding og si det som det er, at du har det dritt, lurer på hvordan det går med ham og hans, og at du bare trenger en siste closure?

Synes dette også kanskje høres litt fjernt ut mens jeg skriver det, men det meste er bedre enn å dukke opp i leiligheten hans...

Jeg har prøvd, men han svarer ikke på sms-ene. Sendte en i dag, og før der sendte jeg en i februar, og noen rundt juletider. Han har ikke svart på noen av dem. Snakket med han siste gang i fjor høst, da han fortalte at han hadde møtt en ny jente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har det veldig vanskelig. Hvor lenge har det vært slutt mellom dere? Tviler sterkt på at det blir noe bedre av å gå på den visningen. Hvorfor er det så viktig å vite om de skal flytte sammen, er gravid osv? Poenget er at du uansett ikke vil føle deg bedre.

Hvis dette var din store kjærlighet, vil dere kanskje vært sammen. Det finnes nok mange kjærligheter, du har bare ikke møtt dem enda :)

Som noen andre her skriver, så er det ikke alltid man får dem avslutningen man ønsker. Kanskje er det lurt å søke hjelp, for å finne ut hva som gjør at sorgen ikke slipper taket.

Følelser kan også gjøre oss litt "tullete"..Ikke gjør noe du vil angre på i ettertid. Hvis du absolutt må vite, hvorfor ikke sende ham ei mld og si at du så leiligheten på finn. Kanskje du får svaret du ønsker.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å få hastetime ringte jeg legekontoret med en gang de åpnet og sa jeg trengte en hastetime, kontorsjef spurte hvorfor og jeg sa at jeg trodde jeg var deprimert.

Til legen forklarte jeg så godt jeg kunne at jeg hadde gått gjennom et brudd for et år siden, ikke fungerte i jobb og jeg gråt så mye mens jeg sa det at det neppe var noen tvil. Legen respondere med å ta en depresjonstest (hvor man svarer på en del spørsmål om hvordan man føler seg og får en poengsum ut fra det) og siden jeg scoret høyt sa hun at jeg i første omgang skulle bli sykemeldt. Fikk en ny time en uke etter hvor vi snakket om sykemeldingen hadde hjulpet og hun sa at jeg, fordi jeg var så veldig deprimert, ville ha nytte av både antidepressiva og psykolog. Så jeg fikk resept og i lekse å skrive et brev til psykologen om hvordan jeg hadde det til neste time. Brevet ble sendt sammen med legens vurdering til en psykolog med kognitiv terapi som spesialfelt.

Anonymous poster hash: 66e70...221

Sykemeldt....Hvordan fungerer det? Kan man f.eks. bli sykemeldt en eller to dager i uken, eller er det kun 100% som er alternativet?

Jeg vet ikke om jeg klarer å åpne meg for fastlegen og fortelle hvordan jeg egentlig har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om du har det veldig vanskelig. Hvor lenge har det vært slutt mellom dere? Tviler sterkt på at det blir noe bedre av å gå på den visningen. Hvorfor er det så viktig å vite om de skal flytte sammen, er gravid osv? Poenget er at du uansett ikke vil føle deg bedre.

Hvis dette var din store kjærlighet, vil dere kanskje vært sammen. Det finnes nok mange kjærligheter, du har bare ikke møtt dem enda :)

Som noen andre her skriver, så er det ikke alltid man får dem avslutningen man ønsker. Kanskje er det lurt å søke hjelp, for å finne ut hva som gjør at sorgen ikke slipper taket.

Følelser kan også gjøre oss litt "tullete"..Ikke gjør noe du vil angre på i ettertid. Hvis du absolutt må vite, hvorfor ikke sende ham ei mld og si at du så leiligheten på finn. Kanskje du får svaret du ønsker.

Lykke til :)

Jeg har prøvd å sende ham meldinger, men han svarer ikke.

Det er som om jeg ikke eksisterer i hans verden, som om jeg er død, ikke finnes.

Han er den store kjærligheten. Han er den eneste som tok seg bryet med å bli virkelig kjent med meg. Uten ham er alt bare endeløst mørke, alt er tomt.

Vet det virker ekstremt å ville gå på visningen. Om han er der, vil det sikkert gjøre alt verre, og han vil tror jeg er gal. Men jeg vet ikke, kanskje det ikke gjør noe, han svarer meg ikke engang. Kan det egentlig bli verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...