Gå til innhold

Gå på visning i leiligheten til eksen - risikabelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men når søsteren har arvet en barnevogn, er det ikke da mest nærliggende og naturlig å tro at det er hun som er gravid, ikke kjæresten til broren hennes?

Anonymous poster hash: 1634d...276

Jeg mente jo at du spør henne om hun er gravid siden hun har arvet en barnevogn. Da får du iallfall krysset av spm'et på listen helt uten å gå på visning og få enda mer vondt inni deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror kanskje grunnen til at han ikke svarer deg når du prøver å ta kontakt er fordi han ønsker å droppe kontakten nettop fordi han vet at du elsker han og har det vanskelig. Det blir ikke enklere å ha kontakt og være venn med en person som har såret deg sånn som en eks har.. Jeg valgte å slette eksen på fb fordi det stakk i meg hver gang jeg så navnet hans eller så bilder og statuser av han og den nye dama - ikke fordi jeg fortsatt elsker han, men fordi det innerst inne gjør litt vondt å se at han gikk videre så fort. Og vi avsluttet på en veldig fin måte og hadde en fin tone hele veien, men jeg innså at jeg ikke ville komme helt over han før jeg greide å la være å snoke på profilen hans..

Jeg skjønner at du ønsker svar, men hvilken nytte vil du ha av de svarene? Han er sammen med en ny dame, kanskje venter de baby, kanskje ikke. Uansett så ønsker han tydelig ikke at det skal være noe mer mellom dere lenger, og det burde du respektere. Du roper om at han skal respektere deg og gi deg svar - kan ikke du respektere han og la han være? Det utgjør ingen forskjell hvorfor han flytter og om han venter barn, dere kommer ikke til å bli kjærester igjen uansett. Det er sånn du må tenke for å bli ferdig. Man får sjeldent heelt closure når det kommer til brudd. Det vil alltid dukke opp nye spørsmål og tanker så lenge du gir de tankene mat og rom til å utvikle seg på.

Du burde ta opp rådene til en del i tråden her om å oppsøke hjelp. Ikke fordi jeg tror du er syk, men fordi jeg tror du kan ha godt av å snakke med noen som vil lytte og hjelpe deg med å gå videre..

Det blir ikke bedre av å gå rundt og tenke på han, du kommer deg ikke over kneika om du fortsetter å mate det grønne monsteret som har satt seg i kroppen din og hindrer deg i å se. Et brudd er helt jævlig, og det har de fleste full forståelse for - men det går an å bli ferdig med det, uten å holde på de små halmstråene. Kanskje dere kan bli venner om noen år, når bruddet ikke er så ferskt og vondt lenger. Det vil jo gjøre han vondt også om dere skulle være venner, når han vet at du har det så vondt på grunn av han!

Med tanke på at du og din eks hadde et fint brudd, så tror jeg ikke du klarer å sette deg inn i hvordan dette føles for meg.

Han løy for meg, og nekter meg å få en fin avslutning.

Det er jeg som blir skadelidende uansett, og det vil ikke gjøre ham noe å snakke med meg -for å minske skaden noe. Det er respektløst at han ikke gjør det. Jeg klarer aldri å komme over dette på noen som helst måte, å bli behandlet slik som dette ødelegger meg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skaff deg hjelp. :klem:

??? I like måte, skaff deg hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med tanke på at du og din eks hadde et fint brudd, så tror jeg ikke du klarer å sette deg inn i hvordan dette føles for meg.

Det er jeg som blir skadelidende uansett, og det vil ikke gjøre ham noe å snakke med meg -for å minske skaden noe. Det er respektløst at han ikke gjør det. Jeg klarer aldri å komme over dette på noen som helst måte, å bli behandlet slik som dette ødelegger meg helt.

TS, jeg synes du tillegger den mannen altfor mye makt over livet ditt. Som jeg skrev på forrige side så kan du bestemme deg for å ikke la ham ha så stor påvirkning på deg. Det er selvsagt ikke barebare, men en person du mener har gjort deg urett burde ikke få påvirke deg i så stor grad.

Anonymous poster hash: 7051d...fba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

??? I like måte, skaff deg hjelp.

Det er ingenting nedverdigende å oppsøke hjelp når man har det vondt. Mange gjør det. Man får en nøytral tredjeperson å lette hjertet sitt til og se det fra en annen side. Mest sannsynlig vil det lette sorgen og gjøre det enklere å gå videre i livet.

Anonymous poster hash: 9e255...d8b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg klarer aldri å komme over dette på noen som helst måte ..." Derfor mener jeg at du burde snakke med en psykolog. Ikke fordi jeg prøver å fjerndiagnostisere deg, men fordi jeg vet at det ofte hjelper å snakke med en utenforstående som kan hjelpe deg med å finne din egen verdi og gleden ved livet igjen. Din lykke skal ikke være avhengig av denne mannen, og jeg frykter at om du ender opp med å gå på denne visningen (eller får svar på andre måter) så vil ikke det hjelpe deg i det hele tatt. Jeg tror du gjør deg selv en bjørnetjeneste.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om verdighet; det går bare ikke an å behandle noen så dårlig. Spesielt siden han lovte meg noe annet.

Kan ikke spørre felles venner om ham. Jeg vil bare vite fakta, vite hva som skjer. Han svarer ikke på meldinger, og du sier jeg må respektere det. Javel, men jeg har faktisk ikke sendt så mange, og jeg synes heller at han ikke respekterer meg når han ikke svarer.

Jeg er enig i at det er dårlig gjort å si at man skal holde kontakten om man ikke mener det - men da har han altså løyet eller ombestemt seg. Uansett så kaster du jo bort tiden din.

Og du glemmer å fokusere på det som er viktig her - har det noe å si for deg om de skal ha barn? Er det bra for deg å få sånn informasjon? Du er jo uansett ikke en del av livet hans lengre.

Kan godt hende du har rett i at det er dårlig av han å ikke svare på henvendelser uten noen videre forklaring - men er det egentlig noe poeng å ha kontakt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skamløs løgn. Ren løgn rett og slett.

Jeg har skrevet at jeg er i 100% jobb. F*en,nå brukte jeg faktisk tid på å mate et nettroll igjen.

Ja, du har skrevet at du er i 100% jobb, og du har skrevet at du ikke vet om du klarer å jobbe. Såvidt jeg husker skrev du dette et annet sted også, men det kan hende at det innlegget ble moderert bort:

Ja, jeg ønsker virkelig profesjonell hjelp. Vet ikke hva som kan hjelpe. Så annonsen i går, og har ikke klart å gjøre noe nyttig siden da. Skal på jobb i morgen, men vet ikke om jeg klarer det.

Anonymous poster hash: d0b6f...cae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg skulle ønske vi alle kunne si god natt og sov godt. Sikkert flere enn meg som har barn som våkner tidlig?

Anonymous poster hash: 1fff1...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, gjør deg selv en tjeneste. Eller 3:

1. Kom deg ut av denne tråden

2. Ikke dra på visningen

3. Gå videre med livet ditt, og ta eventuelt kontakt med eksen igjen når du har mer fotfeste i livet ditt. (Og ikke gnål i sms'er at du fremdeles elsker ham, sånne meldinger er nemlig bortimot helt umulig å svare på)

Anonymous poster hash: 738a2...eeb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS, gjør deg selv en tjeneste. Eller 3:

1. Kom deg ut av denne tråden

2. Ikke dra på visningen

3. Gå videre med livet ditt, og ta eventuelt kontakt med eksen igjen når du har mer fotfeste i livet ditt. (Og ikke gnål i sms'er at du fremdeles elsker ham, sånne meldinger er nemlig bortimot helt umulig å svare på)

Jeg kommer til å dra på visningen om jeg ikke klarer å få (for meg) relevante svar når jeg ringer megler. Og nei, jeg skriver ikke bare at jeg elsker ham i sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet iiingenting om kjærlighetssorg og tillitsbrudd.. Jeg vet ingenting om hvordan det føles å ha det vondt, det har du enerett på fordi du hadde et vondt og opprivende brudd. Selv om jeg og eksen gikk i fra hverandre med en grei tone så var bruddet fortsatt jævlig vondt, og før vi gikk var det et helvete. Forskjellen er at ingen av oss valgte å henge oss opp i det og prøvde å gå videre.

Du kommer ikke til å få en fin avslutning når du holder på sånn. Det virker, ut i fra innleggene dine, som om dette har blitt en usunn besettelse, og når du fortsetter å gi monsteret mat kommer du deg aldri videre. Du blir sittende fast i samme jævla sporet - og det virker som om du trives med det, ut i fra det du skriver virker det som om du soler deg i offerrollen. ÅÅ, stakkars meg, eksen dumpa meg og gikk videre og vil ikke svare meg på meldinger når jeg spør hvorfor han ikke elsker meg lenger. INGEN skjønner hvordan jeg har det fordi ingen har det så vondt som meg.

Kjære deg, det beste du kan gjøre er å skifte fokus. Du kommer aldri til å få svar på alle spørsmålene dine. Får du først svar på et så kommer det alltid hundre nye spørsmål som du også MÅ ha svar på før du kan gå videre. Ser du den røde tråden? Du går i sirkel rundt deg selv, stopp før du blir så svimmel at du faller skikkelig stygt! Den eneste som kan ende dette er DU. Ikke eksen, ikke den nye dama til eksen, ikke søstera til eksen, ikke det potensielle barnet til søstera eller eksen din.. DU! DU må stoppe nedoverspiralen før det er for sent.. Jeg har selv vært i mange nedoverspiraler, og jeg har vært i bunnen der det føles ut som om det aldri vil finnes lys - og når du først når helt ned er det helt vanvittig vanskelig å komme opp igjen.. Og å få svar, dra på visningen eller bli venn med han vil ikke hjelpe deg sånn som tankesettet ditt er nå. Fokuser heller på det du har og det du greier å oppnå uten han. Fokuser på alt annet som betyr noe! Vær så snill.. Det er så vondt å lese innleggene dine, fordi det er så tydelig at du har bitt deg fast i en eneste tanke, og den tanken er at om han bare svarer så vil alt bli bra igjen, men det blir ikke det.. :(

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå må jeg bare spørre deg, TS. Hva er det du vil ha ut av denne tråden?
Til og med de som ønsker deg lykke til og gir deg ordentlige og konstruktive råd beskylder du for løgn og mobbing.
Hvilket svar kunne du ønsket å få fra oss? Hva vil du at vi skal skrive? Når du skriver at du ikke tror du kan komme deg ut av dette, det er umulig. Hva forventer du da at vi skal svare? Det åpenbare er vel at du burde få hjelp av noen. Ikke her inne, det tar du ikke i mot, men av for eksempel en lege eller psykolog. Jeg tror du trenger det, for det virker ikke som at du har det noe godt...

Anonymous poster hash: de18e...12b
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til og med de som ønsker deg lykke til og gir deg ordentlige og konstruktive råd beskylder du for løgn og mobbing.

Er dette seriøst ment? Du kommer jo med en ren løgn her. Det er flere som har skrevet konstruktivt her inne, har ikke beskyldt dem for å mobbe meg.

Gidder ikke svare deg når du kommer med en slik løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilket svar kunne du ønsket å få fra oss? Hva vil du at vi skal skrive? Når du skriver at du ikke tror du kan komme deg ut av dette, det er umulig. Hva forventer du da at vi skal svare? Det åpenbare er vel at du burde få hjelp av noen. Ikke her inne, det tar du ikke i mot, men av for eksempel en lege eller psykolog. Jeg tror du trenger det, for det virker ikke som at du har det noe godt...

TS har fått 40 sider med råd. Og protesterer vilt.

Så jeg tror vi kan gi oss nå. Dette fører ingensteds hen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei, jeg vet iiingenting om kjærlighetssorg og tillitsbrudd.. Jeg vet ingenting om hvordan det føles å ha det vondt, det har du enerett på fordi du hadde et vondt og opprivende brudd. Selv om jeg og eksen gikk i fra hverandre med en grei tone så var bruddet fortsatt jævlig vondt, og før vi gikk var det et helvete. Forskjellen er at ingen av oss valgte å henge oss opp i det og prøvde å gå videre.

Du kommer ikke til å få en fin avslutning når du holder på sånn. Det virker, ut i fra innleggene dine, som om dette har blitt en usunn besettelse, og når du fortsetter å gi monsteret mat kommer du deg aldri videre. Du blir sittende fast i samme jævla sporet - og det virker som om du trives med det, ut i fra det du skriver virker det som om du soler deg i offerrollen. ÅÅ, stakkars meg, eksen dumpa meg og gikk videre og vil ikke svare meg på meldinger når jeg spør hvorfor han ikke elsker meg lenger. INGEN skjønner hvordan jeg har det fordi ingen har det så vondt som meg.

Kjære deg, det beste du kan gjøre er å skifte fokus. Du kommer aldri til å få svar på alle spørsmålene dine. Får du først svar på et så kommer det alltid hundre nye spørsmål som du også MÅ ha svar på før du kan gå videre. Ser du den røde tråden? Du går i sirkel rundt deg selv, stopp før du blir så svimmel at du faller skikkelig stygt! Den eneste som kan ende dette er DU. Ikke eksen, ikke den nye dama til eksen, ikke søstera til eksen, ikke det potensielle barnet til søstera eller eksen din.. DU! DU må stoppe nedoverspiralen før det er for sent.. Jeg har selv vært i mange nedoverspiraler, og jeg har vært i bunnen der det føles ut som om det aldri vil finnes lys - og når du først når helt ned er det helt vanvittig vanskelig å komme opp igjen.. Og å få svar, dra på visningen eller bli venn med han vil ikke hjelpe deg sånn som tankesettet ditt er nå. Fokuser heller på det du har og det du greier å oppnå uten han. Fokuser på alt annet som betyr noe! Vær så snill.. Det er så vondt å lese innleggene dine, fordi det er så tydelig at du har bitt deg fast i en eneste tanke, og den tanken er at om han bare svarer så vil alt bli bra igjen, men det blir ikke det.. :(

TS, her har du fått et langt, godt svar. Noen har virkelig tatt seg tid sånn midt på natta. Normal folkeskikk er å svare og si takk.

Anonymous poster hash: 1fff1...f34

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eksen, som er min store kjærlighet, skal selge leiligheten så jeg på finn.no

Greia er at han har bodd sammen med søsteren sin i en leilighet de kjøpte sammen, og så fikk han en ny kjæreste i fjor høst.

Jeg vet ikke om de selger leiligheten fordi han kanskje skal flytte sammen med denne kjæresten (etter bare et halvår i så fall - vil ikke det være litt rart/uvanlig?), eller fordi kanskje søsteren har fått seg kjæreste og skal flytte sammen med denne.

Men, jeg har fremdeles grusom kjærlighetssorg og klarer knapt å fungere i hverdagen.

Etter at jeg så denne annonsen på finn.no, har jeg hatt marerittaktige tanker om at kanskje kjæresten hans er gravid, og at det er derfor han og søsteren selger leiligheten.

Uansett, visningen er om noen dager, og jeg lurer på om jeg skal gå på denne. Men, pleier eier/selger å være tilstede på disse visningene, eller er det bare megler?

Om det er bare megler, er det da vanlig å spørre - liksom tilfeldigvis - om hvorfor en så fin leilighet er til salgs, om hvorfor nåværende eier skal flytte?

Har ikke vært på visning, så vet ikke om slik "småprat" er akseptabel eller ei.

Jeg synes du skal gå på den visningen jeg og spørre om hvorfor en så fin leilighet er til salgs. :Nikke:

Anonymous poster hash: d277d...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes du skal gå på den visningen jeg og spørre om hvorfor en så fin leilighet er til salgs. :Nikke:

Har tenkt å ringe megler, og så kanskje gå på visning om jeg ikke får relevante svar på telefonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tenkt å ringe megler, og så kanskje gå på visning om jeg ikke får relevante svar på telefonen.

Suuupert! :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...