Gå til innhold

Gå på visning i leiligheten til eksen - risikabelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jo mer jeg tenker over det, jo mer sikker er jeg på at en megler ikke ville sagt noe om graviditet i forbindelse med et boligsalg. Det er rett og slett for mye personlig informasjon. Navnet på eieren står jo i prospektet, og det er ingen grunn til at megler skal avsløre noe som helst angående familiære forhold.

Jeg skjønner at det er veldig vondt, men forsøk å komme deg videre. Ta et skritt av gangen, en dag av gangen, gjør det du kan for å være så lykkelig som mulig. :hug:

Anonymous poster hash: d0b6f...cae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har prøvd, men han svarer ikke på sms-ene. Sendte en i dag, og før der sendte jeg en i februar, og noen rundt juletider. Han har ikke svart på noen av dem. Snakket med han siste gang i fjor høst, da han fortalte at han hadde møtt en ny jente.

Anonymous poster hash: 1634d...276

Æsj, nei da vet jeg ikke :(

Men jeg tror absolutt du bør prøve alle andre utveier før du går på den visningen altså.

Kanskje du bare skal ta utgangspunkt i at han har et nytt liv med sin nye kjæreste, gravid eller ei, og jobbe med å takle det sammen med en psykolog? Uavhengig av hva sannheten er. Fordi konkrete svar vil enten fôre de vonde følelsen, eller gi deg et form for håp som du ikke bør leve på. Du bør bare prøve å komme deg over ham, helt uavhengig av hans situasjon.

Får helt vondt av deg, jeg :(:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske vanlig nå at både megler og selger er tilstede på visning! Hold deg for guds skyld laaangt unna den visningen...

Skaff deg legetime og få henvisning til psykolog. Slutt og sjekk eksen og hans familie/venner på sosiale medier! Ta et hint: ikke send flere sms'er...

Det er da vel ikke uvanlig å flytte sammen etter et halvt års tid?

Anonymous poster hash: 769b7...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykemeldt....Hvordan fungerer det? Kan man f.eks. bli sykemeldt en eller to dager i uken, eller er det kun 100% som er alternativet? Jeg vet ikke om jeg klarer å åpne meg for fastlegen og fortelle hvordan jeg egentlig har det. Anonymous poster hash: 1634d...276

Man kan helt klart være sykemeldt bare noen dager i uken. Det er generelt anbefalt at deprimerte er i aktivitet og ikke fjerner seg for mye fra arbeidslivet.

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å åpne seg for en fremmed, men jeg håper du kan fokusere på at legen garantert har hørt verre ting i sin karriere. Det er også helt greit å skrive ned det du vil si i et brev og gi det til legen, hvis det er enklere for deg.

Tenk på det på denne måten: hadde du hatt skrupler med å dra til legen for en brukket arm? Tenk på dette som en mental brukket arm som du like selvfølgelig trenger lege for å bli frisk fra.

Anonymous poster hash: 66e70...221

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo mer jeg tenker over det, jo mer sikker er jeg på at en megler ikke ville sagt noe om graviditet i forbindelse med et boligsalg. Det er rett og slett for mye personlig informasjon. Navnet på eieren står jo i prospektet, og det er ingen grunn til at megler skal avsløre noe som helst angående familiære forhold.

Jeg skjønner at det er veldig vondt, men forsøk å komme deg videre. Ta et skritt av gangen, en dag av gangen, gjør det du kan for å være så lykkelig som mulig. :hug:

Vel, megler fortalte faktisk dette da jeg kjøpte leiligheten min. Han sa de trengte flere soverom grunnet familieforøkelse...

Kommer helt sikkert an på om selger har gitt klarsignale eller ei. Men det er liksom en hyggelig greie som de fleste ikke har noe i mot å dele.

Anonymous poster hash: cbd93...d72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj, nei da vet jeg ikke :(

Men jeg tror absolutt du bør prøve alle andre utveier før du går på den visningen altså.

Kanskje du bare skal ta utgangspunkt i at han har et nytt liv med sin nye kjæreste, gravid eller ei, og jobbe med å takle det sammen med en psykolog? Uavhengig av hva sannheten er. Fordi konkrete svar vil enten fôre de vonde følelsen, eller gi deg et form for håp som du ikke bør leve på. Du bør bare prøve å komme deg over ham, helt uavhengig av hans situasjon.

Får helt vondt av deg, jeg :(:klem:

Ja, jeg vet jo at han har valgt bort meg og alt det der; funnet en ny. Innser at han sikkert er tapt for alltid. Men han er den eneste som ble virkelig kjent med meg, den eneste som har "sett" meg, og jeg hadde aldri trodd at han kunne gjøre dette. Det går jo an å svare på en sms selv om han har fått en ny kjæreste.

Likevel, en liten del av meg tenker at om han er der, så selv om det vil være jævlig, vil han i det minste få se - ansikt til ansikt - hva han har redusert meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, megler fortalte faktisk dette da jeg kjøpte leiligheten min. Han sa de trengte flere soverom grunnet familieforøkelse...

Kommer helt sikkert an på om selger har gitt klarsignale eller ei. Men det er liksom en hyggelig greie som de fleste ikke har noe i mot å dele.

Sa megler dette uoppfordret, eller som svar på spørsmål fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvd å sende ham meldinger, men han svarer ikke.

Det er som om jeg ikke eksisterer i hans verden, som om jeg er død, ikke finnes.

Han er den store kjærligheten. Han er den eneste som tok seg bryet med å bli virkelig kjent med meg. Uten ham er alt bare endeløst mørke, alt er tomt.

Vet det virker ekstremt å ville gå på visningen. Om han er der, vil det sikkert gjøre alt verre, og han vil tror jeg er gal. Men jeg vet ikke, kanskje det ikke gjør noe, han svarer meg ikke engang. Kan det egentlig bli verre?

Jeg har hatt flere runder med kjærlighetssorg, og det føles helt forferdelig. Det er vondt å bli avvist av den man føler man elsker. Jeg har også vært der, men etter en stund har jeg faktisk møtt noen som er bedre. Det er en STOR verden med 7 milliarder mennesker. Jeg kan garantere deg at han ikke er den eneste personen du kan elske. Jeg har gått til psykolog grunnet kjærlighetssorg og det hjalp utrolig. Ofte ligger årsaken til sorgen dypere enn man tror. Hvis du absolutt må gå på visninger, så gjør det. Virker som du har bestemt deg. Men det kommer nok ikke til å hjelpe deg. Du må jobbe med deg selv:) Lykke til :)

Anonymous poster hash: 44070...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt flere runder med kjærlighetssorg, og det føles helt forferdelig. Det er vondt å bli avvist av den man føler man elsker. Jeg har også vært der, men etter en stund har jeg faktisk møtt noen som er bedre. Det er en STOR verden med 7 milliarder mennesker. Jeg kan garantere deg at han ikke er den eneste personen du kan elske. Jeg har gått til psykolog grunnet kjærlighetssorg og det hjalp utrolig. Ofte ligger årsaken til sorgen dypere enn man tror. Hvis du absolutt må gå på visninger, så gjør det. Virker som du har bestemt deg. Men det kommer nok ikke til å hjelpe deg. Du må jobbe med deg selv:) Lykke til :)

Jeg har ikke bestemt meg. Har bare vondt i magen ved å tenke på det. Om jeg faktisk kjører dit, om jeg tør å gå inn. Vet ingenting.

Jeg er i midten av 30-årene, og han er den eneste jeg har klart å elske, den eneste som brydde seg nok til å bli kjent med meg. Tror det var en en gang i livet-hendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sa megler dette uoppfordret, eller som svar på spørsmål fra deg?

Jeg spurte hvordan de trivdes i nabolaget, og fikk til svar at de hadde trivdes svært godt, og ville egentlig ikke flytte, men var nødt pga familieforøkelse.

Uansett vil du jo ikke vite om den eventuelle familieforøkelsen gjelder eksen eller søsteren hans, så med 99% sikkerhet vil du sitte igjen med like mange spørsmål etter visningen, om ikke fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stalking? Dette er en offentlig annonsert visning, det er ikke som at jeg dukker opp tilfeldig når som helst.

Dette er virkelig ikke stalking.

Om du ikke vurderer å kjøpe leiligheten er dette i stor grad stalking.

Anonymous poster hash: 9e255...d8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spurte hvordan de trivdes i nabolaget, og fikk til svar at de hadde trivdes svært godt, og ville egentlig ikke flytte, men var nødt pga familieforøkelse.

Uansett vil du jo ikke vite om den eventuelle familieforøkelsen gjelder eksen eller søsteren hans, så med 99% sikkerhet vil du sitte igjen med like mange spørsmål etter visningen, om ikke fler.

Ok.

Ja, jeg vet det er vanskelig siden det er to eiere i dette tilfellet.

Men ærlig talt, han møtte kjæresten sin i fjor høst, det er vel ikke sannsynlig at hun er gravid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok.

Men ærlig talt, han møtte kjæresten sin i fjor høst, det er vel ikke sannsynlig at hun er gravid nå?

Hvis dere er i midten av 30-årene begge to, så er det vel fullt mulig med en baby på vei dessverre. Men ta kontakt med legen din, og skaff hjelp :blomst:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du trenger terapi

Ja, men hva med medisiner, såkalte "lykkepiller" -hjelper disse faktisk mot depresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere er i midten av 30-årene begge to, så er det vel fullt mulig med en baby på vei dessverre. Men ta kontakt med legen din, og skaff hjelp :blomst:

De er begge i slutten av 30-årene, runder 40 begge to snart faktisk. Ingen av dem har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har ikke bestemt meg. Har bare vondt i magen ved å tenke på det. Om jeg faktisk kjører dit, om jeg tør å gå inn. Vet ingenting.

Jeg er i midten av 30-årene, og han er den eneste jeg har klart å elske, den eneste som brydde seg nok til å bli kjent med meg. Tror det var en en gang i livet-hendelse.

Alle som har kjærlighetssorg sier dette. Dette har jeg også sagt. Sliter du med selvtilliten? Virker som trykker deg selv ned. Dra til legen i morgen og hør hva han/hun kan hjelpe deg med :) Ikke pin deg mere på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok.

I teorien kan hun jo være nær termin allerede...

Hva så om hun er gravid? Du er nødt til å komme deg videre uansett.

Gi en annen mann sjansen til å behandle deg godt. Slik det er nå stenger du alle ute :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stalking? Dette er en offentlig annonsert visning, det er ikke som at jeg dukker opp tilfeldig når som helst.

Dette er virkelig ikke stalking.

Det er selvsagt stalking når du går på en visning for å snoke, i håp om å finne ut noe om den som eier leiligheten! Stalking er plagsom opptreden, og plagsom opptreden er faktisk straffbart.

Det er slutt mellom dere! Han har ny kjæreste, han vil ikke ha deg. Get over it!

Vanligvis går man på visning hvis man vurderer å kjøpe en leilighet. Hvis du ikke har planer om å kjøpe leilighet, holder du deg langt unna visningen.

Anonymous poster hash: a1b7b...030

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok.

Huff, jeg skulle ønske du kunne snakke med en psykolog om dette. Noen blir gravide med en gang, enten det er planlagt eller ikke. Men dette hjelper deg ikke å bearbeide din egen sorg.

For noen hjelper antidepressiva, for andre er det bare slit. Tror nok legen din er bedre enn oss her til å hjelpe deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...