AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Hvor gamle var barna deres da de begynte å sitte fremover? Anonymous poster hash: bfe13...946
*Joyce* Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 (endret) Eldste var 4,5, da vokste hun til slutt udiskutabelt ut av det lengste bakovervendte setet på markedet (den gangen, ihvertfall, Britax Two-way). Hun er lang for alderen, hun var et sted mellom 115 og 120 cm lang da hun ble snudd, men hadde et stykke igjen til vektgrensa. Yngste sitter bakovervendt fremdeles, hun blir straks 3, og kommer til å gjøre det så lenge som mulig, hun også. Endret 12. april 2015 av *Joyce*
Gjest pandabjørnen Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 De var rett over 3 år, rett og slett for at de er ganske høye (og langbeinte) slik at det var umulig og ha de sittende bakovervendt lenger.
Superlilje Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 4 år. Da var hun tung nok til beltestol, og lillebror trengte det andre setet. Han kommer til å sitte bakover like lenge regner jeg med. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 Min var 16, var rett ifra bakovervendt til øvelseskjøring. Sånn som den gode og overhysteriske kg moren jeg er 😊Anonymous poster hash: f197e...90b 13
Gjest Magdalene Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Min var 16, var rett ifra bakovervendt til øvelseskjøring. Sånn som den gode og overhysteriske kg moren jeg er 😊Anonymous poster hash: f197e...90b Hva er vitsen med en slik kommentar? Å kalle folk hysteriske fordi de følger anbefalinger fra de som faktisk kan dette, er temmelig tåpelig, og sier vel mer om deg, enn de. 16
Gjest Seajewel Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Fire. Er en grunn til at det er en regel.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 2-2,5-ish. Anonymous poster hash: 797f9...4f1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Hva er vitsen med en slik kommentar? Å kalle folk hysteriske fordi de følger anbefalinger fra de som faktisk kan dette, er temmelig tåpelig, og sier vel mer om deg, enn de. Slapp av, ikke bli helt hysterisk nå 😊Anonymous poster hash: f197e...90b 1
Kara W Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 Eldste var 1,5 da han ble bilsyk av å sitte baklengs. mellomst var litt under 3. Da måtte hun snus på grunn av plass i bilen. Minste er 3 og sitter bakovervendt fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Min er 4,5 og sitter fortsatt bakovervendt. Dvs akkurat nå har vi verken bil eller sete pga kræsj. Men vi kommer til å kjøpe nytt bakovervendt igjen når vi får fra forsikringen, siden hun har masse å gå på ennå, både i høyde, vekt og plass i bilen. Anonymous poster hash: 9058b...826
Gjest Seajewel Skrevet 12. april 2015 #12 Skrevet 12. april 2015 Eldste var 1,5 da han ble bilsyk av å sitte baklengs. mellomst var litt under 3. Da måtte hun snus på grunn av plass i bilen. Minste er 3 og sitter bakovervendt fortsatt. Hold ungen bakovervendt til den er fire. Sånn, i tilfelle dere skulle komme ut for å bli påkjørt bakfra. Et lite barn tåler ikke det, og det kan få fatale skader. Sånn, at du vet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #13 Skrevet 12. april 2015 Fire. Er en grunn til at det er en regel. Det er (dessverre!) ingen regel eller lov, det er kun bakovervendt til 9 kg som er påbudt i Norge. Men all forskning og vitenskap sier at barn BØR sitte bakovervendt til de er MINST 4 år gamle. Anonymous poster hash: 9058b...826
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #14 Skrevet 12. april 2015 4 år begge to. Snur ikke før de er gamle(tunge) nok til å sitte i beltestol og da har de vært nærmere 4. snur uansett ikke før de fyller 4. Anonymous poster hash: 0d563...157 1
Kara W Skrevet 12. april 2015 #15 Skrevet 12. april 2015 Hold ungen bakovervendt til den er fire. Sånn, i tilfelle dere skulle komme ut for å bli påkjørt bakfra. Et lite barn tåler ikke det, og det kan få fatale skader. Sånn, at du vet. Takk til deg. Etter å ha født 3 barn så falt de meg aldri inn å undersøke hvordan å sikre dem i bil. Hva skulle jeg gjort uten tilfeldige mennesker her på KG som kunne opplyse meg 7
Gjest pandabjørnen Skrevet 12. april 2015 #16 Skrevet 12. april 2015 Hold ungen bakovervendt til den er fire. Sånn, i tilfelle dere skulle komme ut for å bli påkjørt bakfra. Et lite barn tåler ikke det, og det kan få fatale skader. Sånn, at du vet. Det er motsatt, det er ved frontkollisjon og/eller kraftig bråstopp barna er best beskyttet for når de sitter bakovervendt. Ved påkjørsel bakfra er det en fordel om de sitter i kjøreretningen, http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/bakovervendt-sikring-er-best/
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #17 Skrevet 12. april 2015 Hold ungen bakovervendt til den er fire. Sånn, i tilfelle dere skulle komme ut for å bli påkjørt bakfra. Et lite barn tåler ikke det, og det kan få fatale skader. Sånn, at du vet. påkjørt forfra mener du vel.... Blir man påkjørt bakfra er det ikke helt ideelt å sitte bakovervendt, men påkjørsel bakfra skjer som oftest i lave hastigheter(og egen bil står gjerne i ro), slik at belastning ikke blir like kraftig som i kollisjon forfra. Som (som oftest) skjer i høy hastighet. Anonymous poster hash: 0d563...157 4
barnesangen Skrevet 12. april 2015 #18 Skrevet 12. april 2015 Vår snuppe på 2.5 år veiet 13 kg og er 95 lang. Vi har ikke mulighet til å kjøpe større bil. Hun sitter bakovervendt, men hver biltur er et mareritt fordi hun har det trangt. Vi kjører nå kollektivt på ferie med alt som hører med av bagasje fordi bilturer mer enn 20 min er en utfordring. Hun klager,gråter,sutrer eller sparker i setet. Vi har vurdert å snu setet,men ønsker ikke å trosse anbefalingene om bakovervendt fram t.o.m 4 år....vil kjære sikkert
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #19 Skrevet 12. april 2015 Vår snuppe på 2.5 år veiet 13 kg og er 95 lang. Vi har ikke mulighet til å kjøpe større bil. Hun sitter bakovervendt, men hver biltur er et mareritt fordi hun har det trangt. Vi kjører nå kollektivt på ferie med alt som hører med av bagasje fordi bilturer mer enn 20 min er en utfordring. Hun klager,gråter,sutrer eller sparker i setet. Vi har vurdert å snu setet,men ønsker ikke å trosse anbefalingene om bakovervendt fram t.o.m 4 år....vil kjære sikkert Prøv å bytte sete? Anonymous poster hash: a645e...a29
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #20 Skrevet 12. april 2015 påkjørt forfra mener du vel....Blir man påkjørt bakfra er det ikke helt ideelt å sitte bakovervendt, men påkjørsel bakfra skjer som oftest i lave hastigheter(og egen bil står gjerne i ro), slik at belastning ikke blir like kraftig som i kollisjon forfra. Som (som oftest) skjer i høy hastighet. Anonymous poster hash: 0d563...157 Vi ble påkjørt bakfra. Ungen satt bakovervendt, og vi fikk beskjed om at hvis ungen hadde vært andre veien, ville ikke ungen overlevd. Ungen ville ha blitt kastet fremover, i verste fall ut av bilen. Små barn tåler ikke mye sleng før det blir hjerneskade.Anonymous poster hash: 869a8...051 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå