Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015

Sapphira

Anbefalte innlegg

Hyggelig med nye i tråden, venter bare på at Marit Bjørgen skal melde seg inn her jeg nå, hehe. :D

FruN, jeg tror vi er akkurat like langt på vei. :) Termin på nyttårsaften? (Jeg har fått flyttet terminen "gale veien" alle 3 gangene jeg har vært på ultralyd, nå håper jeg ikke den blir flyttet mer. Ukene blir så lange da. ) :P 

Diabetesen er noe skikkelig herk, nå er jeg på ferie i Sverige men må hele tiden tenke på hva og når jeg spiser, driver og leter etter ordentlig grovbrød men finner ikke noe. Vil ha svensk pizza!

:( Blodsukkermålingene får jeg ikke ordentlig til, jeg får ikke nok blod ut av fingeren til å måle skikkelig. Man skal jo ikke klemme på fingeren heller.

Mage, ja...nå har jeg jo mage fra før av, men kjenner livmora når jeg klemmer nederst. Jeg er jo andregangsgravid, og mener at jeg kjenner liv allerede...selv om det egentlig ikke skal være mulig. Men jordmor spurte meg faktisk om jeg kjente "bobling", og hun mente at det gikk an å kjenne noe så tidlig. Så da slår jeg meg til ro med det. :)

Var på Ullared i går, turte ikke kikke på babytøy men klarte ikke la være å kjøpe litt mammatøy. Fikk tak i bukse til 70 kroner og ammetopp til 50 kroner, så veldig fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig med nye i tråden, venter bare på at Marit Bjørgen skal melde seg inn her jeg nå, hehe. :D

FruN, jeg tror vi er akkurat like langt på vei. :) Termin på nyttårsaften? (Jeg har fått flyttet terminen "gale veien" alle 3 gangene jeg har vært på ultralyd, nå håper jeg ikke den blir flyttet mer. Ukene blir så lange da. )  :P

Diabetesen er noe skikkelig herk, nå er jeg på ferie i Sverige men må hele tiden tenke på hva og når jeg spiser, driver og leter etter ordentlig grovbrød men finner ikke noe. Vil ha svensk pizza!

:( Blodsukkermålingene får jeg ikke ordentlig til, jeg får ikke nok blod ut av fingeren til å måle skikkelig. Man skal jo ikke klemme på fingeren heller.

Mage, ja...nå har jeg jo mage fra før av, men kjenner livmora når jeg klemmer nederst. Jeg er jo andregangsgravid, og mener at jeg kjenner liv allerede...selv om det egentlig ikke skal være mulig. Men jordmor spurte meg faktisk om jeg kjente "bobling", og hun mente at det gikk an å kjenne noe så tidlig. Så da slår jeg meg til ro med det. :)

Var på Ullared i går, turte ikke kikke på babytøy men klarte ikke la være å kjøpe litt mammatøy. Fikk tak i bukse til 70 kroner og ammetopp til 50 kroner, så veldig fornøyd med det. :)

Tips til å få greit med blod til prøven. Sørg for at fingeren er skikkelig varm! Klem til rundt der du skal stikke også stikker du på siden av tuppen av fingeren. Litt klemming går bra. Forsiktig melking :) Noen ganger må man melke for å få ut blod.

Heldig du er som har vært på Ullared! Jeg er vist litt for hormonell for at noen orker å dra helt dit med meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til å få greit med blod til prøven. Sørg for at fingeren er skikkelig varm! Klem til rundt der du skal stikke også stikker du på siden av tuppen av fingeren. Litt klemming går bra. Forsiktig melking :) Noen ganger må man melke for å få ut blod.

Heldig du er som har vært på Ullared! Jeg er vist litt for hormonell for at noen orker å dra helt dit med meg :P

Takk for tips! Jeg fikk ikke noen form for opplæring, så måtte lese meg til det. Men visste ikke hvor hardt det er "lov" å klemme. Skjønner hva du mener når du sier melking. :)

Ullared er jo mekka for oss som er glade i å handle alt mulig veldig billig. Jeg var der for to år siden også, men både nå og da var det fordi vi altså ferierer i Sverige. Det er rett og slett for langt å kjøre frem og tilbake fra Norge på en dag, synes jeg, selv om jeg bor i Drammensområdet. Og vanvittig mye folk er det jo der, så man blir sliten. Heldigvis fant vi en grei restaurant litt utenfor selve senteret, der vi kunne slappe av med lunsjbuffet og det var stille og rolig der. Kafeen på senteret er kaotisk, omtrent som Ikea men verre! Så det er jo et tips til dem som eventuelt tar en dag på Ullared.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg fikk ikke noen form for opplæring, så måtte lese meg til det. Men visste ikke hvor hardt det er "lov" å klemme. Skjønner hva du mener når du sier melking. :)

Ullared er jo mekka for oss som er glade i å handle alt mulig veldig billig. Jeg var der for to år siden også, men både nå og da var det fordi vi altså ferierer i Sverige. Det er rett og slett for langt å kjøre frem og tilbake fra Norge på en dag, synes jeg, selv om jeg bor i Drammensområdet. Og vanvittig mye folk er det jo der, så man blir sliten. Heldigvis fant vi en grei restaurant litt utenfor selve senteret, der vi kunne slappe av med lunsjbuffet og det var stille og rolig der. Kafeen på senteret er kaotisk, omtrent som Ikea men verre! Så det er jo et tips til dem som eventuelt tar en dag på Ullared.

Veldig dumt at du ikke har fått opplæring. Du kan teknisk sett klemme så hardt du vil. Du kan ta med deg apparatet til apoteket eller ringe legekontoret ditt og be om opplæring i det å måle blodsukkeret ditt :) det skal de kunne tilby deg. Jeg stikker folk i fingeren daglig og det er mye som de sier vi ikke kan gjøre som vi gjør :) men en varm finger og klem godt. Tørk vekk første dråpe, klem til igjen og få en god dråpe på fingeren før du suger opp med apparatet :) opplæring er jo alfa omega. Men du er flink som har lest deg opp selv da :)

Tenkte å se om jeg kan få fri en fredag til høsten og tvinge mamma med på helgetur :) har ca like lang vei som deg. Hadde det ikke vært for at jeg har problemer med bekkenet allerede og mamma har ME så kunne jeg nok tatt en dagstur, men nå orker jeg ikke det :P

Kos deg videre i det store utland :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meaty, jeg har termin 28.desember, men det er veldig nærme! 

Jeg håper vel egentlig jeg går noen dager over, for jeg er romjulsbarn selv, og det er litt både og på moroa. 

Jeg kjenner også masse liv, magen bobler veldig når jeg ligger på den :jepp: 

Og livmora begynner smått å komme oppover, merker den når jeg trykker :jepp:

Har hatt noen skikkelige brekningsdager, nesten hva som helst har gitt meg brekninger.

Skikkelig plagsomt, for det blir såpass kraftig til tider at jeg blir helt satt ut.

VI er også midt i flytting, har akkurat solgt leiligheten vår (på mandag), og allerede 20.juli er det overtagelse! :bond: Vi tar over huset vårt på søndag, men vi håpet jo på å få ordnet en del der før vi flyttet inn... Jaja, det blir nå bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under to uker til oul her :O Måtte flytte den til jeg er i uke 17 pga jobben. Svigerfar og stesvigermor fra Sverige kommer for å være med :) Blir koselig! De får liksom ikke tatt like mye del i svangerskapet som de som bor i nærheten. Så blir ul først også tar vi dem med ut og spiser etterpå :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dumt at du ikke har fått opplæring. Du kan teknisk sett klemme så hardt du vil. Du kan ta med deg apparatet til apoteket eller ringe legekontoret ditt og be om opplæring i det å måle blodsukkeret ditt :) det skal de kunne tilby deg. Jeg stikker folk i fingeren daglig og det er mye som de sier vi ikke kan gjøre som vi gjør :) men en varm finger og klem godt. Tørk vekk første dråpe, klem til igjen og få en god dråpe på fingeren før du suger opp med apparatet :) opplæring er jo alfa omega. Men du er flink som har lest deg opp selv da :)

Tenkte å se om jeg kan få fri en fredag til høsten og tvinge mamma med på helgetur :) har ca like lang vei som deg. Hadde det ikke vært for at jeg har problemer med bekkenet allerede og mamma har ME så kunne jeg nok tatt en dagstur, men nå orker jeg ikke det :P

Kos deg videre i det store utland :D

Takk igjen :) Skjønte at du hadde greie på dette med prøvetaking. :)

Meaty, jeg har termin 28.desember, men det er veldig nærme! 

Jeg håper vel egentlig jeg går noen dager over, for jeg er romjulsbarn selv, og det er litt både og på moroa. 

Jeg kjenner også masse liv, magen bobler veldig når jeg ligger på den :jepp:

Og livmora begynner smått å komme oppover, merker den når jeg trykker :jepp:

Har hatt noen skikkelige brekningsdager, nesten hva som helst har gitt meg brekninger.

Skikkelig plagsomt, for det blir såpass kraftig til tider at jeg blir helt satt ut.

VI er også midt i flytting, har akkurat solgt leiligheten vår (på mandag), og allerede 20.juli er det overtagelse! :bond: Vi tar over huset vårt på søndag, men vi håpet jo på å få ordnet en del der før vi flyttet inn... Jaja, det blir nå bra :)

Hørtes stressende ut med flytting, særlig hvis du ikke er i form. :( Vi flyttet for halvannet år siden og jeg håper det blir lenge til neste gang. Vanvittig mye jobb! Håper dere får god hjelp. Forresten godt å høre at det ikke bare er jeg som er brennsikker på at det går an å merke liv så tidlig. :)

UL 29.juli :hoppe:

Gleder meg! :hoppe:

Jeg har også UL den datoen :) Ser frem til det, hvis alt er bra kommer jeg til å offentliggjøre graviditeten for facebookvenner osv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beena

Det blir så spennende med masse ultralyder her i gruppa :D Det er kanskje ingen som vet kjønn enda? 
Jeg er veldig spent på kjønn for da kan jeg endelig bestemme meg for hentesett å strikke, men sånn ellers er det litt det samme for meg.. kjøper nok mye nøytrale farger da jeg liker det mest :)

17 dager igjen til ultralyd.. Tiden går så sakte i sommervarmen at jeg teller nesten sekunder hehe, veldig utålmodig av meg. 

Jeg er 16+6 idag og har enda ikke kjent liv, men det er helt greit. Lest at det ikke er så vanlig før litt senere for førstegangsgravide. :) Jeg merker ihvertfall at jeg blir større så det er bra. 

Har slitt litt med klær faktisk, kjenner jeg er glad jeg går mye gravid sommer/høst, så det blir mye kjoler. Skulle prøve å kjøpe meg en jeans shorts i går på H&M, herre min. Jeg er "normalvektig", fikk str 40/42 i vanlige klær behagelig over gravid magen/hoftene. Prøvde en shorts fra mamma avdelingen i 40. Fikk den halvveis opp lårene. Prøvde 44, fikk dratt den opp.. men herregud pølseskinn. Og det var en "boyfriend" modell. Jeg bruker vanligvis S eller M i klær så det her var skikkelig nederlag  :fnise: 
Krysser fingrene for at det bare er H&M som har helt tragiske størrelser..

Endret av Beena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir så spennende med masse ultralyder her i gruppa :D Det er kanskje ingen som vet kjønn enda? 

Jeg er veldig spent på kjønn for da kan jeg endelig bestemme meg for hentesett å strikke, men sånn ellers er det litt det samme for meg.. kjøper nok mye nøytrale farger da jeg liker det mest :)

17 dager igjen til ultralyd.. Tiden går så sakte i sommervarmen at jeg teller nesten sekunder hehe, veldig utålmodig av meg. 

Jeg er 16+6 idag og har enda ikke kjent liv, men det er helt greit. Lest at det ikke er så vanlig før litt senere for førstegangsgravide. :) Jeg merker ihvertfall at jeg blir større så det er bra. 

Har slitt litt med klær faktisk, kjenner jeg er glad jeg går mye gravid sommer/høst, så det blir mye kjoler. Skulle prøve å kjøpe meg en jeans shorts i går på H&M, herre min. Jeg er "normalvektig", fikk str 40/42 i vanlige klær behagelig over gravid magen/hoftene. Prøvde en shorts fra mamma avdelingen i 40. Fikk den halvveis opp lårene. Prøvde 44, fikk dratt den opp.. men herregud pølseskinn. Og det var en "boyfriend" modell. Jeg bruker vanligvis S eller M i klær så det her var skikkelig nederlag  :fnise: 

Krysser fingrene for at det bare er H&M som har helt tragiske størrelser..

Spennende med UL ja :D Jeg skal på fredag, håper at alt fortsatt ser bra ut med lille :) Synes det er så rart enda siden jeg ikke merker noe særlig til graviditeten, så jeg gleder meg til å kjenne liv om noen uker :D

Tror jammen at jeg har begynt å få kynnere allerede da, synes det er vel tidlig for en førstegangs! Menmen, er ikke så mye jeg kan gjøre med det. De kommer gjennom dagen, både når jeg slapper av og når jeg gjør på ting og tang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :) jeg har ikke vært så aktiv, men kan legge inn en liten oppdatering:

Vi har vært på ultralyd (er ca 21+0 nå, var der 18+0) og vi skal ha en jente :) sunn og frisk, og kommer rundt 15. november! Jenta sparker godt hver dag nå, så far får både se og kjenne <3 helt fantastisk! Nå nyter vi bare dagene:) OUL var utrolig kjekt! Alt ble mye mer ekte, og mindre bekymringer ble det også:) deilig. Er innom og leser deres oppdateringer også av og til, og synes det er veldig kjekt å følge med:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg sykt til ul på torsdag :) Svigerfar og hans kone skal jo bli med. Jeg drømte i natt at kona hans sa at hun ville gjøre noe annet så hun ble ikke med. Ble litt lei meg, men de gleder seg jo sånn begge to så de blir jo med begge to. De har blitt invitert med fordi de ikke får samme opplevelsen av barnebarnet som de andre besteforeldrene da de bor langt inn i Sverige. 

Håper mannen får jobben han var på intervju på for da kan vi få kjøpt oss bil. Så blir det litt lettere å treffe dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er det oul:D i går hørte jeg hjertelyden igjen <3 var og fikk henvisning til fysio pga bekkenet. Mamma var med siden hun hentet meg så jeg skulle rekke timen :) så varen stolt bestemor som også fikk høre vakreste lyden ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaiks! Nå spretter magen! Magen har ikke tittet frem før nå! Føler den vokser for hver dag! Koselig!! ☺️☺️

Idag skal jeg til kiropraktor med bekkenet oxo! Blir spennende. Og oul om en uke. Gleder meg ☺️☺️☺️☺️☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det oul:D i går hørte jeg hjertelyden igjen <3 var og fikk henvisning til fysio pga bekkenet. Mamma var med siden hun hentet meg så jeg skulle rekke timen :) så varen stolt bestemor som også fikk høre vakreste lyden ❤

Så koselig! Lykke til i morgen, jeg har om en uke og kan nesten ikke vente :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaiks! Nå spretter magen! Magen har ikke tittet frem før nå! Føler den vokser for hver dag! Koselig!! ☺️☺️

Idag skal jeg til kiropraktor med bekkenet oxo! Blir spennende. Og oul om en uke. Gleder meg ☺️☺️☺️☺️☺️

Her også :O Men gleder meg til det blir ENDA mer kulefasong på den da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trivelig å lese om dere og opplevelsene dere har. :-) Jeg kjøpte meg doppler for 4 uker siden, har testet den innimellom men ikke fått det til. Bare hørt min egen puls. Men merker jo liv, og har vært på flere kontroller, så stresser ikke med det. Men NÅ har jeg klart å finne hjertelyden! Det er ingen tvil, for den er mye raskere enn min egen puls. Doppleren (angelsound) har to utganger for hodetlf, så samboeren min fikk også høre. Veldig koselig. :-)

Samboeren min er forresten britisk, og snart skal han dra over og overraske mammaen sin når hun fyller 70 år. Hun kommer vel til å få slag når han plutselig, helt uventet, ringer på døra. :-) Og i tillegg får hun da overbragt nyheten om at hun har enda et britisk-norsk barnebarn på vei. Vi har nemlig ikke sagt det til noen der borte enda. Spennende tider. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her inne nå, men så koselig å lese at det går bra med så mange!  :laugh: Vi fikk høre hjertelyden for 2 uker siden og skal på OUL på mandag! Klarer ikke venteeeee! :fnise:

Noen her inne som har tips mot å minke plagene med ligament- og bekkensmerter forresten?  :grine: Jeg sliter veldig og sover dårlig fordi jeg våkner av smertene flere ganger i løpet av natten. Det å reise seg er et mareritt og jeg merker at det går litt utover livsgnisten når det ikke gir seg! Har prøvd med noen enkle treningsøvelser, men det gjør så inni hampen vondt!  :daane:

edit: skriveleif

Endret av Khaosick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på OUL i går ❤ vakre lille nurket vårt! Men jeg ble målt til 16+4 så var for tidlig å sette termin. Derfor må vi tilbake om 3 uker for å fastsette termin 😀 så vi får en UL til 😀

De vordene besteforeldrene som var med var helt i ekstase. Svigerfar hadde aldri vært på UL før.

Anbefaler bekkenbelte når du går. Ha samlede ben når du skal ut av sengen og bruk armene til å løfte kroppen. Ellers er øvelser med samlede ben bra og bassengtrening. Det er tipsene jeg har fått :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...