Gå til innhold

Mor som er skremmende trøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er faren, som er bekymret for mor til barna.

Hun sover 8-10 timer hver natt (jeg tar meg av dersom barna våkner), jeg står opp med barna, kjører de til barnehage/skole, henter og legger barna. Jobber 100%. Mor jobber også 100%. Hun tar seg av mathandel, og å lage måltidene.

Vi har ansatt hushjelp for å vaske huset.

... og likevel er hun trøtt. Hun sover også gjerne 1-2 timer etter jobb. Altså opp i mot 12 timer i døgnet enkelte dager. Hun synes at barna sliter henne sånn ut at det kjennes ut som om hun vil gå i bakken.

Hun trener, spiser sunt. Har også vært hos legen for å sjekke der, men hun er frisk og rask og mangler ingenting.

Kan legge til at begge jobber som revisorer.

Jeg blir også trøtt i perioder, men ikke så trøtt at jeg prioriterer bort barna.. Disse synes dette er rart, og spør meg ofte hvorfor mamma er så trøtt.

Trenger noen tips. Jeg føler at jeg har avlastet henne så mye jeg kan, og lar henne sove så mye hun vil, men til syvende og sist går dette ut over meg også.

Hilsen bekymret mann og far.



Anonymous poster hash: b8645...430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen trenger bare mer søvn enn andre, men opptil 12 timer i døgnet skal ikke være nødvendig. Og hvis man er vant til å sove mye, så venner kroppen seg fort til det. Hvis det er et problem for henne eller at det går utover familien så kan hun jo prøve å endre litt på søvnrytmen. 7-8 timer i døgnet er jo det som er normalt for et voksent menneske.



Anonymous poster hash: e2ba6...aeb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun sover 12 timer er hun fortsatt trøtt? Kanskje hun sover for mye?

Folk trenger forskjellig mengde søvn og siden hun har utelukket sykdom er kanskje dette noe dere må leve med

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun sover 12 timer er hun fortsatt trøtt? Kanskje hun sover for mye?

Folk trenger forskjellig mengde søvn og siden hun har utelukket sykdom er kanskje dette noe dere må leve med

Hun sov ikke 12 timer før vi fikk barn, men nå har det vært slik i nesten 7 år .

Hun har også prøvd å avvenne seg for søvn, men det er som å ha den trøtt 1-åring, det går bare ikke.

Anonymous poster hash: b8645...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid man er frisk og rask selv om legen påstår dette. Noen leger er fornøyd med resultater som såvidt er innenfor referanseområdet. Men man kan da allikevel ha symptomer og plager.

Be om utskrift av de prøvene legen tok og sjekk at ikke feks stoffskifteprøvene, B12, d-vitamin, ferritin, HB ligger lavt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer på noe min fastlege sa, da jeg kom til ham og var trøtt og sliten og tappet for energi (originalt, hva?), nemlig at slike kvinner rant inn på kontoret i hytt og vær, og 80% av dem var det slett ikke noe galt med. Han sa det ikke negativt altså, mer som at han syntes det var leit at det er så vanlig og at det ikke er så mye å gjøre med det.

Kanskje dette er noe dere bare må leve med. Men da må du stå på litt ekstra, og det må hun også. Kanskje hun må droppe ettermiddagssovingen halve uka, selv om hun har aldri så lyst, for det er ikke rettferdig at du blir sittende med alt, hele tiden.

Jeg er fremdeles sliten og trøtt. Legger meg som regel en time eller to før mannen min, og har kuttet alt av aktiviteter som ikke har med barn, hus og jobb å gjøre. Kjempekjedelig, men sånn må det bare være. Det går vel over om noen år... kanskje ;)

For ordens skyld synes jeg også at din kone burde ta en grundigere sjekk enn bare standardprøvene, hvis hun ikke har gjort det allt.



Anonymous poster hash: c1908...92f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan hun være deprimert?



Anonymous poster hash: 1cb3e...765
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faren, som er bekymret for mor til barna.

Hun sover 8-10 timer hver natt (jeg tar meg av dersom barna våkner), jeg står opp med barna, kjører de til barnehage/skole, henter og legger barna. Jobber 100%. Mor jobber også 100%. Hun tar seg av mathandel, og å lage måltidene.

Vi har ansatt hushjelp for å vaske huset.

... og likevel er hun trøtt. Hun sover også gjerne 1-2 timer etter jobb. Altså opp i mot 12 timer i døgnet enkelte dager. Hun synes at barna sliter henne sånn ut at det kjennes ut som om hun vil gå i bakken.

Hun trener, spiser sunt. Har også vært hos legen for å sjekke der, men hun er frisk og rask og mangler ingenting.

Kan legge til at begge jobber som revisorer.

Jeg blir også trøtt i perioder, men ikke så trøtt at jeg prioriterer bort barna.. Disse synes dette er rart, og spør meg ofte hvorfor mamma er så trøtt.

Trenger noen tips. Jeg føler at jeg har avlastet henne så mye jeg kan, og lar henne sove så mye hun vil, men til syvende og sist går dette ut over meg også.

Hilsen bekymret mann og far.

Anonymous poster hash: b8645...430

Sykdom hos henne? Kontakt lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kronisk depresjon som har akkurat det med søvn som hovedsymptom. Det er akkurat slik du beskriver din kone. Så det kan være depresjon, selv om man opplever det som fysisk trøtthet. En annen ting det kan være er lavt stoffskifte, men antar det er testet.

Anonymous poster hash: 9b839...a36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med depresjon og hos meg er det tretthet det slår verst ut på. Etter jobb er det eneste jeg tenker på å sove, men det kan jeg jo ikke med en 2 åring i huset. Med når mannen er borte hender det at jeg legger meg kl 20. Sover da fint til 07 dagen etter å er fortsatt trøtt. Men jeg mener alvorlig at her må hun ta seg litt sammen og tenke på barna om det ikke er noe galt med henne...!!

Anonymous poster hash: acf68...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sov ikke 12 timer før vi fikk barn, men nå har det vært slik i nesten 7 år .

Hun har også prøvd å avvenne seg for søvn, men det er som å ha den trøtt 1-åring, det går bare ikke.

Anonymous poster hash: b8645...430

Hva skjer om hun ikke sover så mye?

Bortsett fra at hun føler seg veldig trett?

Anonymous poster hash: 311bc...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun andre "symptomer"? Er det andre ting som er galt som dere aldri har tenkt kan ha med trøttheten å gjøre?

Dårlig mage, smerter. Eller mer psykisk som tendens til å bli irritert, glemsom osv.



Anonymous poster hash: 48a62...5d7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir fryktelig trøtt av p plasteret jeg bruker....

Anonymous poster hash: 4c43c...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hvis dere har vært hos lege og utelukket sykdom (eller nesten, da, det er jo ikke alt som kan påvises), så blir mor rett og slett nødt til å kjempe mot trøttheten. Det er ikke riktig at hun skal kunne sove så mye som hun gjør nå, for det går på bekostning av forholdet til barna og deg. Det kan selvsagt være at det er en skjult sykdom, men hun må likevel kjempe imot det.

Har dere ev. økonomi til at hun går ned i stillingsprosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, jeg får symptomer på for lite jern (spesielt tretthet) før jeg er under referansenivåene, når jeg da spiser jern kommer det seg. Kan det være noe sånt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er faren, som er bekymret for mor til barna.

Hun sover 8-10 timer hver natt (jeg tar meg av dersom barna våkner), jeg står opp med barna, kjører de til barnehage/skole, henter og legger barna. Jobber 100%. Mor jobber også 100%. Hun tar seg av mathandel, og å lage måltidene.

Vi har ansatt hushjelp for å vaske huset.

... og likevel er hun trøtt. Hun sover også gjerne 1-2 timer etter jobb. Altså opp i mot 12 timer i døgnet enkelte dager. Hun synes at barna sliter henne sånn ut at det kjennes ut som om hun vil gå i bakken.

Hun trener, spiser sunt. Har også vært hos legen for å sjekke der, men hun er frisk og rask og mangler ingenting.

Kan legge til at begge jobber som revisorer.

Jeg blir også trøtt i perioder, men ikke så trøtt at jeg prioriterer bort barna.. Disse synes dette er rart, og spør meg ofte hvorfor mamma er så trøtt.

Trenger noen tips. Jeg føler at jeg har avlastet henne så mye jeg kan, og lar henne sove så mye hun vil, men til syvende og sist går dette ut over meg også.

Hilsen bekymret mann og far.

Anonymous poster hash: b8645...430

Lavt stoffskifte?

D-vitaminmangel?

B eller B12 mangel?

Tidlig overgangsalder?

Depresjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fastlege! Ta nye blodprøver og sjekk ut søvmønsteret hennes. Kan hende hun ikke sover "riktig" på natten, evnt at hun trenger Cpap?



Anonymous poster hash: e46dd...1a8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun må til lege for nærmer utredning. Tar ikke fastlegen fatt i dette, så bytt fastlege. Hverken hun, du eller barna kan ha det på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...