Gå til innhold

Mor som er skremmende trøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er faren, som er bekymret for mor til barna.

Hun sover 8-10 timer hver natt (jeg tar meg av dersom barna våkner), jeg står opp med barna, kjører de til barnehage/skole, henter og legger barna. Jobber 100%. Mor jobber også 100%. Hun tar seg av mathandel, og å lage måltidene.

Vi har ansatt hushjelp for å vaske huset.

... og likevel er hun trøtt. Hun sover også gjerne 1-2 timer etter jobb. Altså opp i mot 12 timer i døgnet enkelte dager. Hun synes at barna sliter henne sånn ut at det kjennes ut som om hun vil gå i bakken.

Hun trener, spiser sunt. Har også vært hos legen for å sjekke der, men hun er frisk og rask og mangler ingenting.

Kan legge til at begge jobber som revisorer.

Jeg blir også trøtt i perioder, men ikke så trøtt at jeg prioriterer bort barna.. Disse synes dette er rart, og spør meg ofte hvorfor mamma er så trøtt.

Trenger noen tips. Jeg føler at jeg har avlastet henne så mye jeg kan, og lar henne sove så mye hun vil, men til syvende og sist går dette ut over meg også.

Hilsen bekymret mann og far.



Anonymous poster hash: b8645...430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen trenger bare mer søvn enn andre, men opptil 12 timer i døgnet skal ikke være nødvendig. Og hvis man er vant til å sove mye, så venner kroppen seg fort til det. Hvis det er et problem for henne eller at det går utover familien så kan hun jo prøve å endre litt på søvnrytmen. 7-8 timer i døgnet er jo det som er normalt for et voksent menneske.



Anonymous poster hash: e2ba6...aeb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun sover 12 timer er hun fortsatt trøtt? Kanskje hun sover for mye?

Folk trenger forskjellig mengde søvn og siden hun har utelukket sykdom er kanskje dette noe dere må leve med

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hun sover 12 timer er hun fortsatt trøtt? Kanskje hun sover for mye?