Gå til innhold

Gruppeintervju for jobb i klesbutikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal på et gruppeintervju for en jobb i en klesbutikk, men har aldri vært på et slikt intervju. Dette er for en butikkkjede der det er mye "personlig service", de som jobber der er veldig frempå osv.

Er det noen har en pekepinn på hva slags spørsmål man kan forvente? Eller generelt tips? :)

Anonymous poster hash: 9682b...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Håper ikke dette er sent svar, men jeg var på et jobbintervju for en klesbutikk for et par dager siden (dog enkeltintervju), og også denne butikken setter personlig service og dette med å være veldig "på" kunden veldig høyt. Spørsmålene man får vil variere, men jeg tror du kan forvente å få spørsmål som "Hva er god service for deg?", "Hvordan vil du yte god service til våre kunder?", "Hva er mersalg?", "Hvordan takler du en kunde som klager og slår seg vrang?" osv. Mange av spørsmålene går rett og slett på salg og service, ettersom jobben i stor grad dreier seg om dette. Håper det var til hjelp, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper ikke dette er sent svar, men jeg var på et jobbintervju for en klesbutikk for et par dager siden (dog enkeltintervju), og også denne butikken setter personlig service og dette med å være veldig "på" kunden veldig høyt. Spørsmålene man får vil variere, men jeg tror du kan forvente å få spørsmål som "Hva er god service for deg?", "Hvordan vil du yte god service til våre kunder?", "Hva er mersalg?", "Hvordan takler du en kunde som klager og slår seg vrang?" osv. Mange av spørsmålene går rett og slett på salg og service, ettersom jobben i stor grad dreier seg om dette. Håper det var til hjelp, lykke til :)

Tusen takk for svar! :)

Jeg har jobbet i klesbutikk før, så har tidligere erfaring. Da var jeg ikke på intervju, da :) Skal forberede meg på spørsmålene du hadde som eksempel. Er veldig i tvil hvordan gruppeintervju fungerer.. Spør de en og en, skal man rekke opp hånden for å svare? Haha, alt jeg er nervøs for...

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på gruppeintervju en gang, og det var utrolig teit. Mest fordi de tydeligvis hadde et fast opplegg, men ikke hadde hatt god nok opplæring med dem som intervjuet. Jeg har senere opparbeidet meg en del erfaring med å intervjue for stillinger, og de blingsa helt. Delte oss opp i grupper og fikk oss til å lage skuespill og evaluerte resultatet og ikke prosessen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et gruppeintervju en gang for en liten smykkebutikk, skulle trodd det var intervju for stilling som president eller noe i den duren. Vi var 3 stykker, og skulle sitte og diskutere hva som er god kundeservice (mens sjefen stod og lyttet i skjul bak døren). Hun kom inn, og da skulle hver av oss fortelle en del av det vi hadde kommet frem til. Deretter skulle vi ha diverse "oppgaver" hvor vi trakk lapper med en oppgave, fikk notat og ark, litt forberedelsestid, før vi skulle fortelle sjefen hva vi hadde kom frem til (individuelle prestasjoner). En fikk i oppgave å selge en dørstokk og lagde et heftig rim og mye morro ut av det, en annen fikk i oppgave å selge en åre og fikk inn mye om farger og mersalg av andre dørstokker i andre farger. Selv satt jeg der som et skjelvende aspeløv, var den siste ut, og ble helt sjokkert over hvor bra de andre hadde gjort det, og hvor dårlig min var i forhold. Fikk blackout et par ganger som resulterte i en heftig skjelvende stemme og glemte alt jeg skulle si.

Vil aldri mer på et slikt intetvju. Noen gang. I fremtiden. Snakk om å gjøre store greier ut av en liten ting, en knøttliten smykkebutikk som knapt hadde kunder (og nå er nedlagt). Nei, huff..

Anonymous poster hash: 7e776...aff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har også hørt gruppeintervju er grusomt. Får vel bare ta det som en erfaring..

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også vært i et gruppeintervju. 40-50 stykker til stede faktisk. Med individuelle "oppvisninger" og forhåndsgitte oppgaver som gikk på å fortelle eller gjøre noe som fortalte at akkurat du var "unik". Det ble også brukt kamera for å filme de forskjellige kandidatene i gang.

Dette for en 50% kaffekokerstilling, og mange gikk veldig langt for å få frem at de var leder i vennegjengens "gourmetklubb" eller var regjerende mester i baking.

Helt fullstendig latterlig når jeg tenker på det i ettertid, og har vanskelig for å forstå at noen faktisk gidder å bruke masse penger på å bruke rekrutteringsfirma som holder på sånn! Jeg skal i hvertfall aldri på noe slikt igjen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært i et gruppeintervju. 40-50 stykker til stede faktisk. Med individuelle "oppvisninger" og forhåndsgitte oppgaver som gikk på å fortelle eller gjøre noe som fortalte at akkurat du var "unik". Det ble også brukt kamera for å filme de forskjellige kandidatene i gang.

Dette for en 50% kaffekokerstilling, og mange gikk veldig langt for å få frem at de var leder i vennegjengens "gourmetklubb" eller var regjerende mester i baking.

Helt fullstendig latterlig når jeg tenker på det i ettertid, og har vanskelig for å forstå at noen faktisk gidder å bruke masse penger på å bruke rekrutteringsfirma som holder på sånn! Jeg skal i hvertfall aldri på noe slikt igjen!

Herregud! Er det mulig. Alt det for en butikkjobb????

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :)

Jeg har jobbet i klesbutikk før, så har tidligere erfaring. Da var jeg ikke på intervju, da :) Skal forberede meg på spørsmålene du hadde som eksempel. Er veldig i tvil hvordan gruppeintervju fungerer.. Spør de en og en, skal man rekke opp hånden for å svare? Haha, alt jeg er nervøs for...

- TS

Lykke til i alle fall, jeg håper det går bra og at du får jobben! Gjerne trekk frem din tidligere butikkerfaring og at du har erfaring med kundeservice o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på gruppeintervju for en sportsbutikk, og vi var vel 50 stk som ble delt opp i grupper på 10, og deretter satt vi i ring og ble spurt spørsmål osv. Følte den ene liksom skulle overgå den andre og bare knive seg til toppen, selv om selve greia var veldig lite representativ.

Så var det noe gruppeoppgave og noe greier som bare var utrolig kleint.

Deretter var det sånn "den, den, den og den" kan reise seg opp og gå ut på gangen, resten blir her (skikkelig idol-opplegg), så gikk de ut, også bare "GRATULERER, dere fikk jobb. de som gikk ut fikk ikke det".

Herregud for noe piss. Liker mer min nåværende jobb hvor jeg fkatisk fikk snakket med sjefen min og fikk litt peiling på hva som faktisk var forventet osv, ikke bare "overgå den før deg"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i alle fall, jeg håper det går bra og at du får jobben! Gjerne trekk frem din tidligere butikkerfaring og at du har erfaring med kundeservice o.l. :)

Tusen takk for det! ☺️ Det skal jeg. Prøve å flette inn endel om det :)

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på gruppeintervju for en sportsbutikk, og vi var vel 50 stk som ble delt opp i grupper på 10, og deretter satt vi i ring og ble spurt spørsmål osv. Følte den ene liksom skulle overgå den andre og bare knive seg til toppen, selv om selve greia var veldig lite representativ.

Så var det noe gruppeoppgave og noe greier som bare var utrolig kleint.

Deretter var det sånn "den, den, den og den" kan reise seg opp og gå ut på gangen, resten blir her (skikkelig idol-opplegg), så gikk de ut, også bare "GRATULERER, dere fikk jobb. de som gikk ut fikk ikke det".

Herregud for noe piss. Liker mer min nåværende jobb hvor jeg fkatisk fikk snakket med sjefen min og fikk litt peiling på hva som faktisk var forventet osv, ikke bare "overgå den før deg"

Akkuratt slik føler jeg de aller fleste med erfaring fra gruppeintervju har det. Får meg NESTEN til å bli litt roligere, for hvis det blir såpass dumt, kan jeg tenke at jeg hvertfall ikke er alene om den opplevelsen!

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...