Gå til innhold

Tenk hvis det bare hadde vært hvite nordmenn i landet vårt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest lurven

Men hvem skulle gjort alle "drittjobbene" som nordmenn ikke vil ha.

Som feks vaskejobber, kjøre trikk tog og taxi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror vi hadde hatt store infrastrukturelle probelemer og generelt dårlig med utbygging og vedlikehold. Lite tilbud utover i form av spisesteder, lite imputt på den kulturelle fronten ettersom alt hadde blitt tolket kun av hvite normene som ikke hadde noen annen kulturell bakgrunn enn alle andre. Tipper også at arbeidledigheten hadde vært høy fordi det ikke ville vært nok folk til å starte med de store prosjektene, men fortsatt en del arbeidsledige. Jeg tror også vi hadde vært en sinker på den økomiske fronten: jeg har liten tro på at kun normenn ville klart å finne raske, økomiske og smarte metoder for feks innen oljebransjen uten noen hjelp fra utlandet, og dermed utlendinger.

Fyll og fanteri har normenn alltid vært gode på, så det hadde nok eksistert. Sammen med arbeidsledighet og lite penger, lite tilbud, ser jeg for meg et grått, kjedelig og farlig forfallent land. Langt fra et paradis med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjedlig med bare hvite i Norge når det er så mange rå deilige ryper fra andre deler av verden, latinas, pakistanere, asiatere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på Gud når jeg er hjemme og jeg tror på Gud når jeg er på jobb.

Anonymous poster hash: 85e9a...c97

Nå vet ikke jeg hvem denne guden er. Kun at det er en form for vrangforestillinger. Derfor kan man ikke forholde seg til folk som tror på nisser, guder og troll. Vi lever faktisk i 2015, ikke i 1315.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der det finnes mennesker, finnes kriminalitet, dette gjelder uansett etnisitet.

Nå kan jo også kriminalitet diskuteres. Hva som er og ikke er kriminelt, endrer seg og kan være ulikt fra samfunn til samfunn. Derfor, hvem er disse såkalte kriminelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært kjedlig med bare hvite i Norge når det er så mange rå deilige ryper fra andre deler av verden, latinas, pakistanere, asiatere!

Flotte rumper på mange av dem ja. Ikke er de så redde for og vise litt av godsakene også. Norske jenter er jo livredde og hyler sekstrakassering om en mann finner noe fint og se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at ts er rasist.

Og mange av de er det i landet vårt.

Selv eiendomsmeglere:

http://www.aftenposten.no/migration_catalog/article5071798.ece/BINARY/w380/+SCC-AIPub-F-Br%C3%B8dtekst-AFP000116417.jpg

Anonymous poster hash: fd731...26c

Er ikke det positivt å skrive det da?

Anonymous poster hash: c3f61...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare snakke for meg som anerkjenner at jeg er ett "spesielt tilfelle". Jeg er oppvokst på "bøgda" men "flyktet" i tidlig alder til nærmeste småby.

Etter en stund i småbyen ble det også klart at jeg ville videre og kom meg så raskt som mulig fra småbyen og inn til Oslo.

Jeg har hatt ett fantastisk "fargerikt" liv og har "reist verden" i Oslo og har levd livet i miljøer med mennesker fra mange forskjellige land.

Hadde jeg ikke møtt så mange forskjellige mennesker og kulturer i Oslo hadde jeg nok måttet fortsette å "flykte" videre ut i verden.

Det måtte jeg ikke når verden kom til meg i Oslo.

For de jeg vokste opp med så hadde det ikke spilt noen rolle og de fleste av dem hadde vel helst sett at vi ikke hadde sluppet inn noen lengre utenfor Skandinavias grenser.

Hva var vell Norge uten mushlimjævel

For meg, en verden for konform til at jeg kunne levd her i Norge, faktisk.

*disclaimer*

Det er for meg ingen diktomi i det livet jeg har levd/lever og mine kritiske holdninger til både islam og integrerings- og flyktningepolitikk, ei heller for min multikulturelle vennekrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis Norge stoppet innvandring og isolerte seg helt fra omverdenen, hvor lenge tror du vi ville vært rike? Og hvor lang tid ville det ta før omverdenen ble møkk lei av å stå utenfor å se på de selvgode rikingene i nord? Tipper det ikke hadde tatt lang tid før all handel stoppet og vi ble invadert

Vi hadde vært rikere, innvandring slik det er i dag er et rent tapsprosjekt da vi har velferdsstat. Japan tok i fjor inn 11 flyktninger, jeg ser ikke akkurat noen forestående invasjon eller embargo der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du virker svært naiv om du trur vi ville vært kjemisk fritt for kriminalitet og problemer om alle innvandrerne forsvant imorgen, tvert imot ville vi fått langt flere problemer enn idag ettersom vi da ville sittet igjen med en enorm velferdsstat som går i minus, en enorm mangel på arbeidskraft med medførende lavere vekst og høyere inflasjon og rente, tapt kompetanse og kunnskap om andre land som kunne hjulpet handelen med disse.

Innvandring fører til større manko på arbeidskraft. Innvandrere fører som alle andre til ekstra behov for sykepleiere, leger, politifolk, søppelplukkere, bygningsarbeidere osv... Faktisk i større grad, da innvandrere har høyere arbeidsledighet. Da ender man opp med en evig sirkel av at man "trenger mer innvandrere" ettersom at man trenger mer arbeidskraft for å tilfredstille behovene til innvandrere som ankommer, på grunn av at alt for mange er totalt blottet for evnen til å se sammenhenger. Folk som tror at Norge trenger innvandring for arbeidskraft ser ut til å tro at innvandrere bare jobber hele livet og aldri setter sin fot i skolen, på eldrehjem, på politistasjonen, på nav-kontor, hos legekontoret osv. Og som sagt, innvandring er et rent tapsprosjekt økonomisk.

Endret av Meeh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Norge hadde vært ett helt hvitt land hadde jeg aldri blitt født, så det er jeg gla' for at det ikke er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innvandring fører til større manko på arbeidskraft. Innvandrere fører som alle andre til ekstra behov for sykepleiere, leger, politifolk, søppelplukkere, bygningsarbeidere osv... Faktisk i større grad, da innvandrere har høyere arbeidsledighet. Da ender man opp med en evig sirkel av at man "trenger mer innvandrere" ettersom at man trenger mer arbeidskraft for å tilfredstille behovene til innvandrere som ankommer, på grunn av at alt for mange er totalt blottet for evnen til å se sammenhenger. Folk som tror at Norge trenger innvandring for arbeidskraft ser ut til å tro at innvandrere bare jobber hele livet og aldri setter sin fot i skolen, på eldrehjem, på politistasjonen, på nav-kontor, hos legekontoret osv. Og som sagt, innvandring er et rent tapsprosjekt økonomisk.

Innvandrere som er i arbeid bruker ikke offentlige ytelser mer enn befolkningen forøvrig og fører dermed ikke til noe større manko på arbeidskraft. De sørger tvert imot for å fylle de jobbene vi ikke klarer å fylle selv ettersom vi ikke har nok arbeidskraft, og om trådstarter fikk viljen sin og alle disse dro hjem ville det fått svært store negative for norsk økonomi, derfor er nok de fleste enige i at vi trenger innvandring selv om mengden kan diskuteres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrere som er i arbeid bruker ikke offentlige ytelser mer enn befolkningen forøvrig og fører dermed ikke til noe større manko på arbeidskraft. De sørger tvert imot for å fylle de jobbene vi ikke klarer å fylle selv ettersom vi ikke har nok arbeidskraft, og om trådstarter fikk viljen sin og alle disse dro hjem ville det fått svært store negative for norsk økonomi, derfor er nok de fleste enige i at vi trenger innvandring selv om mengden kan diskuteres :)

Så lenge man trekker skillet mellom innvandrere fra EØS og ikke-vestlige innvandrere kan jeg si meg enig, sett under ett er innvandring ekstremt lite lønnsomt. Ikke-vestlige innvandrere jobber i alt for kort tid til at det skal være lønnsomt på noe vis for Norge. Innvandrerne som kommer fra EØS belaster trygdesystemet i liten grad og flytter ofte hjem etter noen år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært rikere, innvandring slik det er i dag er et rent tapsprosjekt da vi har velferdsstat. Japan tok i fjor inn 11 flyktninger, jeg ser ikke akkurat noen forestående invasjon eller embargo der.

Japan er på tiende plass av verdens mest befolkede land med et innbyggertall på 128 millioner. Eldreomsorg lønner seg heller ikke så skal vi sende de ut av landet også så Norge kan bli enda rikere?

Endret av kvinneguide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kvinner i Oslo kunne ferdes ute etter midnatt uten å være redd for voldtekt, det hadde betydd mye for meg (ja, har blitt forsøkt voldtatt TO ganger av utlendinger på de få årene jeg har bodd her). Så jeg tenker vi hadde hatt trygghet, mindre drap/voldtekt/vold, større rikdom og mindre arbeidsledighet.

Anonymous poster hash: 36082...41d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror vi hadde hatt store infrastrukturelle probelemer og generelt dårlig med utbygging og vedlikehold. Lite tilbud utover i form av spisesteder, lite imputt på den kulturelle fronten ettersom alt hadde blitt tolket kun av hvite normene som ikke hadde noen annen kulturell bakgrunn enn alle andre. Tipper også at arbeidledigheten hadde vært høy fordi det ikke ville vært nok folk til å starte med de store prosjektene, men fortsatt en del arbeidsledige. Jeg tror også vi hadde vært en sinker på den økomiske fronten: jeg har liten tro på at kun normenn ville klart å finne raske, økomiske og smarte metoder for feks innen oljebransjen uten noen hjelp fra utlandet, og dermed utlendinger.

Fyll og fanteri har normenn alltid vært gode på, så det hadde nok eksistert. Sammen med arbeidsledighet og lite penger, lite tilbud, ser jeg for meg et grått, kjedelig og farlig forfallent land. Langt fra et paradis med andre ord.

Hvorfor skulle vi få dårlig utbytting og vedlikehold? Folk hadde jo måttet gå tilbake til å ha skikkelige jobber framfor å sitte og flytte papirer på et kontor.

Kulturelle ting...mhm...synes du folk fra muslimske land bidrar med mye flott kultur? Mye rock? Mye techno, elektronika? Mye kunst? Mye satire? Mye standup humor? Mye tv-serier? Den eneste jeg kommer på er han Rolf som har laget izzat osv, men han er født i Norge og tar sterk avstand fra islam og sin egen kultur.

Sinker på den øknomiske fronten...mhm...innvandrere deltar jo så mye i arbeidslivet i forhold til nordmenn, eller vent, hvordan var det der igjen? Omvendt ja.

Du har et helt skrudd antihvitt selvhaterbilde av deg selv og ditt eget land. Usj. Ekkelt.

Anonymous poster hash: c5543...ead

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinker på den øknomiske fronten...mhm...innvandrere deltar jo så mye i arbeidslivet i forhold til nordmenn, eller vent, hvordan var det der igjen? Omvendt ja.

Anonymous poster hash: c5543...ead

Ser man på alle innvandrere samlet er det riktig at flere nordmenn er i jobb (69.5% for nordmenn mot 63.1% for innvandrerne), men her er det forskjell fra gruppe til gruppe. De som kommer fra Vest-Europa, EU-land i Øst-Europa og Norden har faktisk høyere andel i jobb enn nordmenn med henholdsvis 70.7, 72.9 og 76.3% i jobb, mens de som kommer hit fra Asia og Afrika som gjerne er flyktninger ligger lavere med 55.2 og 41.9% i arbeid.

I 2013 fylte innvandrerne 358.421 jobber, dette er jobber vi ikke ville klart og fylle selv og som ville stått tomme uten disse. Det ville gitt færre til å utføre vedlikehold på norsk infrastruktur og lavere økonomisk vekst og høyere inflasjon og rente pga. manglende arbeidskraft, det var nok dette Evans også siktet til.

Vi er helt avhengige av innvandrere til å fylle jobbene her til lands og hadde disse dratt hjem i morgen slik trådstarter ønsker ville vi blitt et langt fattigere land både kulturelt og økonomisk, noe de aller færreste ønsker, selv om mange krangler om mengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...