Gå til innhold

Tenk hvis det bare hadde vært hvite nordmenn i landet vårt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg snakker om alle religioner. Det offentlige skal ikke ta hensyn til religiøst tøv som kristendom og annet. Det for dem holde på med privat. Det har ingen ting med regimer du viser til.

Du er inkonsekvent. Du vil først nekte folk å praktisere islam. Så vil du plutselig nekte alle religioner. Så vil du ikke innrømme at det ikke er demokratisk..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er inkonsekvent. Du vil først nekte folk å praktisere islam. Så vil du plutselig nekte alle religioner. Så vil du ikke innrømme at det ikke er demokratisk..

Problemer med å lese? Jeg har skrevet at vi skal ha religionsfrihet her i landet. Men ikke tilrettelegge i det i det offentlige. Det tar seg dårlig ut med en satanist på et NAV kontor. Eller hijab, kors osv. Man skal være nøytral, både politisk og religiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe om raseteorier i denne tråden. Så litt feil og dra rasismekortet.

"Norge for hvite nordmenn" er ikke rasistisk nok til å stemples som rasisme? Du som er så lemfeldig med ord som "nazisvin" burde holde fingrene vekk fra tastene når andre bruker begreper helt i tråd med ordboksdefinisjonen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med å lese? Jeg har skrevet at vi skal ha religionsfrihet her i landet. Men ikke tilrettelegge i det i det offentlige. Det tar seg dårlig ut med en satanist på et NAV kontor. Eller hijab, kors osv. Man skal være nøytral, både politisk og religiøs.

Hvorfor i all verden mener du de skulle velge å ikke komme hit, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Hvordan tror dere det hadde vært? Med vår rikdom kunne vi bygget opp et kjempeflott samfunn, uten noen kriminalitet. Vi kunne jobbet sammen i harmoni. Jeg tror faktisk Norge kunne blitt det nærmeste paradis som noen gang har eksistert i verdens historie.

Men nå har vi mange utlendinger som lager mye kriminalitet og kvalme. Jeg blir så trist med tanke på hvor flott vi egentlig kunne hatt det uten denne volden, narkotikaen, og voldtektene.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 40e29...b05

Jeg tenker at du er en ekstrem naiv person og lever i en verden av ilusjoner om du alvorlig talt tror at alt ville vært perfekt og alt ville vært harmoinsk om det bare hadde vært hvite mennesker i Norge.

Eller at du tror at det ikke ville vært vold,narkotika,voldtekter viser jo også at du er en ekstremt naiv person.

Endret av Amon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere?Anonymous poster hash: 40e29...b05

At du virker svært naiv om du trur vi ville vært kjemisk fritt for kriminalitet og problemer om alle innvandrerne forsvant imorgen, tvert imot ville vi fått langt flere problemer enn idag ettersom vi da ville sittet igjen med en enorm velferdsstat som går i minus, en enorm mangel på arbeidskraft med medførende lavere vekst og høyere inflasjon og rente, tapt kompetanse og kunnskap om andre land som kunne hjulpet handelen med disse.

Kriminalitet fantes før innvandrerne kom hit også og selv om politikerne har vært sløve når det gjelder å sende ut de som bryter loven har de gjort noe rett de siste årene ved å stramme inn, så det er neppe et godt argument for å nekte flertallet av fredelige mennesker å komme hit for å arbeide og skape velstand for seg selv og Norge.

Vi er helt avhengige av innvandrere og innvandringen har kommet for å bli :)

Endret av FrittIndivid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde ikke vært noe bra kebab her, nordmenn kan ikke lage kebab.

Anonymous poster hash: f93e2...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Hva mener du kunne? Vi KAN. La oss skape et trygt paradis uten diskriminering.

Flytt først, du.

:skratte: *Applaus* dagens kommentar!

Men ja, fremmedfrykten hadde blomstret nå inni grader om man kun hadde sett mørkhudede på TV'n.

Kriminalitet og idiotiskap har ingenting med hudfarge og gjøre, en hvit mann kan voldta noen han også. Det er ikke slik at en mann ser ei dame og tenker "hun vil jeg voldta.. men jeg kan ikke, for jeg er jo hvit. Får heller gå bort til hun og gi hun et kompliment, flørte litt og prøve å få hun til å like meg, slik at vi kan ha litt ruff sex slik at jeg kan late som at det er voldtekt.".

Ikke det at jeg vet hva som foregår i hodet til en voldtektsmann men du vet hva jeg mener :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for hvite nordmenn er jo ikke narkomane og de verken voldtar eller utøver vold. Og før vi begynte å invitere pakistanske gjestearbeidere var det jo supre forhold for kvinner og folk fra distriktene. Jadda.

Kan ikke folk som deg få seg en egen øygruppe eller noe? Et eget fylke ved navn Enfold, fylkeshovedstad Bakevja.

Anonymous poster hash: a4d4f...b58

Folk fra distriktene og kvinner hadde ikkje vanskelige forhold her i Norge på nokon måte, noko som i alle fall ikkje har blitt bedre ved å gi vekk våres barns land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i, men det vil neppe bli praktisert de neste tusen årene. Å si at man ikke skal ha med seg religionen inn i hvordan man opptrer på jobben blir som å si at man skal legge fra seg litt av personligheten.

Anonymous poster hash: d33af...fce

Uprofesjonelt og ikke klare å skille jobb og privat. Jeg mener det ikke passer seg og vise hva man står for når man skal gi tjenester i det offentlige. Religionstilhørighet og politisktilhørighet, hører ikke hjemme i det offentlige. Hva private bedrifter og butikker velger, bør være opp til eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden mener du de skulle velge å ikke komme hit, da?

Den må du nesten forklare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norge for hvite nordmenn" er ikke rasistisk nok til å stemples som rasisme? Du som er så lemfeldig med ord som "nazisvin" burde holde fingrene vekk fra tastene når andre bruker begreper helt i tråd med ordboksdefinisjonen.

Rasisme handler om raseteorier. Spørsmålet bør heller være. Er vi mennesker egentlig av ulike raser? Jeg mener vi er kun en rase og det er menneske. Så hele begrepet rasisme, vil jeg være meget skeptisk til. Vi snakker mer om diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Hva menes med hvite nordmenn? Det finnes folk som ser litt annerledes ut, de er født her, og de er hvite. Er ikke de hvite nordmenn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man ble ikke nektet servering på restaurant på 70-tallet dersom man snakket annet enn pent østlandsk. Det er det mest tullete jeg noen gang har hørt

Anonymous poster hash: 9cd03...02d

Nei, det er faktisk sant. Mine besteforeldre måtte lære seg å snakke pent, men det var tidligere enn 70-tallet.

Sitter du bare innendørs TS? Siden du tydeligvis ser ut til å tro at hvite nordmenn ikke er kriminelle?

Anonymous poster hash: 85e9a...c97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uprofesjonelt og ikke klare å skille jobb og privat. Jeg mener det ikke passer seg og vise hva man står for når man skal gi tjenester i det offentlige. Religionstilhørighet og politisktilhørighet, hører ikke hjemme i det offentlige. Hva private bedrifter og butikker velger, bør være opp til eier.

Jeg tror på Gud når jeg er hjemme og jeg tror på Gud når jeg er på jobb. Jeg kan ikke legge fra meg troen min noe sted, for det er en del av den jeg er. Om du er en helt annen person på jobb i stedet for at du bare har forskjellige roller har du et problem.

Når folk dør på jobben min, ber jeg en bønn for den personen og det vet jeg også det er svært mange andre som gjør inkludert mine muslimske kolleger.

Anonymous poster hash: 85e9a...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Forekomsten av voldsforbrytelser har sunket i lang tid nå, og den fortsetter å synke. Jeg vet at det er helt uinteressant for mange, man fortsette å si at alt var mye tryggere før og at man gikk ute når det var mørkt uten å bekymre seg, men det er altså tryggere i dag enn det var da man selv vokste opp. Selvsagt er en rekke innvandrergrupper sterkt overrepresentert på negative statistikker, men det er jo ikke akkurat utrygt her.

Se på drapsstatistikken, for eksempel. I 2014 ble 27 personer drept i Norge. For 1986 var tallet 55, altså over dobbelt så mange drap som nå, og da med et vesentlig lavere folketall. Tross at innvandringen har eksplodert er de aller fleste former for voldskriminalitet på vei ned. Statistikken er klar: Det er tryggere å gå hjem i mørket nå enn da vi vokste opp. Selv om det knapt er noen som føler det sånn. Vi bare er mer klare over farene.

Så er det klart at så lenge innvandrere er overrepresentert ville tallene vært enda penere uten innvandrere, det er jo selvsagt ikke innvandring som har gjort at vi har færre drap, snarere tvert imot. Ingen tvil om at det er en del innvandrergrupper som skaper mye mer trøbbel enn den jevne nordmann gjør. Men mange fra vestlige land gjør det ikke, og både kinesere, srilankere og indere begår mindre kriminalitet enn etniske nordmenn. Tenk så fredelig det hadde vært med kun dem her. Sånn kan man holde på. Det er mye galt med norsk innvandringspolitikk, men det er ikke så enkelt som at Norge har blitt farligere nå som vi har innvandrere her.

Anonymous poster hash: ddc2f...9e9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan tror dere det hadde vært? Med vår rikdom kunne vi bygget opp et kjempeflott samfunn, uten noen kriminalitet. Vi kunne jobbet sammen i harmoni. Jeg tror faktisk Norge kunne blitt det nærmeste paradis som noen gang har eksistert i verdens historie.

Men nå har vi mange utlendinger som lager mye kriminalitet og kvalme. Jeg blir så trist med tanke på hvor flott vi egentlig kunne hatt det uten denne volden, narkotikaen, og voldtektene.

Hva tenker dere?

Kjenner flere nordmenn som har begått lovbrudd og svindel enn de utlandske jeg kjenner til. Det til tross for at jeg kjenner endel innvandrere.

Anonymous poster hash: b9a62...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere?

Så hvis Norge stoppet innvandring og isolerte seg helt fra omverdenen, hvor lenge tror du vi ville vært rike? Og hvor lang tid ville det ta før omverdenen ble møkk lei av å stå utenfor å se på de selvgode rikingene i nord? Tipper det ikke hadde tatt lang tid før all handel stoppet og vi ble invadert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere nordmenn som har begått lovbrudd og svindel enn de utlandske jeg kjenner til. Det til tross for at jeg kjenner endel innvandrere.

Anonymous poster hash: b9a62...e88

Man må nesten gå utifra statistikk, ikke dine venner. Jeg tror innvandrere er overrepresentert i kriminalitet men årsaken er selvfølgelig ikke hudfarge

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...