nattsvermer Skrevet 9. april 2015 #21 Del Skrevet 9. april 2015 Har dette noe med dialekt å gjøre da? Her hvor jeg kommer fra er krapyl et svært negativt ord, på lik linje som "jævla drittunge". Kommer an på hvordan man sier det, da. Forskjell på "jævla drittunge!! " og "lille krapylet mitt " 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #22 Del Skrevet 9. april 2015 Har dette noe med dialekt å gjøre da? Her hvor jeg kommer fra er krapyl et svært negativt ord, på lik linje som "jævla drittunge". Jeg ble også kalt "lille krapyl" både av moren min og mormoren min, det er nok heller et kjærlig kallenavn enn et skjellsord. De er nordlendinger, om det har noe å si. Anonymous poster hash: 1e6b1...0e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 9. april 2015 #23 Del Skrevet 9. april 2015 (endret) Har dette noe med dialekt å gjøre da? Her hvor jeg kommer fra er krapyl et svært negativt ord, på lik linje som "jævla drittunge". Aner ikke om det har noe med dialekt å gjøre, men for meg har intonasjonen og stemningen alt å si. Sier man "krapyl" på en humoristisk måte og bare tøyser, er det ikke noe negativt i det. Kan godt finne på å kalle min datter for "skurkunge", og da ler hun, for hun vet det er tøys. "jævla drittunge" - kan ikke tenke meg at det overhodet er mulig å si dette på en positiv måte. Bannord er utelukkende negativt. Til tema, TS: Hva med Danmark? Jeg har positiv erfaring med å leie en hytte i Danmark, gjerne med hage, og så bruke det som utgangspunkt for å dra på små ekspedisjoner rundtomkring. Endret 9. april 2015 av Harlekin 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. april 2015 #24 Del Skrevet 9. april 2015 Har dette noe med dialekt å gjøre da? Her hvor jeg kommer fra er krapyl et svært negativt ord, på lik linje som "jævla drittunge". Aner ikke, er fra østlandet😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #25 Del Skrevet 9. april 2015 Min mor pleide å kalle meg lille krapyl, det var kosenavn. På ingen måte negativt:)Anonymous poster hash: 1ee17...beb Jeg kaller av og til ungen min for "sjitungen min" med all kjærlighet. Hun er definitivt ikke en liten "prinsesse", men en sånn som elsker å rulle i sølen og få sand i hele håret. Så helt enig med deg, karapyl er ikke negativt så lenge det ikke brukes i en negativ setting. Jeg vil i alle fall heller ha et krapyl enn en prinsesse. 😜Anonymous poster hash: 98610...dac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 9. april 2015 Forfatter #26 Del Skrevet 9. april 2015 Takker så mye for alle tips. Jeg skal sjekke ut hoteller som er blitt nevnt Jeg har reist mye og er reisevant. Når jeg nå skal ha barnebarna med er det viktigste at de skal trives. De er åpne og sosiale, så hotell med bamseklubb etc. er ikke dumt. Det må heller ikke være for varmt for dem, så Mallorca er et godt forlag.Ja, jeg kaller dem for krapylene mine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #27 Del Skrevet 10. april 2015 Jeg er en av de som har anbefalt Alcudia. En av grunnene til at vi stortrivdes på Alcudia Pins, var nærheten til stranda. Vanligvis synes jeg det er litt stress med strender pga mye folk, bølger etc, men på denne stranda var det greit med plass, nydelig vann, lang-grundt og det var jo nærmest på hotellområdet, så det var ikke behov for å ta ned verdisaker på stranda etc. Anonymous poster hash: b9ba4...c50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #28 Del Skrevet 10. april 2015 Astrid Lindgrens verden i Sverige, eller Mummidalen i Finnland? 😊Anonymous poster hash: 824e1...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå