Gå til innhold

Farmor på ferie med barnebarn - hvor drar vi?

Zienna

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta med mine to små krapyler på 2 og 5 år på en ukes utenlandstur i slutten av mai. Er det noen av dere flinke foreldre som har tips om reisemål evt. hotell til meg? De er aktive, men veldig greie barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva slags ferie er det dere skal på da? Det er jo fint Danmark. Legoland f eks.

Anonymous poster hash: aced2...703
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan anbefale Albir og Altea... Nærhet til mange strende, kan velge mellom sandstrand eller rullestein. Det er mange parker å besøke som Mundomar og Aqualandia.. Det er en god mix av spanske, norske og engelske barn der... gode lekearealer på strendene.... tilgang til norsk lege og tannlege.... osv osv osv

Anonymous poster hash: d960d...742
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å ta med mine to små krapyler på 2 og 5 år på en ukes utenlandstur i slutten av mai. Er det noen av dere flinke foreldre som har tips om reisemål evt. hotell til meg? De er aktive, men veldig greie barn :)

Hvorfor omtaler du barnebarna dine for krapyler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Albir og Altea... Nærhet til mange strende, kan velge mellom sandstrand eller rullestein. Det er mange parker å besøke som Mundomar og Aqualandia.. Det er en god mix av spanske, norske og engelske barn der... gode lekearealer på strendene.... tilgang til norsk lege og tannlege.... osv osv osv

Anonymous poster hash: d960d...742

Jeg har selv vært flere ganger i området, men man er jo veldig avhengig av bil (tror jeg?) Og jeg tør ikke å kjøre der selv :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt godord for engler :)
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fint at det fins vanlige kallenavn på barna (barnebarna)! Vi har nok av prinser og prinsesser her til lands.

Anonymous poster hash: 65063...8f0

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vet jeg ikke om det er aktuelt for deg. Men vet om flere som tar den enkle løsningen og drar på et barnevennlig hotell med type "bamseklubb" og all inclusive på hotellet, og syns det er helt topp. Bare sol, bad og kos, slipper å tenke på å komme seg rundt så mye, barna har det topp med bading, sol og aktiviteter. Men det er jo "veldig charter" da, og trives ikke du, så er det kanskje ikke aktuelt.

2-åringen spiller det vel ikke så mye rolle for ennå, og 5-åringen er fortsatt kanskje litt liten til å få mest mulig ut av "det vanlige" som fornøyelsesparker og slikt. Men Danmark er jo flott. København med Tivoli og dyrepark blant mye annet, og har du bil så er det mange andre fine steder, det er jo ikke så stort på Sjælland. Jylland er større, men der har du Legoland, løveparken, badeland osv.

Ferierer selv utenfor Benidorm (Albir, Altea osv) hvert år, og syns vi er ganske avhengig av bilen. Men det også kommer jo an på hvor du bor, og hva du vil gjøre. Det er jo Aqualandia, Mundomar, Terra Natura, Terra Mitica (kanskje ikke for så små, og parken liker jeg ikke så godt). Min jente stortrives i Aqualandia i hvertfall, er der et par ganger hver gang. :)

Anonymous poster hash: 6377f...ccf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå vet jeg ikke om det er aktuelt for deg. Men vet om flere som tar den enkle løsningen og drar på et barnevennlig hotell med type "bamseklubb" og all inclusive på hotellet, og syns det er helt topp. Bare sol, bad og kos, slipper å tenke på å komme seg rundt så mye, barna har det topp med bading, sol og aktiviteter. Men det er jo "veldig charter" da, og trives ikke du, så er det kanskje ikke aktuelt.

Jeg tenker også at dette kan være en grei løsning, hvis du har lyst til å gjøre det enklest mulig.

Det er ikke det mest spennende i verden, men med en femåring og særlig en toåring kan det være greit å gjøre det enklest mulig. Et pluss er jo at det går an å få tak i ganske rimelige turer utenom sesongen.

Jeg skal selv på tur med to små barn, og betalte 6000 kroner for en toroms leilighet på et veldig barnevennlig hotell (med lekerom, stort barnebasseng-område, lekeplasser og strand rett i nærheten) i Hellas. Det blir nok ikke verdens mest spennende ferie sett fra et voksenperspektiv, men for barna tipper jeg at det er midt i blinken. Hadde de vært litt større ville jeg ha sett på litt andre destinasjoner, men med småbarn trumfer praktiske hensyn det meste. De er jo ikke så opptatt av severdigheter og kulturliv ennå, de vil helst leke og bade...

Vi er også mye i Albir/Altea og synes det er topp, og det går jo busser der også, men alt i alt er det mye greiere med bil der for å komme seg rundt.

Anonymous poster hash: b8dc8...a96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2-åringen spiller det vel ikke så mye rolle for ennå, og 5-åringen er fortsatt kanskje litt liten til å få mest mulig ut av "det vanlige" som fornøyelsesparker og slikt. Men Danmark er jo flott. København med Tivoli og dyrepark blant mye annet, og har du bil så er det mange andre fine steder, det er jo ikke så stort på Sjælland. Jylland er større, men der har du Legoland, løveparken, badeland osv.

Ferierer selv utenfor Benidorm (Albir, Altea osv) hvert år, og syns vi er ganske avhengig av bilen. Men det også kommer jo an på hvor du bor, og hva du vil gjøre. Det er jo Aqualandia, Mundomar, Terra Natura, Terra Mitica (kanskje ikke for så små, og parken liker jeg ikke så godt). Min jente stortrives i Aqualandia i hvertfall, er der et par ganger hver gang. :)

Jeg tenkte også på "bamseklubb"-hotell.

Det vi gjorde sist sommer var å bo på et slikt hotell, men vi droppet all inclusive slik at vi ikke ble "bundet" til hotellet, men spise de fleste måltider utenfor hotellet, samt at vi leide bil og fartet rundt.

Jeg var veldig fornøyd med ferien og følte vi fikk det beste fra "to verdener".

Anonymous poster hash: c730a...634

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du tenker på noe a la Sydenferie, kan jeg anbefale Alcudia, Mallorca. Vi var det i fjor høst. Bodde på Alcudia Pins som har alt man måtte ønske seg når man reiser med barn.

Tenker du på noe nærmere, synes jeg Dyreparken i Kristiansand er helt fantastisk! Passer for både barn og voksne og man kan fint bruke 4 dager inne i parken uten å bli lei. I tillegg går det sn å ta et par dager til bading på nystarta eller noe sånt. Er annet alternativ er Astrid Lindgrend verden i Småland, men usikker på hvor lett det er å komme seg dit uten bil. Men det er et fantastisk sted!

Anonymous poster hash: b9ba4...c50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En tur med danskebåten er også stas i den alderen:)

Anonymous poster hash: 3a11a...be6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du tenker på noe a la Sydenferie, kan jeg anbefale Alcudia, Mallorca. Vi var det i fjor høst. Bodde på Alcudia Pins som har alt man måtte ønske seg når man reiser med barn.

Tenker du på noe nærmere, synes jeg Dyreparken i Kristiansand er helt fantastisk! Passer for både barn og voksne og man kan fint bruke 4 dager inne i parken uten å bli lei. I tillegg går det sn å ta et par dager til bading på nystarta eller noe sånt. Er annet alternativ er Astrid Lindgrend verden i Småland, men usikker på hvor lett det er å komme seg dit uten bil. Men det er et fantastisk sted!

Anonymous poster hash: b9ba4...c50

Der er jeg helt enig, bodde på Pinsen i Alcudia både i 2012og 2013 og tro meg dit skal vi igjen, har 4 barn forresten og det er den mest barnevenlige plassen jeg har vært på, minste var 2 år. Der er badebasseng for 0-2 åringer, 2-4 åringer og 3-6 og ett stort for alle, pluss der er bamseklubb og god mat :))) gleder meg t neste gang jeg ska dit :))

Anonymous poster hash: aece4...891

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det fins vanlige kallenavn på barna (barnebarna)! Vi har nok av prinser og prinsesser her til lands.

Anonymous poster hash: 65063...8f0

Er det greit å kalle småbarna for drittungene og monstrene også nå da, når man ikke liker å bruke kallenavn som prinser og prinsesser? Håper ikke noen kaller barna eller barnebarna sine for så stygge og negative kallenavn så de hører det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Er det greit å kalle småbarna for drittungene og monstrene også nå da, når man ikke liker å bruke kallenavn som prinser og prinsesser? Håper ikke noen kaller barna eller barnebarna sine for så stygge og negative kallenavn så de hører det.

Krapyler er da bare sjarmerende, vi ble kalt dette av våre besteforeldre daglig som små😊 forbinner de bare med kos og kjærlighet

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krapyler er da bare sjarmerende, vi ble kalt dette av våre besteforeldre daglig som små😊 forbinner de bare med kos og kjærlighet

Har dette noe med dialekt å gjøre da? Her hvor jeg kommer fra er krapyl et svært negativt ord, på lik linje som "jævla drittunge".
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal du reise alene med barna? Og har de reist før? Jeg var nettopp på tur med min toåring, det gikk veldig greit, men jeg må si at han hadde lite utbytte av det. Han koste seg der vi var, men ble utrolig sliten av alle inntrykkene og reisen. Jeg tror barna hadde kost seg mer en uke hos farmor med dagsturer rundtom noen av dagene.

Anonymous poster hash: 4cd7c...86f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor pleide å kalle meg lille krapyl, det var kosenavn. På ingen måte negativt:)

Anonymous poster hash: 1ee17...beb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du henge deg opp i det?

Da jeg leste ts hovedinnlegg var min første tanke, så heldige de barna er som har besteforeldre som vil tilbringe en uke med dem, og i tillegg skal reise utenlands!! Hadde ønsket mine barn hadde det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...