Gå til innhold

Kjemi 1 eksamen - forsøk

Gjest Christina146

Anbefalte innlegg

Gjest Christina146

Hei!

Jeg skal ha privatiseksamen i kjemi 1 snart, men jeg får ikke gjennomført forsøkene(jeg har ringt rundt diverse skoler for å høre om jeg kunne hospitere, alle sa nei:()

Jeg tar nettstudie, og det er lagt opp slik at vi skal se video av forsøkene. Jeg tenkte å ta notater til. Men jeg er usikker på om dette er tilstrekkelig.. Jeg har ikke vært i et laboratorie før, og har ikke sett en byrette osv in real life. Aner ikke hvordan jeg skal håndtere utstyret. Alt blir på en måte bare med teorien til eksamenforsøket.

Dette gjør meg nesten nervøs inn til benet. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få kontroll på dette til eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel. Jeg har jo gjort lab når jeg hadde kjemi. Laben bør ha briller og frakker tilgjengelig, skal du utføre forsøk eller fortelle om de? Titrering er en standard lab øvelse iallefall, og fortynning av løsninger. Sørg iallefall for at du har det på plass. Mye mol regning når jeg tok skriftlig eksamen for et par år siden. Har du et laboratorie i nærheten som ikke er på skole? Mattilsynet eller kommunale vannverket eller noe? Rart skolene ikke vil hjelpe deg, smålig av de....

Jeg kan prøve å forklare noen forsøk for deg i morra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Vel. Jeg har jo gjort lab når jeg hadde kjemi. Laben bør ha briller og frakker tilgjengelig, skal du utføre forsøk eller fortelle om de? Titrering er en standard lab øvelse iallefall, og fortynning av løsninger. Sørg iallefall for at du har det på plass. Mye mol regning når jeg tok skriftlig eksamen for et par år siden. Har du et laboratorie i nærheten som ikke er på skole? Mattilsynet eller kommunale vannverket eller noe? Rart skolene ikke vil hjelpe deg, smålig av de....

Jeg kan prøve å forklare noen forsøk for deg i morra ;)

Det kunne jo vært noe! Men jeg ville nok ikke turd å prøve meg alene på blandinger og slikt, jeg kan det på en måte bare etter boken. Eller tenkte du for å bli kjent med utstyret og slikt? :)

Jeg har funnet frem de forsøkene i boken(jtarmå lære de som fylkeskommunen legger ut som øvinger for privatister.) Der står det for eksempel molekylbygging, reaksjonsfart osv. (Og titrering). Men det er flere eksempler, så jeg vet ikke helt hvilke jeg skal fokusere på å lære meg.

Det hadde vært knall om du kunne gått gjennom noen forsøk med meg! Setter veldig stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Jeg vet ikke helt om vi skal utføre eller fortelle, jeg hører det varierer. Men jeg tenker jeg må ta utgangspunkt i at vi må utføre, så er jeg på den sikre siden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...