Gå til innhold

Foreldrepenger fra Lånekassen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg har fant nylig ut at jeg er gravid med termin i nov/des. Jeg er ferdig med bachelorgraden min nå til sommeren, og hadde planer om å forbedre noen fag før jeg søkte på master.

Jeg lurer på hva jeg må gjøre for å ha rett på foreldrepenger fra Lånekassen? Jeg leter for tiden etter en deltidsjobb, men det blir knapt med tid for å fullføre hvis jeg skal oppfylle vilkårene til "vanlige" foreldrepenger. Jeg er ganske sikker på at snittet mitt ikke er høyt nok som det er til å komme inn på master, så vurderer å søke noe annet, men er jeg nødt til å fortsette på det studiet når permisjonen min er ferdig?

Noen som vet?



Anonymous poster hash: c903d...569
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! Jeg prøvde å lete etter avsnittet der det står at jeg ikke må fortsette / evt tilbakebetale, men fant ikke på nettsiden.



Anonymous poster hash: c903d...569
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Så lenge du er oppmeldt gjør det ingenting. Det er jo et stipend. Jeg jobbet ikke, fikk litt hetta så meldte meg opp til nettstudie. Det kostet litt, men jeg fikk hvertfall foreldrepenger. Det studiet fortsetter jeg ikke på til høsten.

Anonymous poster hash: e63ee...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg opp til et hvilket som helst fulltidsstudium og betal semesteravgiften, så får du støtte i 10 måneder. Kan være greit å i tillegg søke permisjon fra studiet grunnet fødsel.

Anonymous poster hash: 8b34f...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...