Gå til innhold

Søke høyskoleutdanning - går dette ann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er en mulighet for å komme inn på studie som krever studiekompetanse uten at jeg har dette. Altså, et studie med få søkere, kan jeg da komme inn hvis de ikke får fylt opp plassene sine? Har yrkesfaglig utdanning med 2 års ansiennitet.



Anonymous poster hash: e37cf...6e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Alternativet til studiekompetanse er realkompetanse, men det er ikke slik at de fyller opp med ukvalifiserte om det skulle være flere studieplasser.



Anonymous poster hash: bcd16...eb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du søke på realkompetanse. For å bli immatrikulert må du oppfylle kravene for å kunne bli student.



Anonymous poster hash: 2e66c...3a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er en mulighet for å komme inn på studie som krever studiekompetanse uten at jeg har dette. Altså, et studie med få søkere, kan jeg da komme inn hvis de ikke får fylt opp plassene sine? Har yrkesfaglig utdanning med 2 års ansiennitet.

Anonymous poster hash: e37cf...6e2

Sjekk om du fyller kravene på bakgrunn av realkompetanse i stedet.

En annen mulighet er å sjekke ut 23/5-regelen hvis du er over 23 år og har jobbet/gått skole i fem år. Jeg kom inn på høyere bakgrunn pga 23/5, men måtte da ta norsk og historie som privatist siden jeg manglet nok timer.

Anonymous poster hash: b0178...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du fyller kravene på bakgrunn av realkompetanse i stedet.

En annen mulighet er å sjekke ut 23/5-regelen hvis du er over 23 år og har jobbet/gått skole i fem år. Jeg kom inn på høyere bakgrunn pga 23/5, men måtte da ta norsk og historie som privatist siden jeg manglet nok timer.

Anonymous poster hash: b0178...528

23/5 gir studiekompetanse. TS skriver at h*n ikke har studiekompetanse.

Det er kun to veier inn til høyere utdanning:

-Studiekompetanse

-Realkompetanse

Anonymous poster hash: bcd16...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...