Gå til innhold

Ting du var redd for som barn, men ikke skjønner hvorfor i dag (alt mulig)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan starte, og skriv gjerne om dere synes det er rart :P
- Toalett (redd for vannet, og for å bli dratt ned) og jeg hatet nye toalett, fordi jeg var redd hvilken lyd som komme fra den
- Zelda spillet.. jeg kunne ikke være alene i huset når jeg nermet meg de zombiene..
- Sprekker, i gulv og vegger
- Likte ikke å stå med bena på gulvet, var redd for svære edderkopper under vasken, senga..som kunne dra meg under.

Anonymous poster hash: 60468...c6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa hadde overbevist meg om at Spice Girls var do-draugen og at de kom opp av doen hvis jeg tissa når jeg ikke hadde skrudd på lyset. Var livredd for spice-girls.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var livredd for

- Dodraugen

- Dinosaurer (Så Jurassic Park ulovlig når jeg var fem (??!) )

- Vannpytter (oversvømmelse ^^)
- Torden

Anonymous poster hash: 7b410...d80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg var livredd faren til den ene filletanta mi, av en eller annen uvisst grunn. :klo:

Ingen kan fatte og begripe det heller, for han var en kjempesnill mann og bare superkoselig, men jeg syntes han var dritskummel.
Det verste var at jeg syntes han var litt småskummel også da jeg ble eldre, helt frem til han døde for ti års tid siden... :sjenert:

-Den ene kjellerboden vår der jeg vokste opp, det var ikke lys i den og så hadde den aldri blitt ferdig bygget, slik at man så rett inn i isolasjonen i veggene. Den var bare skummel, ingen spesiell grunn :P

Utenom det var jeg livredd for forandringer, enten i livsituasjon eller ved plutselige endringer i planer, men det skjønner jeg på en måte fortsatt fordi jeg er helt lik i dag. Hva det kommer av aner jeg ikke, men min mor har en mistanke om at det skyldes mine foreldres skilsmisse... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var livredd for russ, uten at jeg visste helt hva det var. Jeg husker på barneskolen så forberedte lærerene våre oss på at russen skulle komme, og fortalte oss ting de kunne gjøre, som å kaste egg og brus på oss. Av en eller annen grunn så jeg for meg roboter fra en annen planet, som lignet på Daleker, og de hadde en hånd som snurret rundt i ring som de kastet egg med...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Toalettet hos mormor og morfar. Det lagde mye mer lyd enn vårt eget

*Verdens undergang. Jeg var helt sikker på at jordkloden skulle sprenge, huset vårt kom til å bli tatt av en flodbølge og en meteoritt skulle treffe bakken - alt på en gang, hver eneste natt!

*Katter. Jeg elsket dem, men var livredd for at de skulle bite meg (problemet løste seg da jeg fikk min egen katt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt småredd minibanken faktisk. Husker jeg syntes det virket såå vanskelig å skulle stå der og ta ut penger- det kom jeg aldri i livet til å klare på egen hånd. Mamma måtte love meg at hun skulle være med når jeg ble voksen nok til å få mitt eget kort. Dagen kom og den 'frykten' ble raskt borte gitt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var kjemperedd for å sette bena på gulvet når jeg skulle stå opp fra senga, fordi jeg følte at "noe" skulle ta tak i dem og dra meg innunder.

Også var jeg kjemperedd for Anders Lange, som jeg trodde het Anne Slange. Stadig var det noe om Anne Slange på nyhetene, og jeg skjønte på foreldrene mine at det ikke førte noe godt med seg. :fnise:

Anonymous poster hash: 0d039...f76
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk i barnehagen var den en eldre gutt som overbeviste meg om at blader som har visnet slik at de blir "gjennomsiktige" med sånn trådaktig mønster (nerver?) i, var døde ørner. 😨

Aner ikke hvordan det skulle funke men jeg var dritredd for de "ørnene" og det tok mange år før jeg faktisk tenkte over saken og innså at det måtte være feil.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var livredd for å sette beina ned på gulvet fra senga. Ble helt skjelven i kroppen, full av panikk. Tok sats og løp som om djevelen sjøl lå under senga mi! Hadde det sånn helt til jeg var 13 år...

Var livredd for halvdekkende trapper, spilte ingen rolle om det var noen som gikk med meg eller ei- jeg løp så fort jeg kunne opp/ned! Er fremdeles redd for halvdekkende trapper den dag i dag også (i en alder av 22 år, passe flaut...) men dog kun når jeg er helt alene.

Anonymous poster hash: b88dc...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest celine

Skummel musikk, slik som Bojarenes Inntogsmarsj (vignetten til ønskekonserten :fnise: ) Ble livredd og gjemte meg under stuebordet.

Ellers har jeg et barn som var livredd ballonger, i en viss alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vaskehall på bensinstasjonene, satt inni bilen en gang mens den ble vaska og var livredd da jeg kom ut :C

Også undervannsverden på Super Mario 64, den ålen som satt inni båten der var helt jævli skummel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var livredd for å gå ned i den mørke kjelleren i huset vårt, stor kjeller med mange mørke rom. Lysbryteren var nede, så jeg måtte slå av lyset før jeg sprang opp trappa, det var skikkelig ekkelt.

Jeg var også sikker på at det var skumle ting i skapet på rommet mitt og iallfall under sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stinky.jpg

STINKY fra Mummitrollet. Litt Heksa og Hufsa også, men aller mest Stinky. Tåler han ikke selv den dag i dag.
:sjokkbla:

Endret av Sofia123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker jeg lånte en barnebok på biblioteket om gjenferd. Var formet som en faktabok. Der stod det at rett før folk dør kan de åpenbare seg som et spøkelse og besøke deg. Jeg var livredd for at pappa som ikke bodde med oss skulle vise seg som et spøkelse for meg og så dø. Kanskje ikke helt riktig litteraur for et barn, men det var nå en barnebok.

Anonymous poster hash: 7589d...0d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Doer som hang på veggen. Dritredd for at den skulle falle ned.

Naboen min, for nabogutten(Som er litt eldre enn meg.) Sa at han hadde barn i fengsel nede i kjelleren og åt dem.

Ein viss garasje. Den samme nabogutten sa at viss eg gjekk ned til den garasja, ville eg bli tappa på flaske.

Kjæresten til søskenbarnet mitt. Han er jo berre kul.

Stankelbein.

Hufsa og vinterkvinnen(elns.) frå mummitrollet.

Sove, for eg var redd for at The ring jenta skulle ete opp golvet mitt når eg sov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loftsdøra på rommet mitt. Hadde mareritt om skumle greier inne på loftet. Også ble jeg livredd etter å ha sett musikkvideoen av Michael Jackson. Trodde svartedauen fantes fortsattxD var generelt livredd Michael Jackson fordi jeg synes han så skummel ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...