AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Del Skrevet 6. april 2015 Hei. Jeg er i en situasjon der jeg har blitt flyttet fra min opprinnelige arbeidssted, til en annen. Ingen "god" begrunnelse til det, og har siden jeg fikk beskjed om det mistet litt tillitten til ledelsen. Mye på grunn av at jeg har gravd og spurt mye og fått høre at jeg ikke trengte å bekymre meg. Så ut av det blå fikk jeg beskjed om at jeg ble flyttet. Jeg har nå en legeerklæringing som sier at arbeidsgiver er nødt til å tilrettelegge for meg slik at jeg ikke blir sykemeldt pga en diagnose. Og slik som forholdene på jobb er nå er det uutholdelig å være der. Det er baksnakking, jeg blir prøvd presset ut av kolleger, og jeg blir utnyttet i og med jeg er den siste inn på plassen. Jeg har mange ganger prøvd å prate med leder, uten hell. H"n sier at h*n tar det til etteretning og skal prøve å finne en løsning... men det er alt.. ingen handling. Nå har jeg gått slik noen måneder og er helt utslitt. Til slutt så klarte jeg ikke mer.... jeg sykmeldte meg. Jeg har prøvd å ha en åpen dialog med arb.giver, men det skjer virkelig ingenting. Skjønner ene alternativet er å "bare" skiftet jobb... men med barn, lån og ingen utdanning på papiret er det ikke bare bare å finne seg ny jobb. Og jeg mener arbeidsgiver kan gjøre noe i dette tilfellet.... Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre ? Jeg har jo legeattest, så noen rettigheter må jeg jo ha ? Anonymous poster hash: 1955c...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #2 Del Skrevet 6. april 2015 Det høres ut som en relativt stor arbeidsplass? Dette er noe for bedriftshelsetjenesten dersom bedriften din har det. Kjenner flere som sliter med det samme, dem forblir sykemeldt. Men når det har gått 6 mnd kaller nav inn til dialogmøte. Da må arbeidsgiver stille. Og arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge så lenge det er mulig. Kulturendring må nok ofte til for at det skal skje noe... Anonymous poster hash: 28201...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Del Skrevet 6. april 2015 Arbeidsgiver kan ikke lage en ny stilling som passer til deg, du er ansatt for å dekke arbeidsgivers behov. På den annen side har arbeidsgiver har plikt til å forsøke å legge til rette for deg ved sykdom innenfor gitte rammer. Dette gjerne av kortvarig karakter. Det du nevner med baksnakkelser og dårlig trivsel virker lite relatert til sykdom, men mer som enten et arbeidsmiljøproblem, eller et problem som er knyttet til deg. Anonymous poster hash: 5bebe...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illie Skrevet 6. april 2015 #4 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg forstår det ikke blir laget en ny stilling til meg. Vi er en stor bedrift, og arbeidsgiver har muligheter til å flytte meg innad, innenfor samme stillingskode. Rulleringen av arbeidssted ble introdusert som en prøveordning, men som etter å ha blitt flyttet, blitt til en permanent løsning. Noe jeg har stilt spørsmålstegn til, men noe klart svar får man ikke. Har det noe med meg å gjøre burde jeg jo få en forklaring på hva jeg gjør som får meg til å bli flyttet. Når man dag inn og dag ut opplever slikt dårlig arbeidsmiljø som er på den plassen har jeg blitt sykere. Det er også andre og tyngre arbeidsoppgaver på den nye plassen. Legen har hatt møte med arbeidsgiver og det ble det jo selvfølgelig lovt gull og grønne skoger fra dems side,,, men ingenting har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå