Gå til innhold

Hva betyr "åpent"?

Ruth_87

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har generell studiekompetanse, men ikke pga at jeg ha fullført videregående eller tatt de 6 obligatoriske fagene. Men man kan også få generell studiekompetanse pga ett år fullført på høyskole. (se samordnaopptakk)

Jeg har i ett år på høyskolen og har derfor generell studiekompetanse. Men da har man ikke konkuransepoeng. Man har kun generell kompetanse, så om det gå på karakterer på ett studie - så er jeg ikke med i den konkuransen.

I allefall er mitt spørsmål følgen:

- Når jeg plugger inn studieønskene på samordnaopptak, står det bak studiene hva som var karakter grensen ved forrige opptak. Noe studier står det "alle" på. Det vil si at alle som var kvalifisert for studie fikk opptak. Men det er noe som det står bare "åpent" på.

Hva betyr det??

Takknemlig for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som du sier at de studiene som står "alle" på, vil si at alle kvalifiserte for studie får opptak. Altså alle kan søke hvis de har generell studiekompetanse. Når det står "åpent" vil det si at alle som søker vil få tilbud om plass. Ser du forskjellen??

Det var hvert fall det jeg har fått beskjed om, men det er en del år siden. Men det betyr vel det samme :P

Anonymous poster hash: ff5ea...e25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret :)

Dumt spørsmål, men bedre å vite helt sikkert enn å anta noe. Det var noe i den rettningen jeg tenkte at det var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmål er dumme :) Jeg er ikke 100% sikker altså, så hvis du skal være heeelt sikker, så kan du jo ringe til samordna opptak :)

Lykke til.

Anonymous poster hash: ff5ea...e25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...