AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg ønsker å flytte til USA for å ta en bachelorgrad der, men er klar over at prosessen er LANG... Det ene jeg lurer på er i forhold til anbefalingsbrev; jeg har to lærere siste året mitt på vgs (gikk vg3 påbygg) jeg vet ville gitt meg meget gode anbefalinger - men hvordan er prosessen for dem? Mottar de en epost der de kun skriver en anbefaling om meg og mine resultater og engasjement? Og hvor viktig er det å ha vært engasjert i elevråd/politisk osv...? Ser det blir nevnt på ANSA - spør her inne fordi jeg ønsker et svar som er mer av personlig erfaring.. Og dette essayet, hva skriver man om, - for det er jo et motivasjonsbrev som skal skrives i tillegg som skal handle om meg som person. Hva er så essayet for? Hvordan var det i forhold til støtte hos lånekassen? Har hørt man ikke får støttet "freshman year"fordi det minner for mye om siste året på vgs. Gjelder dette fortsatt, i såfall hvordan i all verden skal man klare seg uten lån? Får man nok lån til å betale bopel/mat samt ha litt å leve på ekstra i mnd? Er villig til å jobbe ved siden av, men vet ikke om det er muligheter for det en gang når man bare studerer. Ønsker rett og slett litt info om søknadsgangen, praktiske saker osv.. Ser for meg å studere i Florida. Takk for alle svar. Og ja, har planer om å studere ingeniør muligens.. Anonymous poster hash: a1f0e...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. april 2015 #2 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Du bor og spiser på colleget, derfor det er skolepenger. Det jeg vil anbefale deg er den store stipend og legathåndboken (hvis den fremdeles gies ut) og begyn å søke på stipend og legater nu et år i forveien, ta deg god tid med søknadene. Ei jeg kjenner finansierte sin collegeutdanning ved et women only college på den måten og ut fra det hun fortalte så var de fire årene utdanningshimmelen på mangt et vis. Hun kom hjem med master i Sosialantropologi og bachelor i Spansk. Endret 6. april 2015 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå