Gjest Castielz Skrevet 7. april 2015 #21 Skrevet 7. april 2015 Og jeg har hatt en tøff oppvekst, en enda tøffere ungdomstid, har 5 tunge autoimmune diagnoser, og beit tennene sammen på jobb inntil jeg nesten døde. Da fikk jeg beskjed om å enten slutte jobbe, eller å forklare barna mine hvorfor jeg valgte å ta livet av deres mor. Ja, jeg kan utføre en eller annen form for jobb, kan du gi meg en? Jeg må jobbe hjemmefra med fleksitid, og på grunn av dette kan jeg ikke ha tidsfrister og produksjonskrav. Anonymous poster hash: 5284e...de4 Nå skal det nevnes at jeg siktet til unge, med "psykiske" problemer, les: latskap og vondt i viljen. Har man fysiske begrensninger, så sier det seg selv at da blir ting verre, men var ikke disse jeg siktet til, heller ikke disse TS siktet til, slik jeg tolket det.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #22 Skrevet 7. april 2015 Nå skal det nevnes at jeg siktet til unge, med "psykiske" problemer, les: latskap og vondt i viljen. Har man fysiske begrensninger, så sier det seg selv at da blir ting verre, men var ikke disse jeg siktet til, heller ikke disse TS siktet til, slik jeg tolket det. Du har ikke særlig kompetanse på psykiske lidelser, skjønner jeg. Anonymous poster hash: b1624...878 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #23 Skrevet 7. april 2015 Hadde du stått på gaten uten et sted å bo og uten en eneste krone fra staten hadde du arbeidet du også. Folk har det for godt i Norge. Anonymous poster hash: 1b851...cc3 Nei.Da hadde jeg avsluttet livet. Anonymous poster hash: 1df9e...b83
Gjest Castielz Skrevet 7. april 2015 #24 Skrevet 7. april 2015 Du har ikke særlig kompetanse på psykiske lidelser, skjønner jeg.Anonymous poster hash: b1624...878 Ikke annet enn dem jeg selv har
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #25 Skrevet 7. april 2015 Ja, jeg kan utføre en eller annen form for jobb, kan du gi meg en? Jeg må jobbe hjemmefra med fleksitid, og på grunn av dette kan jeg ikke ha tidsfrister og produksjonskrav. Anonymous poster hash: 5284e...de4 Kan dette være noe? De ble nylig laget en tråd om denne typen jobb her på KG, det er et reelt firma og lønna er visstnok grei også. http://www.finn.no/finn/job/fulltime/result?sort=0&keyword=lionbridge Men søknadsfrisen går snart ut, så om du er interessert må du kaste deg rundt og søke med en gang. Anonymous poster hash: 588bd...4b3
FruRaeder Skrevet 7. april 2015 #26 Skrevet 7. april 2015 De har ikke opplevd denne "dritten" du snakker om, fordi vi har det alt for enkelt her. Slutt å syk og kom deg på jobb!Hilsen fra en som hadde en tøff oppvekst, en enda tøffere ungdom og 2 diagnoser, men som fremdeles biter tennene sammen og jobber fordi og ikke gjøre det er en skam og flaut, noe det burde være! Så fint for deg, men jeg er så lei av alle som kommer med den kommentaren. Du er slettes ikke alene, og vi har alle forskjellige følger og ettervirkninger av vår barndom. Jeg kan også bite tennene mine sammen, og "ignorere" min barndom, men det er mange som har store følger, og som ikke klarer arbeidslivet på grunn av det. Det at du ikke kan forstå det, viser bare at du mangler empati og forståelse for andre enn deg selv. Det finnes mange andre grunner for sykemelding og uføretrygd. Arbeidsskade, kroniske smerter, handikap, skjulte sykdommer. Listen er lang. De fleste som kan jobbe, gjør det. Det er langt mer penger å hente i en jobb, enn hos NAV.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #27 Skrevet 7. april 2015 Det jeg prøvde å få frem er at om de som fortjente sykemelding fikk det, og bare de, så ville kanskje befolkningen respektert alle som var sykemeldte. Både de som var langtids og korttidssykemeldte. Det kommer ikke til å skje når sykemeldinger deles ut til alle som kanskje føler for en. Jeg tror det ligger mye i dette. Folk opplever vel at det er i letteste laget å få innvilget sykemeldinger, av den korte eller lange sorten, og da svekkes tilliten til systemet. Derfra er veien kort til å anta at andre heller sikkert ikke er så syke, og så har vi det gående (er med andre ord ikke enig i slike fordommer, men forstår hvordan de kan oppstå). Anonymous poster hash: 72b25...772
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #28 Skrevet 7. april 2015 Nå skal det nevnes at jeg siktet til unge, med "psykiske" problemer, les: latskap og vondt i viljen.Har man fysiske begrensninger, så sier det seg selv at da blir ting verre, men var ikke disse jeg siktet til, heller ikke disse TS siktet til, slik jeg tolket det. Slik jeg tolker trådstarters innlegg, snakket hun om fysiske begrensninger. Trådstarter er lei av å få kommentarer om at "når du klarer noe fysisk en gang innimellom (gå på kino, vaske vinduer, stå på beina, bør du klare noe annet fysisk også (jobbe)". Er så lei av den strofen. " Du klarer jo å gå på kino, da bør du klare å jobbe også! " " Du klarer å gå på en konsert, da bør du klare jobb også! " " Du klarer stå på bena, så da bør du klare jobb også! " Også videre! Møkk lei!Når du lever et liv i smerter/ubehageligheter/*sett inn hva enn som hemmer deg* så velger man så klart ting som er positive og som tilfører mer energi.Ja, jeg hadde nok klart å presset meg til å f.eks jobbe, men det hadde ikke tatt lang tid før kroppen hadde protestert! Nei, det hadde jeg nok ikke. Hvordan skulle jeg klart å jobbe når jeg ikke klarer å stå oppreist? Har aldri sagt at det å bli sliten av jobb er grunnen til at jeg ikke kan jobbe. Jeg blir rett og slett syk. Anonymous poster hash: 5284e...de4
Gjest Fotballen Skrevet 8. april 2015 #29 Skrevet 8. april 2015 Hadde du stått på gaten uten et sted å bo og uten en eneste krone fra staten hadde du arbeidet du også. Folk har det for godt i Norge. Anonymous poster hash: 1b851...cc3 Nope. Jeg hadde valgt døden i stedet for å bli tvunget til noe jeg ikke klarer. Må le av de som er sur pga noen ikke jobber. Snakk om sytete unger xD
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå