Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så lei av den strofen.

" Du klarer jo å gå på kino, da bør du klare å jobbe også! "

" Du klarer å gå på en konsert, da bør du klare jobb også! "

" Du klarer stå på bena, så da bør du klare jobb også! "

Også videre! Møkk lei!

Når du lever et liv i smerter/ubehageligheter/*sett inn hva enn som hemmer deg* så velger man så klart ting som er positive og som tilfører mer energi.

Ja, jeg hadde nok klart å presset meg til å f.eks jobbe, men det hadde ikke tatt lang tid før kroppen hadde protestert!

  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du stått på gaten uten et sted å bo og uten en eneste krone fra staten hadde du arbeidet du også. Folk har det for godt i Norge.



Anonymous poster hash: 1b851...cc3
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du stått på gaten uten et sted å bo og uten en eneste krone fra staten hadde du arbeidet du også. Folk har det for godt i Norge.

Anonymous poster hash: 1b851...cc3

Bare et menneske som ikke har opplevd å slite psykisk/fysisk kan si noe sånt. Kom tilbake når du har erfaring og ikke uttaler deg så naivt og hjerteløst.

Anonymous poster hash: c345b...ef0

  • Liker 12
Gjest Castielz
Skrevet

Bare et menneske som ikke har opplevd å slite psykisk/fysisk kan si noe sånt. Kom tilbake når du har erfaring og ikke uttaler deg så naivt og hjerteløst.

Anonymous poster hash: c345b...ef0

Og bare en person som ikke har opplevd virkelig fattigdom/sult/ett liv på gaten kan si noe så hårreisende idiotisk.

Alle som er i stand til å jobbe burde gjøre det, om de ville eller ikke, vi har det ALT for godt her i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Og bare en person som ikke har opplevd virkelig fattigdom/sult/ett liv på gaten kan si noe så hårreisende idiotisk.

Alle som er i stand til å jobbe burde gjøre det, om de ville eller ikke, vi har det ALT for godt her i Norge.

Det er da vitterlig ingen som har sagt noe på dette. Jeg snakker om å dra SYKE mennesker ned i dritten her, noe du gjør ved å si at "alle kan jobb, folk har det for bra" osv osv

Anonymous poster hash: c345b...ef0

  • Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Det er da vitterlig ingen som har sagt noe på dette. Jeg snakker om å dra SYKE mennesker ned i dritten her, noe du gjør ved å si at "alle kan jobb, folk har det for bra" osv osv

Anonymous poster hash: c345b...ef0

De har ikke opplevd denne "dritten" du snakker om, fordi vi har det alt for enkelt her.

Slutt å syk og kom deg på jobb!

Hilsen fra en som hadde en tøff oppvekst, en enda tøffere ungdom og 2 diagnoser, men som fremdeles biter tennene sammen og jobber fordi og ikke gjøre det er en skam og flaut, noe det burde være!

Skrevet

Hadde du stått på gaten uten et sted å bo og uten en eneste krone fra staten hadde du arbeidet du også. Folk har det for godt i Norge.

Anonymous poster hash: 1b851...cc3

Nei, det hadde jeg nok ikke. Hvordan skulle jeg klart å jobbe når jeg ikke klarer å stå oppreist?

  • Liker 2
Skrevet

Og bare en person som ikke har opplevd virkelig fattigdom/sult/ett liv på gaten kan si noe så hårreisende idiotisk.

Alle som er i stand til å jobbe burde gjøre det, om de ville eller ikke, vi har det ALT for godt her i Norge.

Så klart, de som kan bør jobbe. Bare fordi jeg "kan" presse kroppen til å jobbe et par uker en gang i året så betyr ikke det at jeg kan jobbe for å tjene til livsopphold.

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke opplevd denne "dritten" du snakker om, fordi vi har det alt for enkelt her.

Slutt å syk og kom deg på jobb!

Hilsen fra en som hadde en tøff oppvekst, en enda tøffere ungdom og 2 diagnoser, men som fremdeles biter tennene sammen og jobber fordi og ikke gjøre det er en skam og flaut, noe det burde være!

Hvor syk må man egentlig være før det er greit for deg? Hm? Kan like gjerne legge ned hele NAV, da? For alle er jo friske nok til å jobbe.

Anonymous poster hash: c345b...ef0

  • Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Hvor syk må man egentlig være før det er greit for deg? Hm? Kan like gjerne legge ned hele NAV, da? For alle er jo friske nok til å jobbe.

Anonymous poster hash: c345b...ef0

De aller fleste er flinke nok til å utføre en eller annen form for jobb ja, men som sagt, vi har det alt for enkelt her til lands.

Skrevet

Tror folk sier sånt fordi det faktisk er ganske lett å få en sykemelding fordi man er ganske sliten. Da tror de at alle som er sykemeldt for psykiske plager eller kroniske smerter bare er slitne. Hvis det ble skjerpet inn på når man faktisk hadde rett på sykemelding hadde det nok vært mindre fordommer mot de som faktisk var syke. Da hadde det vært liten sjanse for at de faket.

Har selv vært deprimert og ble 50 % studieufør og det hjalp veldig å kunne jobbe bare litt. Jeg gjorde ting som ga meg energi så jeg kunne bli frisk, og valgte bort ting som tappet for energi og ville videreført sykdommen.

Jeg fikk tilbud om sykemelding fordi jeg hadde øyekatar og det var litt ubehagelig å være i et lyst rom. Da får folk faktisk ta å skjerpe seg litt om de ikke takler en dag med litt ubehag i jobben.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk tilbud om sykemelding fordi jeg hadde øyekatar og det var litt ubehagelig å være i et lyst rom. Da får folk faktisk ta å skjerpe seg litt om de ikke takler en dag med litt ubehag i jobben.

Det her er ikke snakk om en dag. Snakker om vi som ikke kan jobbe i det hele tatt eller veldig lite. Selv om man sier at det skal bli enklere for folk å jobbe så er det ikke mange arbeidsgivere som vil ha en som kan jobbe 10-20% fordelt utover uka. Her er det nok lettere om man er i jobb før man blir syk.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du stått på gaten uten et sted å bo og uten en eneste krone fra staten hadde du arbeidet du også. Folk har det for godt i Norge.

Anonymous poster hash: 1b851...cc3

Hehe, du tror alle i fattige land klarer å jobbe?

Gratulerer med tom hjerne.

Anonymous poster hash: 43322...6b1

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av den strofen.

" Du klarer jo å gå på kino, da bør du klare å jobbe også! "

" Du klarer å gå på en konsert, da bør du klare jobb også! "

" Du klarer stå på bena, så da bør du klare jobb også! "

Også videre! Møkk lei!

Når du lever et liv i smerter/ubehageligheter/*sett inn hva enn som hemmer deg* så velger man så klart ting som er positive og som tilfører mer energi.

Ja, jeg hadde nok klart å presset meg til å f.eks jobbe, men det hadde ikke tatt lang tid før kroppen hadde protestert!

Alle blir slitene av å jobbe.

Anonymous poster hash: cbb12...9fe

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, du tror alle i fattige land klarer å jobbe?

Gratulerer med tom hjerne.

Anonymous poster hash: 43322...6b1

Nåja, grensen for å bli hjemme er nok endel høyere når valget er å sulte i hæl ;)

Anonymous poster hash: cbb12...9fe

  • Liker 2
Skrevet

Alle blir slitene av å jobbe.

Anonymous poster hash: cbb12...9fe

Har aldri sagt at det å bli sliten av jobb er grunnen til at jeg ikke kan jobbe. Jeg blir rett og slett syk.

Skrevet

Det her er ikke snakk om en dag. Snakker om vi som ikke kan jobbe i det hele tatt eller veldig lite. Selv om man sier at det skal bli enklere for folk å jobbe så er det ikke mange arbeidsgivere som vil ha en som kan jobbe 10-20% fordelt utover uka. Her er det nok lettere om man er i jobb før man blir syk.

Det jeg prøvde å få frem er at om de som fortjente sykemelding fikk det, og bare de, så ville kanskje befolkningen respektert alle som var sykemeldte. Både de som var langtids og korttidssykemeldte. Det kommer ikke til å skje når sykemeldinger deles ut til alle som kanskje føler for en.

Jeg vet veldig godt at mange ikke kan jobbe pga ulik sykdom og de skal få lov til å kose seg så mye de orker uten dårlig samvittighet. Det er stor forskjell på filmkveld/hagearbeid/trening og jobb.

  • Liker 1
Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Gi faen i sjalu mennesker. De slutter aldri å syte. Har de det så jævlig på jobb at de hakker på de som ikke har jobb så skaff dere en ny jobb. Eller slutt å jobbe hvis det er så urettferdig at alle ikke kan jobbe. "Buhuhuhu jeg må jobbe! Da må du også! Ellers er det urettferdig!"

Endret av iBiteU;)
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke opplevd denne "dritten" du snakker om, fordi vi har det alt for enkelt her.

Slutt å syk og kom deg på jobb!

Hilsen fra en som hadde en tøff oppvekst, en enda tøffere ungdom og 2 diagnoser, men som fremdeles biter tennene sammen og jobber fordi og ikke gjøre det er en skam og flaut, noe det burde være!

Og jeg har hatt en tøff oppvekst, en enda tøffere ungdomstid, har 5 tunge autoimmune diagnoser, og beit tennene sammen på jobb inntil jeg nesten døde.

Da fikk jeg beskjed om å enten slutte jobbe, eller å forklare barna mine hvorfor jeg valgte å ta livet av deres mor.

De aller fleste er flinke nok til å utføre en eller annen form for jobb ja, men som sagt, vi har det alt for enkelt her til lands.

Ja, jeg kan utføre en eller annen form for jobb, kan du gi meg en?

Jeg må jobbe hjemmefra med fleksitid, og på grunn av dette kan jeg ikke ha tidsfrister og produksjonskrav.

Anonymous poster hash: 5284e...de4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du stått på gaten uten et sted å bo og uten en eneste krone fra staten hadde du arbeidet du også. Folk har det for godt i Norge. Anonymous poster hash: 1b851...cc3

Det er da folk i andre land som går på gata uten å klare jobb. Man får bare et enda verre liv enn i Norge, der man heldigvis har et velferdssystem.

Anonymous poster hash: b1624...878

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...