Gå til innhold

e-post til helsevesenet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste i en tråd her at mange som gikk til psykolog hadde sms-kontakt, men min sier at helsevesenet advarer mot det. Hvem er da Helsevesenet? Jeg vil kontakte de og finne ut.

Anonymous poster hash: e2566...fe0

:fnise:

TS her

Han sier jeg kan sende så mange sms jeg vil men at han har ikke lov. Jeg synes dette høres rart ut når jeg leser så mange tråder her hvor det fortelles om så mange som har sms-kontakt med behandler begge veier. Har ikke de samme retningslinjene? Det er det jeg vil finne ut.

Anonymous poster hash: e2566...fe0

Det er neppe noe galt med å ha sms-kontakt for avlysning av timer o.l., men psykologen er jo i sin fulle rett til å bestemme hva slags kommunikasjonsform dere skal ha. Det er ingen tvil om at sms er en risky kommunikasjonsform, akkurat som fax og epost ettersom meldinger fort kan komme på avveie. Derfor kan du sende sms til han, mens han ikke ønsker å risikere det samme.

Ikke bruk mer tid og krefter på dette. Det virker som om du vil "ta" psykologen din her. Kanskje du heller bør fokusere på innholdet i samtalene deres.

Anonymous poster hash: f5574...9ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sms er ikke trygt. Psykologen kan ikke nekte deg og sende da du har lov til dette. Men for han å sende ut behandlede meldinger er ikke så bra. Noen kan hakke, stjeler din eller hans. Da har han plutselig mange forbanna pasienter. Jeg jobber i helsevesenet (generelle navne). Og vi har ikke lov å nevne pasient navn i epost, fax, meldinger. Da må vi kode pasienten med nummer osv.

Anonymous poster hash: 47490...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det. Men alt som er skriftlig er åpent for tolking i hundre og ørten varianter. Om han sender deg behandlende meldinger, kan det hende du leser noe helt annet i det han skriver enn det han mener. Når det skjer i en ansikt-til-ansikt terapi plukker terapeuten opp det, og man har en samtale om hva som ble misforstått og hva som ble ment. Men på sms/epost er det rom for utallige misforståelser. Og hele poenget med terapi for de fleste er en veldig klar, tydelig og pålitelig kommunikasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...