Gå til innhold

Hvordan levere CV og søknad i butikk? Sommerjobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk aldri levert CV og søknad i butikk, kun elektronisk. Jeg er vanligvis veldig utadvendt, sosial og blid, men synes det føles veldig flaut å skulle gå i butikken for å levere CV og søknad. Får angstfølelser av det, selv om jeg ikke sliter med angst ellers. Men det kan jo ikke være sånn, og jobb må jeg jo ha. Når jeg går inn i butikken, hvor skal jeg gå liksom? Til kassen og spørre etter butikksjefen? Hva ville dere gjort/sagt?

Jeg ønsker å jobbe 6 uker i sommer, men det er kanskje få som tillater 6 ukers sommerjobb? Eller så har de fleste fått tak i de ansatte de trenger? Er litt nervøs for det, pluss at jeg ikke har all verdens erfaring fra før av, slik at jeg er redd papirene mine går rett i søpla.

Anonymous poster hash: e3ffa...986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk aldri levert CV og søknad i butikk, kun elektronisk. Jeg er vanligvis veldig utadvendt, sosial og blid, men synes det føles veldig flaut å skulle gå i butikken for å levere CV og søknad. Får angstfølelser av det, selv om jeg ikke sliter med angst ellers. Men det kan jo ikke være sånn, og jobb må jeg jo ha. Når jeg går inn i butikken, hvor skal jeg gå liksom? Til kassen og spørre etter butikksjefen? Hva ville dere gjort/sagt?

Jeg ønsker å jobbe 6 uker i sommer, men det er kanskje få som tillater 6 ukers sommerjobb? Eller så har de fleste fått tak i de ansatte de trenger? Er litt nervøs for det, pluss at jeg ikke har all verdens erfaring fra før av, slik at jeg er redd papirene mine går rett i søpla.

Anonymous poster hash: e3ffa...986

Ring på forhånd, spør om de har behov for sommervikarer og om de har, når sjefen er der, for da vil du komme med CV og en søknad.

Anonymous poster hash: ac24b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha klart for deg hvilken avdeling du ønsker å jobbe i - om butikken er stor. Det kommer stadig inn folk til oss som ikke har peiling på om de vil jobbe i frukten, på gulvet, i kassen etc., og siden de avdelingene alle har egne sjefer som er de som ansetter folk, blit det liiiiitttt vanskelig å henvende dem til "riktig" person siden de selv ikke aner hvor de vil jobbe.

Anonymous poster hash: 60b94...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg ville ringt eller eventuelt sendt en mail til den butikken du kunne tenke deg å jobbe i. Jeg jobber i en liten butikk men det er likevel tre-fire som detter innom med søknad og CV hver dag og jeg syns det er litt slitsomt, særlig siden jeg står alene og flere faktisk ønsker å dra et sammendrag av søknaden live..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...