Gå til innhold

Langtidssingel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er eller har vært single veldig, veldig lenge, klarer dere å se for dere å være i et forhold med noen?

Jeg er dame, blir snart 32 og har, flaut nok, aldri hatt kjæreste. Jeg klarer ikke lenger å se for meg at jeg skal få en selv om jeg gjerne vil det. Før kunne jeg det, men ikke nå. Det er litt dumt, kanskje det påvirker oppførselen min negativt sånn at jeg i hvert fall ikke finner en. Bare lurer på om andre har det på samme måten.

Anonymous poster hash: 5b5cd...aa5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det litt sånn selv. Det som plager meg mest er at det gir meg en følelse av meningsløshet, som tidvis skader motivasjonen i forhold til jobb og slikt. Det blir heller ikke lettere av at venner blir stadig mer etablerte og mindre tilgjengelige.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler det litt sånn selv. Det som plager meg mest er at det gir meg en følelse av meningsløshet, som tidvis skader motivasjonen i forhold til jobb og slikt. Det blir heller ikke lettere av at venner blir stadig mer etablerte og mindre tilgjengelige.

Jeg har det omvendt med jobben, tenker at jeg kan bruke masse tid på det siden jeg ikke har så mye annet, men jeg tror ikke det er så bra å gjøre det i lengden. Vennene mine forsvinner også inn i familieverdenen, jeg må bli flinkere til å underholde meg selv, jeg blir lett tafatt alene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har omvendt problem... Hopper fort inn i nye forhold som ikke fungerer, og sitter igjen med knust hjerte etterpå. Skal ikke være lett...

Anonymous poster hash: c2637...9a5
  • Liker 2
Skrevet

Vet veldig godt hvordan det er å være langtidssingel. Går stort sett helt greit, fokuserer på å gjøre ting jeg liker slik at jeg ikke sitter og stirrer i veggen. En ting jeg gjør mye av nå som det går mot vår, og jeg har måttet være hjemme i påsken pga jobb er å sykle lengre turer. Riktignok ikke så lange turer pga jobb, men man kommer langt med laptop på ryggen, jobbtlf lett tilgjengelig og ting man trenger ellers. Så hvis det skjer noe er det bare å svinge innom et sted og gjøre det man skal. Når man er ferdig, er det bare å fortsette. Funker helt fint :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det slik selv, og er nå livredd for å komme i en situasjon hvor jeg ikke skal vite hva jeg skal gjøre eller si, og for å ikke være bra nok/erfaren nok, hverken seksuelt, eller i forhold generelt. Ensomheten og depserasjonen har bare blitt verre og verre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det slik selv, og er nå livredd for å komme i en situasjon hvor jeg ikke skal vite hva jeg skal gjøre eller si, og for å ikke være bra nok/erfaren nok, hverken seksuelt, eller i forhold generelt. Ensomheten og depserasjonen har bare blitt verre og verre.

Når man er langtidssingel er det veldig viktig at man ikke er passiv, men holder seg i aktivitet.

• Liker 2
Skrevet

Når man er langtidssingel er det veldig viktig at man ikke er passiv, men holder seg i aktivitet.

Ja, men når man alltid må holde seg i aktivitet alene så tærer det også på selvbildet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du mener. Jeg er selv i samme situasjon som deg bare noen år yngre og enda mer uerfaren. Jeg har aldri kyssa eller hatt noe seksuelt med noen jenter før. Noe som gjør alt veldig pinlig.

Jeg klarer overhode ikke se meg selv sammen med en jente. Jeg har utrolig dårlig selvbilde.

Og hvem vil ha en uerfaren mann? Hvertfall ikke mange her inne KG har jeg merket.

Så det jeg gjør er å fokusere på helt andre ting. Så det blir mye jobbing, film/serie titting og lange gå turen i skogen for meg selv.

Anonymous poster hash: 96643...7a2
Skrevet

Jeg klarer overhode ikke se meg selv sammen med en jente. Jeg har utrolig dårlig selvbilde.

Og hvem vil ha en uerfaren mann? Hvertfall ikke mange her inne KG har jeg merket.

Dette er noe jeg også tenker på, men får til svar at ikke alle kvinner er eller tenker sånn. Men hvor er da disse kvinnene når "alle" på KG er så kritiske og/eller nedlatende til uerfarne menn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville foretrukket en uerfaren, snill og omsorgsfull mann framfor en erfaren fellesstake any day!

Anonymous poster hash: d2cc7...694

• Liker 9
Gjest HeiHade
Skrevet

Vet ikke om jeg kvalifiserer ettersom jeg er i starten av tyveårene, men jeg kan ikke se for meg meg selv i noe forhold, nei. Har ikke noe problem med det siden jeg ikke savner noe forhold, men prøver jo å jobbe litt med meg selv og bli litt flinkere på å være nære folk da, selv om det går veldig sakte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår hva du mener. Jeg er selv i samme situasjon som deg bare noen år yngre og enda mer uerfaren. Jeg har aldri kyssa eller hatt noe seksuelt med noen jenter før. Noe som gjør alt veldig pinlig.

Så det jeg gjør er å fokusere på helt andre ting. Så det blir mye jobbing, film/serie titting og lange gå turen i skogen for meg selv.

Hadde jeg vært fri og frank kunne jeg godt ha blitt fascinert av en mann som mangler erfaring :). Jeg synes ikke sånt gjør noe, og takten finner en jomfru utav av seg selv. Vi er programmert til å få det til, bare vent til det er din tur, du bare kan det :).

Det er mange flotte folk som er alene, det er ikke sånn at mennesker som er langsingle er mindre interessante eller pene enn andre. Jeg har flere single og langsingle venner, og jammen er det dumt at så mange ikke ser gullet :). Lykke til :hug:

Anonymous poster hash: 2feab...2a8

Skrevet

Jeg forstår også hva du mener :) jeg er i slutten av tyveårene og har kun hatt én kjæreste. Vi fikk et barn, så jeg stresser ikke så mye med akkurat det å få barn. Men det er jo alikevell kjedelig å være alene..jeg treffer jo gutter inn i mellom, men det blir liksom aldri noe mer..i det siste har jeg tenkt mer og mer på at jeg sikkert kommer til å være singel resten av livet, men jeg har jo et håp foreløpig. Det har også blitt verre å finne noen siden jeg er alenemor, for mine erfaringer er at noen menn ikke ønsker mer kontakt når jeg forteller at jeg har barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som er eller har vært single veldig, veldig lenge, klarer dere å se for dere å være i et forhold med noen?

Jeg er dame, blir snart 32 og har, flaut nok, aldri hatt kjæreste. Jeg klarer ikke lenger å se for meg at jeg skal få en selv om jeg gjerne vil det. Før kunne jeg det, men ikke nå. Det er litt dumt, kanskje det påvirker oppførselen min negativt sånn at jeg i hvert fall ikke finner en. Bare lurer på om andre har det på samme måten.

Hvorfor har du aldri hatt et forhold?

Anonymous poster hash: 66033...084

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville foretrukket en uerfaren, snill og omsorgsfull mann framfor en erfaren fellesstake any day!

Anonymous poster hash: d2cc7...694

wow, så det er forsatt håp for en fyr som meg. Jippi!

Anonymous poster hash: 13af5...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33, og har aldri vært i et ordentlig forhold, knapt hatt en flørt som har vart mer enn en måned. Nå har jeg datet en fyr i snart et halvt år, og krysser fingrene. Han har også vært Evig Ungkar, så vi er begge helt grønne på dette med forhold. Jeg aner ikke hva jeg driver med, og føler meg hjelpeløs og keitete. Jeg er så usikker på hvor mye det er greit å ta kontakt, på hvordan jeg skal gå frem, på om han faktisk ser for seg et Forhold, osv.

Anonymous poster hash: f54be...7b9
AnonymBruker
Skrevet

Langtidsssingel og voksen. Og ikke bekymret.

Man er uansett ansvarlig for sin egen selvfølelse. Føler man seg ensom, så må man fikse dette selv. Ikke forvente at en partner skal gjøre at du aldri mer føler deg ensom. Kjeder man seg fort alene, så ikke forvent at det skal komme en partner inn i livet ditt og gjøre hver dag til en spennende dag. Dette er ting du må ha på plass for egen del uansett.

Å ønske seg en partner er lov altså, men ikke forvent at med en partner så blir livet så mye bedre å leve. Det som er fint med en partner, er å få lov å bry seg ubetingen om et annet menneske, og også å ha tryggheten om at den andre er like glad i deg tilbake. Å være i et forhold betyr å gi, og at man ønsker å gi. Ikke bare få og få og få. Noe veldig mange forventer av et forhold. De vil ha oppmerksomhet, kjærlighet og alt det der, men glemmer å se hva de selv har å tilby.

Jeg er som sagt langtidssingel, men med jevne mellomrom er jeg i forhold. Kanskje bare for noen måneder eller ett år. Jeg trives i forhold men jeg føler jeg mister litt av meg selv i et forhold også. Ergo føler jeg meg best når jeg er alene. Kan være så enkelt at jeg bare har møtt "feil" menn for meg, men enn så lenge føler jeg at jeg er mest hel når jeg er singel. Og så får man heller kose seg med semiforhold. For det er alltid menn i livet mitt.

Anonymous poster hash: 01d61...5af
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For det er alltid menn i livet mitt.

Anonymous poster hash: 01d61...5af

Her har du vel den vesentlige forskjellen på deg og andre her. Mange opplever aldri intimitet. Hvis det var plenty med sosialt og seksuelt villige bekjentskaper der, ville kanskje behovet for et forhold føltes mindre.

Anonymous poster hash: d18f1...b2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du aldri hatt et forhold?Anonymous poster hash: 66033...084

Nei, du, si det. Jeg vet virkelig ikke. Kan ikke se at det er noe alvorlig galt med meg, ingen psykisk sykdom, har utdannelse, jobb og ryddig økonomi. Har inntrykk av at folk flest synes jeg er grei og hyggelig og lett å prate med. Jeg er interessert i kunst, språk, litteratur og vitenskap. Er ikke den slankeste og vakreste, men det finnes de som synes jeg er pen (ikke bare mamma...). Jeg kan til og med selv synes jeg ser riktig bra ut noen ganger. Selvtilliten har blitt bedre med årene. I riktig setting kan jeg flørte og jeg er mest i godt humør. Jeg har ikke ons. Vet at jeg kan bli litt satt ut av for mye oppmerksomhet hvis jeg ikke er interessert selv. Nå treffer jeg nok for få single menn og bor ikke sånn til at nettdating er spesielt effektivt. Ser etter en mann med høyere utdannelse og lignende interesser som meg.

Jeg har det bra med meg selv og er ikke desperat på jakt etter noen. Jeg gjør nok noe galt som jeg ikke ser selv. Litt uflaks har jeg nok også hatt, husker godt en jeg traff for noen år siden som jeg hadde utrolig god kjemi med, men han var forlovet og det kunne aldri bli noe mellom oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...