Gå til innhold

Nyutdannet innenfor Prosjektledelse

PrincessConsuela

Anbefalte innlegg

Er nå inne i siste måned av masterstudiet for prosjektledelse, og har begynt å tenke på hva jeg vil videre. Jeg har sett så smått på Finn.no og andre sider, men alle jobbtilbud leter etter senior/erfaren eller en med ingeniørbakgrunn.

Jeg har bachelor i historie fra England og min MSc er fra Frankrike, og siden jeg ikke har jobberfaring i prosjektledelse synes jeg det er forferdelig vanskelig å finne noe jeg tenker jeg ville passet til iht hva som søkes etter. Norge har ikke akkurat kultur for internships, og jeg vil helst ikke inn i de 4 store.

Jeg er forøvrig sertifisert i PRINCE2 og skal ta CAPM senere.

Er det noen som har erfaring/tips rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nå inne i siste måned av masterstudiet for prosjektledelse, og har begynt å tenke på hva jeg vil videre. Jeg har sett så smått på Finn.no og andre sider, men alle jobbtilbud leter etter senior/erfaren eller en med ingeniørbakgrunn.

Jeg har bachelor i historie fra England og min MSc er fra Frankrike, og siden jeg ikke har jobberfaring i prosjektledelse synes jeg det er forferdelig vanskelig å finne noe jeg tenker jeg ville passet til iht hva som søkes etter. Norge har ikke akkurat kultur for internships, og jeg vil helst ikke inn i de 4 store.

Kom deg inn et sted gjennom bemanningsbyrå og jobb deg oppover.

Anonymous poster hash: bbf2a...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kravene som står er bare ønskede kvalifikasjoner for den ideele kandidaten. Jeg jobber i en bedrift der vi har mange prosjektledere. De har ulike bakgrunner.

De beste prosjeklederne er de som er flinke med mennesker både utad og innad i bedriften og gode til å organisere. De bør også å ha god oversikt og innsikt i prosjektene og flinke til å bruke andre sin kompetanse.

Prøv å få fram egenskaper som gjør deg interessant for arbeidsgiver, men det kan være vanskelig om du må konkurrere med mer erfarne søkere. Men det er ofte vanskelig for arbeidsgivere å finne gode prosjekledere med mye relevant erfaring så bare søk selv om du ikke oppfyllere alle ønskede krav.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...