Gå til innhold

Bitre foreldre og bitre barnløse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye hat mot de barnløse. Det kommer ofte fra bitreforeldre som egentlig ikke er så glad i familielivet, og misunner de som kan prioritere andre ting i hverdagen. Men det er også mye hat mot småbarnsforeldre. Det kommer ofte fra bitre barnløse som er flinke til å skryte av alt de kan gjøre på fritiden sin, men som egentlig innerst inne skulle ønske at de hadde unger.

Så hva skal man si, gresset er alltid grønnere på den andre siden? I hvert fall for noen blant oss.

Eller finnes det andre grunner enn bitterhet og misunnelse for at det er så mye hat mot barnløse og mot foreldre?

Anonymous poster hash: 9f2ba...2c2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så mye hat? Folk får da bestemme selv hvordan de ønsker å leve livet.

Foreldrene har dog fordelen ved å kjenne begge tilværelsene... Men det trenger da ikke bety at de angrer på at de fikk barn og misunner andre friheten deres?

• Liker 1
Skrevet

Tror bare det eskalerer av seg selv i slike tråder, jeg, uten at det ligger så mye mer bak enn at det er lett å hive seg på sammen med de andre hvis man blir litt provosert eller irritert av det som skrives. Også er man jo så herlig anonym, så det er bare å kjøre på.

• Liker 5
Gjest tsejG
Skrevet

En ting er i allefall helt sikkert, hadde alt gørret som slenges ut fra begge leire vært følbart i RL, ja da er jeg redd vi hadde smøget oss langs hushjørnene alle sammen i dødsangst for å treffe på en av motsatt leir...

Heldigvis (og naturligvis) fortoner virkelighetens hverdag seg noe annerledes enn skrekkscenarioet man leser i enkelte tråder her inne, og enn så lenge velger i allefall jeg å tro at folk klarer å besinne seg og la nettvett bli overstyrt av reèllt vett som tross alt er hva de fleste av oss lever etter i virkelighetens verden...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En ting er i allefall helt sikkert, hadde alt gørret som slenges ut fra begge leire vært følbart i RL, ja da er jeg redd vi hadde smøget oss langs hushjørnene alle sammen i dødsangst for å treffe på en av motsatt leir...

Heldigvis (og naturligvis) fortoner virkelighetens hverdag seg noe annerledes enn skrekkscenarioet man leser i enkelte tråder her inne, og enn så lenge velger i allefall jeg å tro at folk klarer å besinne seg og la nettvett bli overstyrt av reèllt vett som tross alt er hva de fleste av oss lever etter i virkelighetens verden...

Nå har vel du vært ganske delaktige i de trådene der selv da.

Anonymous poster hash: bdaf4...21c

• Liker 8
Gjest tsejG
Skrevet

Nå har vel du vært ganske delaktige i de trådene der selv da.

Selvsagt er jeg delaktig... Hva tror du egentlig, skal man bare sitte med hendene i fanget å være nøytral, når man opptrer på nettforum der alt skrus opp minst 100 hakk ifht RL?

Hvor delaktig har så DU vært, Hr./Ms./Mrs/ Anonym Bruker?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller de fleste småbarnforeldre er bittre på barnefrie fordi en god del av dem kommer med mer eller mindre vellmenende råd ang barneoppdragelse ala "er det ikke bare å..." hvor svaret virker litt nedlatende mot foreldrene. Om det var "bare å..." så hadde mn jo allerede gjort det. Tror en del småbarnsforeldre er bittre over barnefeie som snakker stygt om barn/det å ha barn når vi vet at vår nasjon faktisk trenger barn for å overleve, eldrebølgen kommer og vi trenger barna i fremtiden.

Ellers tror jeg barnefeie er bittre forsi så mange antar at de innerst inne vill ha barn, og fordi samfunnet legger opp til at det ultimate er et famimiemiv. Tror mange barefrie rett og slett av og til føler seg gjort mindreverdige.

Noen med barn er bittre fordi de er trette og savner egentid og noen barnefrie savner barn innerst inne, men det ligger nok langt mer bak bitterheten.

På den ene siden opplever mange at noen barnefrie endrer seg drastisk når de fikk barn og at ting ikke bare var "men er det ikke bare å gjøre slik elller slik...?" og det gjør nok en del foreldre enda bittrere fordi vi vet at mange faktisk vil endre meninger om de selv får barn. Mens barnefrie blir sinte når de møter denne holdningen, fordi den desverre ofte sies i en nedlatende tone som igjen gjør at de føler seg som jeg beskriver over, gjort mindreverdige.

Anonymous poster hash: 6f7b0...890

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ellers tror jeg IKKE at barnefrie er bittre fordi så mange ønsker seg barn skulle det stå.

Anonymous poster hash: 6f7b0...890

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enda et forsøk på å starte en "krigstråd"?? Hva med å finne et annet tema nå?

Anonymous poster hash: dad8f...afc
AnonymBruker
Skrevet

Er greit at de frivillige barnløse ikke får hjelp på sine eldre dager siden de ikke har bidratt å befolket Norge med barn. Enig.

Anonymous poster hash: 08796...48a

AnonymBruker
Skrevet

Er greit at de frivillige barnløse ikke får hjelp på sine eldre dager siden de ikke har bidratt å befolket Norge med barn. Enig.

Det tar de igjen på færre permisjoner, færre sykedager, ved å ikke bruke det sterkt subsidierte barnehage/skolesystemet, ved å ikke motta barnebidrag, overgangsstønad osv. Sånn sett burde faktisk de barnløse motta bedre hjelp på sine eldre dager.

Anonymous poster hash: 64aaa...f5d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Å vær så snill, ikke begynn igjen

Anonymous poster hash: cb85a...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er jeg delaktig... Hva tror du egentlig, skal man bare sitte med hendene i fanget å være nøytral, når man opptrer på nettforum der alt skrus opp minst 100 hakk ifht RL?

Hvor delaktig har så DU vært, Hr./Ms./Mrs/ Anonym Bruker?

Det bare virket som at du gjorde deg bedre enn det du faktisk er i det første svaret ditt når du har slengt ut en del gørr selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det tar de igjen på færre permisjoner, færre sykedager, ved å ikke bruke det sterkt subsidierte barnehage/skolesystemet, ved å ikke motta barnebidrag, overgangsstønad osv. Sånn sett burde faktisk de barnløse motta bedre hjelp på sine eldre dager.

Hjelper ikke, de får sitte der udusjet med bleia full. Er lønn som er fortjent.

AnonymBruker
Skrevet

De har kanskje ikke bidratt med barn, men de har da jobbet og gjort seg fortjent til pensjon!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De har kanskje ikke bidratt med barn, men de har da jobbet og gjort seg fortjent til pensjon!

Penger, penger, penger det er folk vi trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Penger, penger, penger det er folk vi trenger.

Vi trenger faktisk begge deler.Hjelper ikke med masse arbeidskraft om det ikke finnes arbeidsplasser. Så det er helt greit atnoen velger å fokusere på å skape verdier på andre måter enn å klekke ut unger.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? De trenger jo ikke disse ekstra tingene da de ikke har disse ekstra utgiftene. Samme med sykedager og sånt fordi de uten barn har jo ikke den ekstra belastningen det er å ta vare på barn døgnet rundt. (Nei, jeg ser ikke på barn som en belastning..) foreldre har jo vanlige livs-problemer som alle andre, men de tar seg av barn i tillegg. Nå vi blir gamle er det ingen garantier for at barna vil ta vare på oss så tror at vi alle er ganske likestilte der, jeg.

Anonymous poster hash: b7ebd...a07

Gjest tsejG
Skrevet

Det bare virket som at du gjorde deg bedre enn det du faktisk er i det første svaret ditt når du har slengt ut en del gørr selv.

Hmm, veeel... har jeg nå egentlig det da? Jeg kan faktisk ikke huske å ha skrevet ett eneste innlegg i disse krangletrådene der jeg ramser opp konkrete ting frivillig barnløse foretar seg, som irriterer meg. Finner du noen, så vis de gjerne..

Derimot skal jeg innrømme å ha slengt ut litt småfrekt til ymse hysteriske berter som lirer av seg metervis av vissvass om noe så uskyldig og unnselig som et "ord" noen mødre bruker av og til. Det mener jeg faktisk blir så steike dumt at de fortjener å bli herja litt med (til moderatorene som forventa grep inn og fjerna det)...

Så mitt "gørr" er for det meste mynta på irritasjon over irritasjonen de barnløse lar vokse til enorme dimensjoner over ting de fleste fornuftige mennesker anser som bagatellmessige uvesentligheter man ikke enser en gang.

Dermed tror jeg mitt siste ord er skrevet i denne "saken". Vil noen fortsette å kaste møkk mot hverandre og dra denne tråden også ut i det uendelige, så værsågod....

• Liker 1
Skrevet

Det er mye hat mot de barnløse. Det kommer ofte fra bitreforeldre som egentlig ikke er så glad i familielivet, og misunner de som kan prioritere andre ting i hverdagen. Men det er også mye hat mot småbarnsforeldre. Det kommer ofte fra bitre barnløse som er flinke til å skryte av alt de kan gjøre på fritiden sin, men som egentlig innerst inne skulle ønske at de hadde unger.

Så hva skal man si, gresset er alltid grønnere på den andre siden? I hvert fall for noen blant oss.

Eller finnes det andre grunner enn bitterhet og misunnelse for at det er så mye hat mot barnløse og mot foreldre?

Jeg er barnløs, jeg føler meg ikke hatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...