AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Del Skrevet 4. april 2015 Jeg har søkt skole til høsten, er 26, da jeg gikk på vgs var jeg lite motivert i alt som som hadde med skole å gjøre, med andre ord: Dårlig karakter og lite lesing! nå derimot er jeg så motivert at jeg allrede vil "teste" meg selv og finne min riktige studieteknikk, jeg har sett gjennom pensumlista og vil låne noen bøker som jeg vil lese. (bare for å se hva jeg skjønner) Men jeg lurer på om hvordan eksamener er på høgskolen? er det slik at du leser de bøkene som er nevnt på pensum og du får spørsmål du må besvare? Jeg har veldig problemer med å "huske" og forstå det jeg leser,så jeg må på en eller anen måte teste ut meg sjæl. En typisk feil som jeg kunne har gjort er å lese masse av det som egentlig ikke er "viktig", som ikke engang blir nevnt på prøver/eksamener osv, altså Hva er viktig å huske og ikke ? Jeg skal studere sosialt arbeid, så hvis noen her har gått det studiet så hadde det vært kjempe fint om noen kunne sagt hvordan eksamen er lagt opp Anonymous poster hash: 4b475...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #2 Del Skrevet 4. april 2015 Eksamen er som på VGS. Du skal heller beskrive mye i grovere trekk enn fokusere på detaljer. Du skal skrive en tekst hvor du viser at du har forstått hvordan det du har lært henger sammen. Anonymous poster hash: f91ea...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #3 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg vil tipse deg om å bruke sommeren til å lese bøker om studieteknikk for deretter å teste de ut! Det kan virkelig være gull verd! Vi kan ikke fortelle deg her hva som er viktig for deg å lese på dine fremtidige eksamener. Det bør du snakke med foreleseren om. Men selvsagt får du spørsmål på eksamenene dine som du må besvare. Ett tips: Ta en titt på høyskolen/universitetet (det du skal begynne på) sin side. Gå inn på lenkene som hører til ditt studie. Jeg kan garantere at tidligere eksamener er publisert der!! Det er også viktig at man må kunne tingene slik at man kan forklare det mer og diskutere fordeler/ulemper mer ved de ulike sakene etc. enn det man måtte på vgs. så vidt jeg husker. Det å huske det er liksom bare halvdelen av greiene. Man må kunne nyttiggjøre seg kunnskapen også. Anonymous poster hash: 6a194...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå