Gå til innhold

Ikke tilgang til min leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For litt over en måned siden slo meg og ekssamboeren opp med hverandre. Vi hadde/har en leilighet sammen som vi eiger halvt omhalv. For 2 uker siden flyttet jeg tingene mine ut av leiligheten. Men sa at jeg skulle ha tilgang sålenge jeg ikke hadde fått pengene for leiligheten på konto. Vi har YaleDoorman dørklinge på ytterdøren som vibyttet til for et halvt år siden. Derfor haddejeg gitt han nøklene fra den forrige låsekassa.

Samme kvelden jeg hadde sendt melding om at alt var flyttet, fikk jeg en mail fra YaleDoorman om at min tilgang på døren var slettet. Iomat vi hadde et stygt brudd. Han har godt å sagt til folk at jeg går å lyver om at han har slått meg, noe han faktisk har gjort. For å komme meg i forkjøpet i tilfelle jeg skulle tørre å gå ut med det. Itillegg forteller han folk at jeg har vært utro, for å redde si ega ræv.

Kan jeg anmelde han for å ha nektet meg tilgang til MIN leilighet? Kommer forøvrig til å annmelde han for voldsepisoder om han ikke roer seg kraftig ned nå.

Anonymous poster hash: 78bdb...e81
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan de slette din tilgang så lenge du er eier av leiligheten?? Det må du o bare klage på og kreve at de åpner tilgangen igjen så lenge du også står som eier.

Anonymous poster hash: eb13e...877
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan de slette din tilgang så lenge du er eier av leiligheten?? Det må du o bare klage på og kreve at de åpner tilgangen igjen så lenge du også står som eier.

Anonymous poster hash: eb13e...877

Min eks har slette tilgangen min.

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg advokat.

Og slutt å fortelle i all offentlighet hva eksen har gjort og ikke gjort. Han kan faktisk anmelde deg for å beskylde han for ting du ikke kan bevise, ord mot ord påstander er umulig å bevise.

Anonymous poster hash: e676b...085

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg advokat.

Og slutt å fortelle i all offentlighet hva eksen har gjort og ikke gjort. Han kan faktisk anmelde deg for å beskylde han for ting du ikke kan bevise, ord mot ord påstander er umulig å bevise.

Har ikke sagt noe i full offentlighet kjære deg. Han har sagt at jeg beskylder han for ting han ikke har gjort, noe jeg ikke har gjort enda, fordi han har allerede fått hele verden på sin side. Gidder ikke å lage noen ord mot ord krangler.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bægjerer sameiget oppløst og kreve leiligheten solgt. Og det gjør du på tirsdag. Det er en prosess, så du må komme i gang. Samboer har forkjøpsrett på din andel, kan han ikke betale for den går bolig til tvangssalg.

Dersom du trenger tilgang til boligen for feks visning så går du rettens vei for å få den. Ikke krangle med ex.

går du deg vill i jussen: kontakt ditt forsikringsselskap.

Anonymous poster hash: 84212...5c9

• Liker 5
Skrevet

Skaff deg advokat.

Tviler jeg på så lenge ingen navn er nevnt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samboer skal overta leiligheten, men harsomlet så innihelvette med å kontakte banken for å avtale møte om lån. Har blitt trekt 1 måned nå nettopp på lånet, skal jeg betale på dette, skal jeg faktisk ha tilgang.

Skrevet

Skaff deg advokat.

Ho kan faktisk anmelde exen sin for vold også da, vet ikke hva som er værst jeg? En voldanmeldelse ser ikke veldig bra ut på papiret for arbeidsgiver.

Gjest Blondie65
Skrevet

Du må betale så lenge du står som eier. Han har ikke lov å nekte deg adgang til sameieobjektet så lenge dere eier det i fellesskap.

Kontakt en god advokat snarest og la han sette i gang tvangsalg dersom ikke din eks får rævva i gir.

Du må slutte å være passiv og vente på en løk som har alt å tjene på å la tiden gå. Fremsett krav om husleie med en gang gjeldende fra nå av, med varighet til du har fått ut din andel.

Kan du ikke bare la han spre dritten sin da? Tross alt inviterer jo han til at du må forsvare deg mot stygge rykter som du aaaaaaaldri ville ha nevnt med et ord dersom han ikke tok det opp først.

Skrevet

Min eks har slette tilgangen min.

Det har han ikke anledning til å gjøre, her er noe galt...

Skrevet

Det har han ikke anledning til å gjøre, her er noe galt...

Ja, da har han gjort noe ulovlig, og bør anmeldes.

Skrevet

Ja, da har han gjort noe ulovlig, og bør anmeldes.

👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å oppsøke krisesenter mtp å bearbeide alt, og å få et annet syn på ting, mine foreldre er sjokkerte etter alt som er kommet frem, han sendte dem brev om mye for å si det sånn. Og han er ekstrem med ryktene han setter ut om meg.

Har blitt slått, uten å klare å åpne munnen på en uke. Føler at dette er det eneste jeg kan slå tilbake på han på. er jævlig forbanna for alt som er blitt gjort, og han har låst meg ute fra leiligheten, revet av navnet mitt på postkassen, fordi han vet jeg venter på henvisning fra sykehuset.

Jeg vil vise han at jeg ikke er alene, har folk bak meg, og at jeg ikke er så alene som han håper på. I brevet som han ga mine foreldre håpte han at de skulle ta hans parti mellom meg og han. Dro frem at grunnen til at han hadde slått meg var for å beskytte meg, og dette klikka de for. Ønsker bare å vise at jeg ikke er lett å knekke, og at han ikke kan dure på ulovlig uten konsekvenser. For jeg kommer til å anmelde han for vold og frihetsberøvelse om han ikkeroer ned noen hakk.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er bra du oppsøker krisesenter. De kan hjelpe deg ed alt det juridiske og alt annet når det gjelder bearbeiding av det du har vært gjennom.

Jeg vil gjerne understreke at han har ingen rett til å stenge deg ute fra bolig som du er medeier i.

Jeg ønsker deg alt vel, og ikke tenk på å være snill og medgjørlig for fredens skyld. Keep calm and raise hell!

Skrevet

For litt over en måned siden slo meg og ekssamboeren opp med hverandre. Vi hadde/har en leilighet sammen som vi eiger halvt omhalv. For 2 uker siden flyttet jeg tingene mine ut av leiligheten. Men sa at jeg skulle ha tilgang sålenge jeg ikke hadde fått pengene for leiligheten på konto. Vi har YaleDoorman dørklinge på ytterdøren som vibyttet til for et halvt år siden. Derfor haddejeg gitt han nøklene fra den forrige låsekassa.

Samme kvelden jeg hadde sendt melding om at alt var flyttet, fikk jeg en mail fra YaleDoorman om at min tilgang på døren var slettet. Iomat vi hadde et stygt brudd. Han har godt å sagt til folk at jeg går å lyver om at han har slått meg, noe han faktisk har gjort. For å komme meg i forkjøpet i tilfelle jeg skulle tørre å gå ut med det. Itillegg forteller han folk at jeg har vært utro, for å redde si ega ræv.

Kan jeg anmelde han for å ha nektet meg tilgang til MIN leilighet? Kommer forøvrig til å annmelde han for voldsepisoder om han ikke roer seg kraftig ned nå.

Du bør anmelde ham for vold UANSETT.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ang sykehushenvisningen, ta kontakt med sykehuset (avdelingen) og gi dem din nye adresse, pluss med adresseendring til posten. Dette kan gjøres med co adresse dersom du bor hos noen midlertidig.

Anonymous poster hash: 772d7...058
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men flytter man ut fra en leilighet og du har tatt med deg alt så burde det ikke være normalt at du skal ha tilgang på leiligheten. Føler det blir for dumt om du skal rusle inn i leiligheten hele tiden når di egentlig ikke bor der? Og hva i all verden skal du tilbake til leiligheten for, når person som du sier har slått deg helseløs er der? Du burde holde deg så langt unna som mulig og skaffe en advokat som kan håndtere dette så du får pengene dine istedenfor. Virker som fokuset ditt er hva andre vet om dere igjennom rykter. Drit nå i ryktene og fokuser på ting som betyr noe her i livet kanskje ? På tide og flytte fra bygde?

Anonymous poster hash: 4d0bb...c76

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Men flytter man ut fra en leilighet og du har tatt med deg alt så burde det ikke være normalt at du skal ha tilgang på leiligheten. Føler det blir for dumt om du skal rusle inn i leiligheten hele tiden når di egentlig ikke bor der? Og hva i all verden skal du tilbake til leiligheten for, når person som du sier har slått deg helseløs er der? Du burde holde deg så langt unna som mulig og skaffe en advokat som kan håndtere dette så du får pengene dine istedenfor. Virker som fokuset ditt er hva andre vet om dere igjennom rykter. Drit nå i ryktene og fokuser på ting som betyr noe her i livet kanskje ? På tide og flytte fra bygde?Anonymous poster hash: 4d0bb...c76

Så lenge hun fortsatt er medeier i boligen har han ingen rett til å stenge henne ute. Dersom han ikke liker at hun har tilgang kan det lett ordnes ved at han kjøper henne ut. Hvordan ville du likt det dersom du ble utestengt fra en bolig du er medeier i? Tross alt aner ikke hun hva han gjør med boligen, og det er hun i sin fulle rett til å ha kontroll på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at han ikke har lov til dette og at det er feil at han bare gjør det.

Men om det er slutt, var et stygt brudd hvorfor ønsker du å gå tilbake til leiligheten? Hadde ikke brydd meg tror jeg da jeg ikke hadde hatt interesse av å gå tilbake til leiligheten når han bodde der. Så sant jeg hadde hentet ut ALT jeg ville ha og ikke skulle hente noe mer.

Siden du har flyttet blir det også litt unormalt at du skal kunne dukke opp å gå inn når du ønsker. Du eier leiligheten du også ja men du bor der ikke lengre. Uansett kan han ikke stenge deg ute fra og hente ting osv selvsagt eller om du har andre ting du ønsker. Og det han har gjort ellers er jo helt forferdelig og utrolig barnslig av han. Det høres ut som det er godt du har kommet deg bort rett og slett. Klem til deg ☺

På tirsdag får du snakke med advokat eller hvem som må til for å få fart på at han må kjøpe deg ut. Du kan jo her også begrunne med at du ikke har tilgang så det må skje fort feks.

Anonymous poster hash: 93128...7d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...