AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #21 Skrevet 4. april 2015 Her på forumet er det kun tilatt å skrive bokmål og nynorsk. Hold deg borte fra alkohol om du skal kjøre, enkelt og greit.Anonymous poster hash: 5dcc8...5ee Jeg har hentet han nå, tok bare to halvlitere og fulgte rådet til promillekalkulatoren. Gikk fint. Det er bare BS dere som skriver at man ikke kan kjøre resten av dagen om man tar seg en pils eller to. Det er noe som heter forbrenning. Anonymous poster hash: 12597...226
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #22 Skrevet 5. april 2015 Jeg er ikke bokmål. Hvis du vil diskutere skrivefeil kan du ta det opp i et annet forum. Promille.no sier at jeg vil være edru 2-3 timer etter at jeg drekker en pils. Anonymous poster hash: 12597...226 Du er ikke bokmål? Dette må være en tulletråd. Det er ingen som er bokmål. Bokmål er et skriftspråk. I Norge har vi to skriftspråk, bokmål og nynorsk. Velg en av de og hold deg til det. Du kan ikke bare lage ditt eget skriftspråk. Anonymous poster hash: f68b3...a33 4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #23 Skrevet 5. april 2015 Du er ikke bokmål? Dette må være en tulletråd. Det er ingen som er bokmål. Bokmål er et skriftspråk. I Norge har vi to skriftspråk, bokmål og nynorsk. Velg en av de og hold deg til det. Du kan ikke bare lage ditt eget skriftspråk. Anonymous poster hash: f68b3...a33 Jeg skriver som jeg vil. Tror alle forstod hva jeg mente. Anonymous poster hash: 12597...226
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #24 Skrevet 5. april 2015 Jeg skal drekka litt pils i dag, tenkte jeg. Men så kommer typen og jeg må hente han klokka ti i kveld, Hvor mange pils kan jeg drekka og når bør jeg slutte? Anonymous poster hash: 12597...226 Skal du kjøre, lar du være å drikke alkohol. Ta heller noe alkoholfritt. Anonymous poster hash: 973dc...b83
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #25 Skrevet 5. april 2015 Jeg har hentet han nå, tok bare to halvlitere og fulgte rådet til promillekalkulatoren. Gikk fint. Det er bare BS dere som skriver at man ikke kan kjøre resten av dagen om man tar seg en pils eller to. Det er noe som heter forbrenning. Anonymous poster hash: 12597...226 Håpet at du skulle bli tatt av politiet. Var det virkelig så viktig for deg å drikke??? Jeg hadde aldri satt meg inn i en bil der sjåføren har drukket så mye som det du gjorde. Anonymous poster hash: 973dc...b83 2
Tabris Skrevet 5. april 2015 #26 Skrevet 5. april 2015 Man kan fint ta en øl på dagtid om man ikke skal kjøre før klokken ti om kvelden. Selvsagt skal man ikke kjøre med promille, men det er ingen grunn til å bli fanatisk heller. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #27 Skrevet 5. april 2015 Det har hendt at jeg har tatt en eller to pils tidlig en sommerdag og likevel kjørt på kvelden. Da bruker jeg en promillekalkulator, slår gjerne av noen kilo på vekten for sikkerhets skyld og legger i tillegg inn minst 50 % ekstra tidsmargin. Hvis kalkulatoren sier syv timer, da venter jeg elleve. Den ekstra marginen er aldri mindre enn tre timer for meg, selv ved én liten øl. Jeg vet også med sikkerhet at jeg ikke har spesielt treg alkoholforbrenning. Det er selvsagt bare bra å bare aldri kjøre samme dag som man har tatt seg en øl. Fin regel å ha for seg selv. Men det eneste jeg bryr meg om er at jeg er edru hver eneste gang jeg sitter bak et ratt. Av de som tas for promillekjøring er det vel cirka en av fire som tas dagen derpå fremfor samme dag. Det er mengde alkohol, tid og en solid sikkerhetsmargin som betyr noe. Ikke om det har vært natt eller ikke. Anonymous poster hash: 7e850...d00 2
Chloe- Skrevet 5. april 2015 #28 Skrevet 5. april 2015 Hvis uhellet var ute, og du hadde drept en fotgjenger, hadde du ikke for all tid angret over den ølen? Kanskje den ga deg et milisekund dårligere reaksjonsevne, selv om du var innenfor lovlig promillegrense. Jeg hadde angret meg ihjel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå