Gå til innhold

Kjøring og pils


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal drekka litt pils i dag, tenkte jeg. Men så kommer typen og jeg må hente han klokka ti i kveld, Hvor mange pils kan jeg drekka og når bør jeg slutte?



Anonymous poster hash: 12597...226
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg heller noen pils etter at du har hentet han i kveld.

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, får jo besøk nå. Skal sitte ute og drekka i sola :)



Anonymous poster hash: 12597...226
Skrevet

Det heter "drikke" når man skriver bokmål.

Bruke en promillekalkulator og se hvor mye du kan drikke, men fortsatt regnes som edru kl. ti i kveld. Men ta resultatet med en klype salt, dvs at du helst runder litt ned på antall enheter du drikker slik at du er tryggere på at du er innenfor.

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

du kan drikke 0 pils før kjøring, men når bilen er parkert skal den absolutt ikke brukes før tidigst 8 timer etter drikkestopp

Anonymous poster hash: ec8b3...908

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det heter "drikke" når man skriver bokmål.

Bruke en promillekalkulator og se hvor mye du kan drikke, men fortsatt regnes som edru kl. ti i kveld. Men ta resultatet med en klype salt, dvs at du helst runder litt ned på antall enheter du drikker slik at du er tryggere på at du er innenfor.

Her jeg bor bruker vi drekka :) Ifølge den kalkulatoren holder jeg meg innenfor så lenge jeg kun drikker en halvliter i timen.

Anonymous poster hash: 12597...226

AnonymBruker
Skrevet

du kan drikke 0 pils før kjøring, men når bilen er parkert skal den absolutt ikke brukes før tidigst 8 timer etter drikkestopp

Anonymous poster hash: ec8b3...908

Kommer da helt an på antall pils?

Anonymous poster hash: 12597...226

Skrevet

Her jeg bor bruker vi drekka :) Ifølge den kalkulatoren holder jeg meg innenfor så lenge jeg kun drikker en halvliter i timen.

Anonymous poster hash: 12597...226

Uansett hvor du bor så heter det "drikke" når man skriver bokmål.

Jeg vil ikke tro du kan drikke en halvliter i timen helt frem til klokken ti uansett.

  • Liker 6
Skrevet

Jeg skal drekka litt pils i dag, tenkte jeg. Men så kommer typen og jeg må hente han klokka ti i kveld, Hvor mange pils kan jeg drekka og når bør jeg slutte?

Anonymous poster hash: 12597...226

Ikke en gang tenke på å drikke alkohol før du har hentet ham.

Skrevet

Dette må være en køddetråd. Så dumme spørsmål....

Hvor mange pils du kan "drekka"? Det høres ut som du later som du er en råner.

Du skal ikke begynne en gang. Null pils før kjøring. Null iq hvis du gjør det.

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hvor du bor så heter det "drikke" når man skriver bokmål.

Jeg vil ikke tro du kan drikke en halvliter i timen helt frem til klokken ti uansett.

Jeg er ikke bokmål. Hvis du vil diskutere skrivefeil kan du ta det opp i et annet forum. Promille.no sier at jeg vil være edru 2-3 timer etter at jeg drekker en pils.

Anonymous poster hash: 12597...226

AnonymBruker
Skrevet

Ikke en gang tenke på å drikke alkohol før du har hentet ham.

Du mener seriøst at det vil ta meg 6 timer å bli edru etter en pils?

Anonymous poster hash: 12597...226

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være en køddetråd. Så dumme spørsmål....

Hvor mange pils du kan "drekka"? Det høres ut som du later som du er en råner.

Du skal ikke begynne en gang. Null pils før kjøring. Null iq hvis du gjør det.

Tror ikke du vet så mye om forbrenning. IQ på 20?

Anonymous poster hash: 12597...226

  • Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å drikke øl, selv om du har besøk. Ihvertfall ikke om du skal kjøre bil senere i løpet av dagen...

  • Liker 2
Skrevet

Du mener seriøst at det vil ta meg 6 timer å bli edru etter en pils?

Anonymous poster hash: 12597...226

Jeg mener seriøst at bilkjøring og pils ikke hører sammen.

AnonymBruker
Skrevet

"Du kan rimelig sikkert kjøre bil 3 timer etter å ha drukket en halvliter øl "



Anonymous poster hash: 12597...226
AnonymBruker
Skrevet

"Da vil jeg tro at du fint er kjørbar igjen etter ca 3 timer. "



Anonymous poster hash: 12597...226
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener seriøst at bilkjøring og pils ikke hører sammen.

Det er jeg enig i. Nettopp derfor spør jeg når jeg er kjøreklar igjen.

Anonymous poster hash: 12597...226

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bokmål. Hvis du vil diskutere skrivefeil kan du ta det opp i et annet forum. Promille.no sier at jeg vil være edru 2-3 timer etter at jeg drekker en pils.

Anonymous poster hash: 12597...226

Her på forumet er det kun tilatt å skrive bokmål og nynorsk. Hold deg borte fra alkohol om du skal kjøre, enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 5dcc8...5ee

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...