Gå til innhold

Fått sommerjobb, usikker på hva jeg synes om lønnen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å sammenligne:

Jeg holder på med en realfaglig master og er ferdig neste år. Statoil betaler meg 179 kr/t, som tilsvarer 26850 i løpet av en måned.

Lønnen du får er dermed meget god.

Anonymous poster hash: 6355c...817
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk tråd der TS endrer premissene og legger til ekstra informasjon etter å ha fått en del (negative) svar.

Anonymous poster hash: d4310...506
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg får i et yrke uten utdanning.

Anonymous poster hash: 7ad3e...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å være en økonom så har du ikke spesielt god peiling på økonomi, for å si det sånn

Anonymous poster hash: aa959...3b0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 30 000 kr er bra eller ikke, synet jeg selvfølgelig er avhengig av hvor mange timer med arbeid som ligger bak. Om det er fulltidsstilling med 37,5 timer i uken i 4 uker (Si juni måned 4 uker + to fulle arbeidsager) = 150 4 + 14 t = 164 timer.

30 000 / 164 = Snittlønn på ca 182, 92 kr i t. Om du jobber faktisk jobber fulltid. Det høres helt greitt ut det for en under utdanning + erfaring. Intet mer, intet mindre.

Som generell sammenligning utgjør en tarifflønn for ufaglært over 20 år i feks. hotell og service-bransjen på 155 og noget kr.

Etter mitt syn er ikke lønnen dårlig, og jeg tror ikke du kan forvente mer heller, særlig dersom det stemmer at du ikke vil få særlig høyere lønn som ferdigutdannet. Det må jo være forskjell.

Du sier du kan få bedre betalt med en annen jobb, men arbeidserfaringene du får i denne vil være mer interessante og relevante for fremtiden. Når lønnen er så høy som den er her, så er det nok verdt å ta denne jobben og heller bli belønnet med mer interessatne og relevant arbeidserfaring. Noen ting kan bare ikke kjøpes for penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...