Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #1 Del Skrevet 20. august 2004 Folketeaterbygningen AS er et heleid kommunalt aksjeselskap, eid av Oslo kommune. Styret, som ledes av Fr.Ps Arve Lønnum, består av 3 personer, og sannelig er dette lukurativ beskjeftigelse. Fra generalforsamlingen 12. mai 2004 i Oslo Rådhus, og med finansbyråd Andre Støylen som eneste deltaker: "Styrets godtgjørelse for 2003 ble fastsatt til kr. 65.000 for styrets leder, kr. 60.000 for hvert av styrets øvrige 2 medlemmer." Styret hadde i fjor 5 møter. Det gir et honorar på kr. 12.000 pr. møte. Til sammenligning: Medlemmene av bydelsutvalgene i Oslo får en godtgjørelse på kr. 1.190 pr. møte, bare en tiendedel. Så stor er forskjellen i det H/Fr.P-styrte Oslo på å verdsette ansvar for pleie- og omsorgstjenester kontra ansvar for et kontorbygg. med hilsen Ivar Johansen http://ivajoha.home.online.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 20. august 2004 #2 Del Skrevet 20. august 2004 Høres fjernt ut men det skal også sies at kommentaren i Aftenposten er både upresis og mangelfull, og også unyansert. Som vanlig får vi bare servert tabloid delen og ingenting annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ivar Skrevet 23. august 2004 #3 Del Skrevet 23. august 2004 Høres fjernt ut men det skal også sies at kommentaren i Aftenposten er både upresis og mangelfull' date=' og også unyansert. Som vanlig får vi bare servert tabloid delen og ingenting annet. [/quote'] Jaha, hva er galt? Ivar Johansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #4 Del Skrevet 23. august 2004 Ivar; det eneste som er "galt" er at noen fra H/FrP får kritikk uten at det kan lastes en eneste muslim eller finnmarking. Dermed må det nesten være "tabloid" og "unyansert." Det kunne dog ha vært interessant å vite hva det aktuelle styrevervet innebar i tillegg til de 5 møtene. Annet ansvar? Representasjon i andre fora? Tvangslytting til opera? Hvordan er partifordelingen i styret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #5 Del Skrevet 23. august 2004 Folketeaterbygningen AS er et heleid kommunalt aksjeselskap, eid av Oslo kommune. Styret, som ledes av Fr.Ps Arve Lønnum, består av 3 personer, og sannelig er dette lukurativ beskjeftigelse. Fra generalforsamlingen 12. mai 2004 i Oslo Rådhus, og med finansbyråd Andre Støylen som eneste deltaker: "Styrets godtgjørelse for 2003 ble fastsatt til kr. 65.000 for styrets leder, kr. 60.000 for hvert av styrets øvrige 2 medlemmer." Styret hadde i fjor 5 møter. Det gir et honorar på kr. 12.000 pr. møte. Til sammenligning: Medlemmene av bydelsutvalgene i Oslo får en godtgjørelse på kr. 1.190 pr. møte, bare en tiendedel. Så stor er forskjellen i det H/Fr.P-styrte Oslo på å verdsette ansvar for pleie- og omsorgstjenester kontra ansvar for et kontorbygg. med hilsen Ivar Johansen http://ivajoha.home.online.no Å høre en sosialist som deg klage på offentlig sløsing er som å høre en pedofil barnehageansatt klage på for lav overtidsbetaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ivar Skrevet 23. august 2004 #6 Del Skrevet 23. august 2004 Ivar; det eneste som er "galt" er at noen fra H/FrP får kritikk uten at det kan lastes en eneste muslim eller finnmarking. Dermed må det nesten være "tabloid" og "unyansert." Det kunne dog ha vært interessant å vite hva det aktuelle styrevervet innebar i tillegg til de 5 møtene. Annet ansvar? Representasjon i andre fora? Tvangslytting til opera? Hvordan er partifordelingen i styret? Enhver som gjør jobben sin som styremedlem i en virksomhet bruker selvsagt tid utenom selve møtene, f.eks. for å lese sakspapirer. Som du så var sammenligningen min medlemmer av et bydelsutvalg, som pr. møte bare blir godtgjort med en tien-del. De har et betydelig større ansvar, både når det gjelder saksområder, budsjettstørrelser og kontakt med brukere av kommunale tjenester. Til partifordeling: Styret er (formelt) ikke partipolitisk sammensatt. Dette skal være et såkalt "profesjonelt" styre. Ivar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #7 Del Skrevet 23. august 2004 Enhver som gjør jobben sin som styremedlem i en virksomhet bruker selvsagt tid utenom selve møtene, f.eks. for å lese sakspapirer. Som du så var sammenligningen min medlemmer av et bydelsutvalg, som pr. møte bare blir godtgjort med en tien-del. De har et betydelig større ansvar, både når det gjelder saksområder, budsjettstørrelser og kontakt med brukere av kommunale tjenester. Til partifordeling: Styret er (formelt) ikke partipolitisk sammensatt. Dette skal være et såkalt "profesjonelt" styre. Ivar Med andre ord er det ikke "sidefunksjoner" av styrevervet som er spesielt ansvarsfullt, tids- og/eller arbeidskrevende? I så fall er det fullstendig skandaløse honorarer. En annen ting er selvsagt at møtene i bydelsutvalget også er betydelig høyere honorert enn vanlige satser i min hjemkommune, men å sitte i bydelsutvalget er virkelig ansvarsfullt og tids-/arbeidskrevende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ivar Skrevet 23. august 2004 #8 Del Skrevet 23. august 2004 Med andre ord er det ikke "sidefunksjoner" av styrevervet som er spesielt ansvarsfullt, tids- og/eller arbeidskrevende? Neida Ivar Johansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 23. august 2004 #9 Del Skrevet 23. august 2004 Det er nok større synder av offentlig sløsing som de sosialistiske partier står for ja :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #10 Del Skrevet 24. august 2004 Det er nok større synder av offentlig sløsing som de sosialistiske partier står for ja :-) Det er jeg faktisk enig med deg i, Valhalla. Det kan jo blant annet henge sammen med at de partiene du kaller sosialistiske (alle til venstre for FrP?) har hatt perioder der de har hatt ansvar og tatt ansvar, mens ordet "ansvar" i beste fall finnes i en fremmedordbok på FrP's partikontor (til høyre for den dessverre uåpnede rettskrivingsordboken) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. august 2004 #11 Del Skrevet 24. august 2004 Pøh jeg kaller ikke alle til venstre for FrP sosialister. Jeg kunne faktisk vurdert å stemme Høyre til og med :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #12 Del Skrevet 24. august 2004 Pøh jeg kaller ikke alle til venstre for FrP sosialister. Jeg kunne faktisk vurdert å stemme Høyre til og med :-) Dét vil i så fall være illustrerende på et parti med stor bredde og takhøyde, jeg har stemt Høyre opptil flere ganger (Varierer mellom H og AP) og jeg har ikke inntrykk av at veldig mange ville plassert oss i samme parti... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 24. august 2004 #13 Del Skrevet 24. august 2004 I dag argumenterte den gode lærer for at AP var blitt et kapitalistisk orientert parti, jeg koste meg med hans provokasjon av de venstreorienterte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #14 Del Skrevet 24. august 2004 Folketeaterbygningen AS er et heleid kommunalt aksjeselskap, eid av Oslo kommune. Styret, som ledes av Fr.Ps Arve Lønnum, består av 3 personer, og sannelig er dette lukurativ beskjeftigelse. Fra generalforsamlingen 12. mai 2004 i Oslo Rådhus, og med finansbyråd Andre Støylen som eneste deltaker: "Styrets godtgjørelse for 2003 ble fastsatt til kr. 65.000 for styrets leder, kr. 60.000 for hvert av styrets øvrige 2 medlemmer." Styret hadde i fjor 5 møter. Det gir et honorar på kr. 12.000 pr. møte. Til sammenligning: Medlemmene av bydelsutvalgene i Oslo får en godtgjørelse på kr. 1.190 pr. møte, bare en tiendedel. Så stor er forskjellen i det H/Fr.P-styrte Oslo på å verdsette ansvar for pleie- og omsorgstjenester kontra ansvar for et kontorbygg. med hilsen Ivar Johansen http://ivajoha.home.online.no Er det slik at du vil at bydelsutvalget skal ha same betaling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ivar Skrevet 24. august 2004 #15 Del Skrevet 24. august 2004 Er det slik at du vil at bydelsutvalget skal ha same betaling? Jeg tror ikke en mobliserer dyktige folkevalgte på bakgrunn av høye/feite honorarer. Her trenger en å rekruttere folk som genuint er opptatt av nærmiljøet/lokalsamfunn, og at dette er motivasjonen og ikke penger. Vel så viktig er derfor å legge til rette for gode arbeidsvilkår gjennom frikjøpsmulighet, sekretariatshjelp, utredningsbistand, dekning for tapt arbeidsfortjeneste o.l. med hilsen Ivar Johansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjellebassen Skrevet 24. august 2004 #16 Del Skrevet 24. august 2004 Jaha, hva er galt? Ivar Johansen Det som er unyansert er at det kun slås opp at lederen er fra Frp. En annen ting er at det KUN oppgis hvor mye møter de har og ikke NOE om hvor mye de jobber med dette ved siden av, som trolig er veldig mye mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå