Gå til innhold

Matte og ingeniørutdanning.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ta en utdannelse pga at det snakkes om hvor lett det er å få jobb etterpå viljen imidlertid ikke anbefale. Du bør gå for noe du er interessert i med tanke på at du tross alt skal holde på med det i 3-5 år.

Anonymous poster hash: a8083...01b

Men man vet jo ikke nødvendigvis om man er interessert før man har prøvd. Jeg for min del ante ikke hva jeg gikk til, men har nå "holdt ut" store deler av et arbeidsliv.

(Og jeg har faktisk trivdes mesteparten av tiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre du faktisk studerar matematikk, så er det ein kaller "matematikk" på (sivil)ingeniørnivå eigentleg berre rekning. Dette er fullt overkommeleg viss ein berre jobbar med det. Viss ein faktisk skal forstå konsepta bak det ein gjer, så er det ein heilt anna sak, men etter mi erfaring er det godt under ti prosent av studentane som viser denne forståelsen. Har du motivasjonen og viljen til å gjere det som skal til, så er det fullt mogleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre hvilken retning du jobber innenfor, evt. om du vet hvilke retninger som krever mest/minst matte i hverdagen?

Anonymous poster hash: 6529e...f2a

Hva de ulike retningene krever kan jeg dessverre ikke svare på, jeg jobber med vann av ulikt slag. Kort intro finnes her: http://www.jobbmedvann.no

Utrolig mange ulike retninger å gå innenfor bare dette ene fagfeltet - så totalt sett er en ingeniørutdanning mer allsidig enn mange tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør studiet er tøft og hardt å komme gjennom. Det er mange som slutter underveis. Selv er jeg bygg ingeniør, ja det er mye kalkulasjon og matte gjennom studiet. Og det er også mye regning i jobb, spesielt dersom du velger konstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...