Andersg Skrevet 3. april 2015 #1 Del Skrevet 3. april 2015 Så jeg har endelig fått skrevet alle kompetansemålene etter læreplanen untatt K17 og K19. Jeg har titta gjennom Tidslinje boka, Begge å lykkes med bøkene ,men finner de ikke. Legger til at jeg tar HIS1003 som privatist på AOF. K17 lyder som følger: Fine eksempler på hendelser som har formet et ikke-europeisk lands historie etter 1900, og reflektere over hvordan landet kunne ha utviklet seg hvis disse hendelsene ikke hadde funnet sted. K19: Gi eksempler på hvordan forskjellige uttrykk innenfor musikk, arkitektur eller bildekunst i en tidsperiode kan sees sammenheng med utvikling på andre samfunnsområdet. Jeg trur K17 er noe av det samme som K18 der man må finne en egen konflikt, men jeg er litt usikker. K19 har faktisk ikke peiling på hvordan jeg skal begynne å tenke engang. Trenger sårt hjelp hva det handler om, hva jeg må ha med, og eventuelle valg på hendelser som jeg kan bruke. Håper det er noen her som har tatt eksamen som privatist i HIS1003 og kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. april 2015 #2 Del Skrevet 3. april 2015 K17 f.eks fransk kolonialisme i Algeria k19 f.eks Beatles og innvirkning på samfunnet kulturen fikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andersg Skrevet 3. april 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 3. april 2015 K17 f.eks fransk kolonialisme i Algeria k19 f.eks Beatles og innvirkning på samfunnet kulturen fikk. ok,takk for det...Men har du noen flere eksempler for begge av Kompetansemåla? Syns disse 2 er dårlig forklart skal jeg være ærlig, og er ikke helt sikker på hva de er ute etter. hvilke kriterier bør være med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andersg Skrevet 4. april 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 4. april 2015 hadde vært fint med innspill fra flere personer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessConsuela Skrevet 5. april 2015 #5 Del Skrevet 5. april 2015 Har en bachelor i historie men ikke fra Norge så jeg er usikker på hva du egentlig trenger. Men som skrevet over så er x-kolonier fra Frankrike eller England gode eksempler, ellers så har du Israel/Palestina, Jugoslavia etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andersg Skrevet 10. april 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 10. april 2015 takk for svar,men jeg fant ut en litt mer enkel og interessant konflikt, nemlig Korea konflikten. Men er fortsatt veldig usikker på K19 da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå