AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #1 Del Skrevet 2. april 2015 Oversetter dere i litteraturlista når dere bruker norske referanser/artikler/bøker? Anonymous poster hash: f92f4...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullførsetningen Skrevet 2. april 2015 #2 Del Skrevet 2. april 2015 Hva tenker du på? Referer du til noe som har en norsk tittel, så lar du den norske tittelen stå. Oversetter du til noe annet kan det føre til forvirring om noen leser oppgaven og ønsker å finne tak i kilden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #3 Del Skrevet 2. april 2015 Hva tenker du på? Referer du til noe som har en norsk tittel, så lar du den norske tittelen stå. Oversetter du til noe annet kan det føre til forvirring om noen leser oppgaven og ønsker å finne tak i kilden. Ja, det var det jeg tenkte på. Jeg har stort sett bare engelske kilder, men to rapporter, og det så litt rart ut i referanselista. Samtidig er det jo litt rart å oversette. Takk for svar! Anonymous poster hash: f92f4...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplemos Skrevet 2. april 2015 #4 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg skriver på engelsk, men oversetter noe fra norsk. Norske forskningsartikler har ofte en engelsk tittel og, som står sammen med annen info helt i begynnelsen. Er det derimot en norsk fagbok lar jeg den stå på norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. april 2015 #5 Del Skrevet 2. april 2015 Det skal alltid være på origonalspråket. Om bok/artikkel er svensk, dansk, engelsk eller russisk betuyr ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrincessConsuela Skrevet 5. april 2015 #6 Del Skrevet 5. april 2015 Eventuelt kan du sette tittelen i [...] etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå